Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

  1. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    ja så det før jeg postet men tenkte å få dobbelt opp :D , men takk for responsen
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om disse paysafecarda man kan kjøpe på butikkene regnes som kontantuttak eller varekjøp?
     
  3. knujoh79

    knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan er det med f.eks optiontown. der trekkes jo pengene og man får poeng, men hva om man ikke får OT med medfølgende tilbakeføring, blir man da fratatt poeng ?
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg opplevde "minus" poeng på min konto-utskrift for juli. Dette var et kjøp som var kredittert
     
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, trekkes penger, men man får ikke poeng før reisen er gjennomført.
     
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Både jeg og kona har Amex Platinum, men siden jeg er den som generere mest, så bruker jeg hennes kort når jeg har generert 100 på mitt, slik får vi 2 CT i året. ;)
     
    Ursa and Scandi like this.
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Ser nå at Danske Bank kommer med Mobile Pay (gratis) og DNB fjerner også gebyret på sin Vipps. Ifølge kommentarene kan det se ut til at også mCASH kutter prisene. Da kan det jo være at man kan få til litt omsetning på ymse kort bare ved å betale til venner (som kan betale tilbake til deg)
    (har ikke lov til å linke siden jeg er ny bruker, sjekk nylige artikler på dinside)
     
  8. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Er det nokon som veit kva gebyrene er for desse forskjellige tenestene, og viktigast av alt, godtar dei AmEx?
    Er det eit prosentgebyr eller ein fast sum?
     
  9. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Sidene pengene belastes kort og ikke konto så kan man vel kanskje sende pengene til seg selv?
     
  10. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er en ganske smart gjeng som sitter og overvåker bruksmønster av både kredittkort og andre kort, ikke prøv å bli for smarte. Just saying...!
     
    Ursa and KainBenwi like this.
  11. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, men, vil dette tenkte scenarioet eigentleg være i strid med f.eks. AmEx/DnB sine retningslinjer? Eg kan iallfall ikkje finna noko i "kontrakten" om det.
     
  12. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan kun snakke veldig hypotetisk. Dersom du benytter en award løsning og sender pengene i ring, altså tilbake til deg selv så er det mulig at de slår på alle bremser og avslutter kortet. Det med begrunnelse i at det er misbruk av award løsningen, men jeg kan ikke uttale meg offisielt på vegne av noen finansinstitusjoner.

    Det var kun ment som en generell vennlig påminnelse fra en som sitter på andre siden:

    Ikke prøv å bli for smarte, vi ser det! :)

    Edit:
    Du skal få to stikkort til:

    Mistenkelig -> Hvitvasking
     
    Last edited: 21. aug 2015
    Howland and NoLimit like this.
  13. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Eg forstår at du ikkje kan uttale eg "offisielt", men i dette tenkte tilfellet er det jo opplagt ikkje snakk om kvitvasking når du bruker penger frå eit kredittkort til å overføra ein viss sum til ein venn. Som i neste rekkefølge overfører desse tilbake via nettbank. Dette er jo ganske oversiktelige for bankmyndigheter. Det kan godt hende du vil trigga ein alarm, men du bryt jo ingen lovar eller reglar?
     
  14. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sier ikke nei stopp, jeg sier tenk dere godt om på hva dere gjør :)

    Tro meg, det er ikke særlig "kult" å bli mistenkt for hvitvasking, husk at det dersom det skjer så gjelder det både deg og vennen din. :(

    Over og ut :)
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel her som mange andre steder i livet, balanse mellom bruk og misbruk som avgjør om det blir et problem..
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hørt rykter om at folk har fått kansellert bonuskontoen sin etter kreativ bruk, men det er som Are sier, en balanse mellom bruk og misbruk. Hvis jeg har lyst til å kjøpe meg en ny laptop til rett under 5000 kr så kan jeg få en bonusvenn til å kjøpe den med sitt kort slik at han får bonuspoeng, og så vippser jeg han det samme beløpet og jeg får også bonuspoeng.

    Når det gjelder å sende penger til seg selv, så er ikke det mulig da man kun kan ha 1 brukerprofil per fødselsnummer.

    Siden det snakkes om hvitvasking, så er det jo faktisk en risiko at man blir flagget for kontroll. Spesielt hvis du prøver deg på å overføre flere tusen hver eneste dag. Men å betale din del av husleia eller matpenger en gang per måned må da være innenfor, bare pass på hvilke begrensninger som finnes på løsningene. Mobile Pay lar deg overføre maks 22.000 per år, og motta 8.000 per år. Med Vipps kan du sende og motta 100.000 per år.

    I likhet med andre her så prøver jeg å få lagt ut penger for andre eller jobbrelaterte utgifter. Mange bekker små og alt det der.
     
  17. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Mistenkelig aktivitet betyr jo ikke at det faktisk er hvitvasking,så der har man ingen ting å frykte. Skjønner ikke hvorfor det skal være et problem for oss hvis dere misforstår og feilaktig innrapporterer oss på bakgrunn av hvitvasking. Så lenge man ikke gjør noe ulovlig har man intet å frykte ;)

    Skjønner heller ikke hvordan dere klarer å tolke overføringer fra kredittkort til bankkonto som hvitvasking??? :D
     
  18. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Trekk noen paralleller til ulike registre, det er ikke like morsomt å havne disse, uavhengig av skyld eller ikke.

    Overføring direkte fra eget kredittkort til egen konto, zero problemo.
    Overføring til egen konto via tredjepart (kompis) som tilbakefører, altså penger som går i ring... da er du inne på et område der det foregår mye shady business.

    Nå kan jeg virkelig ikke si mer.

    Sier igjen: Det var kun ment som en generell vennlig påminnelse, tenk dere om!
     
    Ursa liker dette
  19. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Betale regninger etc. regnes ikke det som kontantuttak og dermed ikke kvalifisende for poeng?
     
  20. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Gi det til fruen min, så får du mer poeng en du kan drømme om!
     

Del denne siden