Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

  1. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Skal sjekke i alle fall... Det er gratis! :)
    Og som @Are sier, det kan forhandles om. Har litt god kred i og med at bilen er blitt forsinket siden den var lovet levert før påske. Time will show!
     
  2. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Man kan melde seg inn i Scientologikirken.
     
    Howland, Insomnia4u, Kjakan and 2 others like this.
  3. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Bestillte varer hos proteinfabrikken, som gir ganske høy poengopptjening når man bestiller gjennom sas.no. (118p/100kr), betalte med trumfvisa som da gir 118 + 27 = 145 poeng per 100,-. Fikk poeng allerede før varene var sendt fra proteinfabrikken. Så lurte hele tiden på hva som ville skje om jeg ikke hentet pakken, men nå gjorde jeg nå det. Om man handler når det er salg, noe det ofte er hos proteinfabrikken, veldig ofte og på storkjøp (Eksempel 3x 3kg proteinpulver). Disse pakkene er allerede nedsatt i forhold til å kjøpe 1 alene, så med tilbud på en slik pakke kan man få mye verdi for lav pris om man vil prøve å omsette det senere. I harrymiljøet her jeg bor er iallefall dette IKKE noe problem. Jeg er faktisk overbevist om at her kan man gå i pluss samtidig som man tjener poeng om man gjør de rette kjøpene. (Og bor i ett harry trenings-miljø)

    En pakke som dette er ofte på tilbud til 999,- kjøper man da 10 slike pakker. betaler man 10.000,-

    10.000,- / 100 x 145 = 14.500,- poeng

    10.000,- gir da altså 30 x 3kg bøtter med proteinpulver.
    10.000,- / 30 = 333,- per bøtte som har en veiledende pris på 849,-

    Selger man hver bøtte for 400,- sitter man da igjen med: 400,- x 30 = 12.000,-

    Burde være mulig for mange!
     
    Last edited: 10. april 2015
    drsyk and Ursa like this.
  4. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jaja - bare på Bonusfeber vil man generere så mye trafikk på et kredittkort som mulig og prøve å få pengene igjen...:p
     
  5. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, eg er vel ikkje den einaste her inne som har ingen problemer med å booka flybillettar, hotell og ta restaurantrekningane på mitt kort, for så å krevja det inn av vennegjeng/familie i etterkant? ;)
     
    Joffer, FlightGame and travellers4fun like this.
  6. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Har nettopp fått innvilget TrumfVisa og jeg logget inn i nettbanken deres og ser at man kan betale regningen via AvtaleGiro/efaktura. Er det slik at man får Trumfbonus ved å betale disse med TrumfVisa?
     
  7. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Nei
     
  8. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk beskjed om 3%.. Altså litt mer enn hva butikken må betale videre.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Da snakker vi 6 poeng pr krone + CT om man ikke har/får det.
    Fort gjort å få kort til livspartner og få en CT der også om man kan dele betalingen på to..

    Nå får man 4,5-5 poeng pr krone om man kjøper poeng så det må gjøres en grundig vurdering i slike tlifeller :)
     
  10. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Kan jo evt. legge ut for andre hvis det er en gjeng som skal ut og reise! :)
     
  11. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,284
    Bonuspoeng:
    113
    Har selv hatt stor suksess med at kjøpe klær på mitt amex kort. Be om at få deponere noen dage og så tilbake til butikken en dag eller to etter og levere tilbake, butikken betaler da ut cash. Krever man har litt tid i overskudd, men gir goe EB poeng + god omsetning på kortet på veien til CT
     
    Ursa and travellers4fun like this.
  12. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du har Banzai-mobilabonnement kan du betala med MasterCard.
     
    Ursa liker dette
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Om du gidder, er det lett å generere trafikk på kredittkort. Særlig elektriske ting slik som f.eks. datamaskiner går lett på f.eks. Finn om du bor i en by av litt størrelse.

    Jeg ser på følgende når jeg kjøper ting på tilbud:
    1. Lite og lett, eller veldig vanlig
    2. Er ikke et produkt som ikke foreldes fort
    3. Har forutsigbar verdi
    4. Produktet er "midt på treet" i verdi (f.eks. ikke Apple som sjeldent har tilbud, eller de billigeste merkene som fort mister verdi).

    Kjøpte f.eks. et par Samsung Ultrabook-maskiner på tilbud til 3999,- som egentlig kostet 5999,-. Alle fikk jeg solgt for rundt 5-6000,- i løpet av 2-3 uker. Går ofte med gevinst, og får forbruk på kredittkort. Kjøper du på Elkjøp og du ikke solgt de videre innen 30 dager, er det bare å returnere de da Elkjøp tilbyr åpent kjøp i 30 dager.

    Har også opplevd at Lefdal på Åsane i Bergen har vært villige til å sende tilbake til kontonummer selv om jeg har betalt med kredittkort ved retur.
     
    eventyrer and agrims like this.
  14. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    ADGL, alexfins, Howland and 7 others like this.
  15. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo en kostnad for selger, så det går neppe. Men kjenner til at enkelte har sluppet unna med å la selger forstå at salget er avhengig av at man kan bruke et par kredittkort på noe av kjøpesummen, for å få finansieringen i orden... Litt er bedre enn ingenting, og om man allikevel har kapitalen, så er det jo greit. Om man MÅ bruke kredittkortene.... Ikke gjør det.
     
  16. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    De sa nei, så den gikk over bankoverføring. Men jeg prøvde i alle fall.
     
  17. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg betaler stadig vekk Odesk via Paypal, det trekkes rett fra Amex-kortet. Har ikke sjekket om det genererer poeng, eller er gebyrbelagt, rett og slett fordi jeg ikke har tenkt på det.
     
  18. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Odesk??
     
  19. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    oDesk heter Upwork nå. Det er en portal for å finne freelancere, særlig innenfor IT.
     
  20. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at man med DNB sin nye tjeneste Vipps kan overføre penger til en vanlig konto og trekke dette fra et valgfritt kort. Koster 1kr per transaksjon. Noen som har testet hvordan dette blir dersom man bruker et kredittkort med en eller annen form for bonus og bare overfører maks til seg selv for å betale tilbake?
     

Del denne siden