Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,518
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner ingenting av dette dilemmaet.. Hva er alternativene?
     
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Pusser jeg opp nå, så går jeg langt over kravet på 300K, lander på 420-430 laken i forbruk, så 2 CT'er... men jeg taper forbruk neste år.

    Så hvis jeg tyner meg inn på 300 laken så vidt uten å pusse opp leilighet i 2019 så kan avgiftene for å pusse opp tilfalle neste år i 2020, da jeg får bruk for de pengene på CT telleren. Jeg vil da få 100++ laken på kortet etter nyttår inn mot en CT i 2021 fremfor å fyre disse over grensa i år 2019.

    Det blir som å overkvalifisere til EBG uten nytte, og heller putte penga inn i neste EBG periode. Dilemmaet mitt er om jeg er villig å stresse med å flytte 30 laken med kostnader for neste år inn på denne siden av nyttår. Jeg vil jo greie kravet, men ikke overfyre det uten nytte, og heller ta den dyre oppussingen etter nyttår da jeg får nytte for alt over 300K, så får jeg ei lettere løype i 2020 med 2 CT,er :confused:

    Nå kan det være at det kommer utlegg på jobben som løser knipa da, skal jo ikke se bort i fra det :):oops:
     
    Last edited: 19. juli 2019
  3. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner fortsatt ikke helt problemstillingen og hvordan vi kan bistå deg med råd.. Hvis du er usikker på om du klarer kravet og/eller vil pusse opp med en gang er det bare å kjøre på. Hvis du klarer å passere CT-grensa i år uansett og/eller du ønsker å vente med å pusse opp er det bare å vente.
    Det er helt umulig for meg/oss å svare på noen av disse spørsmålene og derfor ikke et dilemma jeg/vi kan hjelpe deg med dessverre.

    Ps: oppussing er drit kjedelig! Hilsen en som også pusser opp denne sommeren
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,636
    Likes mottatt:
    34,842
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje vi skal se på spørsmålet til @Laffen som opptakten til en filosofisk diskusjon om muligheten for å pusse opp eller får poeng eller å vente litt og så pusse opp eller få poeng?
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Mer at hvis jeg strukturerer forbruket riktig nå, så blir det lettere å greie 300K neste år. Det blir som å bruke 120K av dem i år når jeg ikke får noe CT bonus for de pengene, eller la dem ligge til over nyttår og bruke dem da....

    Men det blir litt stress og på håret om jeg går over kravet i år da, men det får være tar den tanken der å legger den på hylla til senere o_O
     
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,462
    Bonuspoeng:
    183
    Utset oppussinga til neste år, og flytt forbruk du hadde planlagt neste år (flytur og Color Line) til i år om det medfører at du kjem over 300k i omsetning inneværande år.
     
    Blaa liker dette
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    VW og Skoda refunderer til kontonummer man oppgir, i løpet av 5 virkedager. Det hele gjøres fra "mitt bilhold"-websiden.

    10.000 kr for ID.3 og 5.000 for Citigo electric.

    Så hvis du mangler 15000 kr i omsetning på mastercard så er det en kjapp måte å få det på.

    Skal få kansellert Tesla model Y også, men tenkte å ta det i neste måned når jeg alikevel har noen store belastninger på mastercardet. Er så kjedelig å ende opp med minuspoeng hvis de refunderer det tilbake til kredittkortet.
     
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kor lang tid mellom bestilling og avbestilling?
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ventet til beløpet ble bokført på kredittkortet, og noen dager til. Det ser ut til at jeg hadde bestillingen inne i 11 dager totalt.
     
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    ojojoj, denne var farlig...
    det vil seie VW, Skoda og Audi?
     
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Siden flere folk kjenner meg som "Onkel Reisende Mac" siden jeg reiser så mye så spør de meg ofte om hjelp til å booke ferie, sånn som nå da jeg booket en ferie for 8000 kroner for to stykker til Tyrkia.

    De sitter ved siden av meg mens jeg bruker Booking.com for å sjekke anmeldelsene på ett par hotel der nedre som ligger under Tyrkia Reiser, også ser de hvordan jeg tygger informasjonen fra hotellet om det virkelig er ett bra hotell eller ikke. Hele prosessen endte med at de booket ett annet hotel av samme klasse med bedre anmeldelser også fikk de ferien 600 kroner billigere enn planlagt.

    Betalte med Paypal, også gikk de inn på nettbanken og sendte meg pengene på kontoen min med en takkemelding, så ble det 7400 kroner i omsetning på kortet i dag, så det er godt å ha mennesker som stoler på meg :)
     
    NoLimit liker dette
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    Når man bruker tax refund i utlandet og har eb opptjening aktivert. Er det da smart å legge inn visa/bank kortet sitt så man ikke endre opp med minus eb poeng når refusjonen kommer?

    Det er vel bare å bruke de 16 tallene foran på visa/bankkortet sitt?
     
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,928
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ender på 420/430k etter oppussing, er det lett å klare 450. Da bestiller du et premium kort i tillegg og drar inn tre stk CT i år.
     
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Holder med to CT'er, jeg vil fly andre selskap også så Alaska Airlines er ett program i tillegg til at jeg tjener FB poeng for å fly skyteam :)
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,518
    Bonuspoeng:
    293
    Og Porsche. 20k.
    Går tilbake til konto.
     
    drsyk, indahla, jgroneng and 2 others like this.
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var slutt på Audi, så då blir det Porsche...
     
    jgroneng liker dette
  17. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor farlig? :O
    Når blir man pliktet til å kjøpe bilen?

    Jeg tenkte å bruke dette for å fikse det som mangler i AmEx for å få de 30k poengene

    edit: oooops... det var dessverre ikke mulig å bruke AmEx. så da er det bare for å få litt ekstra på SASMC Premium da
     
    Last edited: 27. juli 2019
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel ikkje så veldig farleg, slik i høve personleg risiko. Meir at ein begynner og bestille og avbestille biler...
     
    Sunnfjordingen liker dette
  19. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Har du link?
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,518
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden