Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er dette jeg har tenkt på
    Så vidt jeg kan se går det fint å bruke kort, og gebyret er da 3,4% + 2,8kr..

    Høres ut som en grei sak egentlig, selv om gebyret er stivt..
     
  2. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Men får du amex forbruk for dette?
    Hvilken transaksjons kode brukes for dette?
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil jeg tro.
    Koden et vel samme som ellers på paypal.
    Ser ikke hvorfor man ikke skal få omsetning på dette, men er kanskje verd å teste med 5000kr og ikke 50000kr... :)
     
  4. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ingen informasjon som sier noe annet, men jeg synes bare det virker litt for "lett". Med tanke på hvor mange som bruker Paypal i verden, så burde det florerer med "venne betalinger" mellom forskjellige kontoer.
    Da tenker jeg ikke bare på opptjening av EB, men av alle typer bonus på alle typer kort.

    Hadde vært gøy om du testet med 5000kr, så skal jeg gjøre det samme.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ikke se bort fra at det er litt vennebetaling her og der, men poenget er jo at så lenge det er 3.4 €% gebyr er det vel lite lønnsomt.
    Du kan jo uten problem betale til hvilken som helst norsk konto med Payr, eneste problemet er at Payr ikke tar Amex...
     
  6. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    3.4% £ $ € kr ?

    Men 3.4% av 100.000kr er jo 3400kr, og kan jo selge en CT-billett for mer enn det.

    Må innrømme at jeg ikke har tenkt på dette før, skal teste ut og se hvordan det er.
     
  7. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Paypal bør IKKE brukes til å lage omsetning på 100 000 kr på amex via vennebetaling. Etter litt googling finner man fort ut at dersom man vennebetaler bare noen få 1000 USD blir Paypal kontoen permanent fryst og pengene blir holdt av Paypal i 180 dager som ser ut til å være en standard reaksjon på dette. Har ikke noe å si at vennebetalingen egentlig er "genuin" eller ikke.
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville gjette på at venneoverføring flagges med en annen kode mot kortutsteder, men det er jo bare en måte å finne ut av.
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
  10. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Details
    Sent by Ole Brumm
    10.000,00 NOK
    Fee
    -negative 342,80 NOK
    Total
    9.657,20 NOK

    Skal si ifra når 9657,20 kr er trygt tilbake på kontoen min.
     
    Vaskehanske liker dette
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Har faktisk brukt dette for nokre år tilbake for og nå omsetningskrav til CT.
    Det var snakk om mindre enn 15k, hugsar ikkje om eg fekk poeng men det gjekk vertfall på omsetninga.

    Så prøvde eg og overføre ca 50k til dama sin PayPal, slik at ho kunne betale ei regningz Då fekk vi beskjed frå Paypal at dette ikkje gjekk p.g.a for liten trafikk på våre kontoar. Og at ein på ein måte måtte bygge opp tillit.
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Om dere er håndballtrenere (gjelder kanskje fotball også,men så ikke så nøye der), så jeg at Partille-cup tar kort (visa/mc). Dessverre ingen andre store som tar hverken paypal eller visa/mc. I Norge er det stort sett Profixio og CupAdmin som administrerer, og de pleier å produsere faktura. Profixio har mulighet for å ta paypal, men dette må cupadministrator åpne for (skjønner jo at de ikke vil dette da de betaler 0% i fakturagebyr, men taper 3.4% med paypal). I Danmark, som er svært populær i håndballsammenheng (Dronninglund, Rødspette mfl),er det jo selvsagt kredittkortuland enda, så de tar bare internasjonal bankoverføring..Samme med Deutscheland.

    Da jeg trente lag (men før bonusfeberen slo meg) betalte jeg bla påmeldingsavgift til cuper og a-kort (gjerne snakk om 1000-2000 per pers) + flybilletter med Widerøe til Torp, og fikk refundert av klubb og fra lagskasse. Så her er en del muligheter for å få omsetning. Er man ansvarlig i en klubb og påmelder lag samlet til cuper, kan man "true"/spørre pent om de kan åpne for paypal-betaling, fordi det kommer en stor klubb-betaling. Så tar du i verste fall gebyret, og får en relativt enkel og billig CT (kanskje til og med flere).
     
    Last edited: 30. juli 2018
    NoLimit liker dette
  13. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Dette fungerte fint.
    Gjort det to ganger, kostet 342.80kr i gebyr begge gangene, men fungerte fint.

    Så nå vet vi det.
     
    Vaskehanske liker dette
  14. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Vil ikke en rekke overføringer a 10. 000 kroner bli slått ned på av enten PayPal eller Amex?

    Fra vilkårene til PayPal:

    Mitt råd: Hvis man velger gjøre det, ikke gjør det på en måte man vekker minst mulig mistanke.
     
  15. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, helt enig, det er nok litt risiko.
    Ikke verd å missbruke, men greit å ha som en nødløsning vi vet fungerer.
     
    KVTL liker dette
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Fekk ein idé frå ein kammerat i stad: inviter på juleølsmaking og tilby deg å handle inn.
     
    Vaskehanske and Are like this.
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Om en inviterer på smaking bær en vel stille med øl ;) ? Men om en foreslår øl smaking stiller det seg annerledes.
     
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Tja. Hadde ikkje sagt nei om eg vart invitert på ølsmaking der verten stilte med mykje godt øl og eg berre betalte min andel.
     
    RoadKing and Xflipper like this.
  19. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Mini har melkeprotein og får morsmelkerstaning fra apoteket som koster 590 (!) kr per boks. Heldigvis får vi dette gratis via vedtak. Men vi kan kjøpe det selv om få pengene tilbake fra NAV (istedet for å ta med vedtaket og få det gratis med en gang:)
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    ikke som kritikk. Bare som komikk : Når du er glad for at barna har melkeproteinallergi fordi du tjener opp til CT og Eb poeng på dem:)
     

Del denne siden