Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

  1. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Hvem, om noen, vil anse det som suspekt eller ulovlig å legge ut privat og betale faktura mellom 2 firma hvor en er ansatt/eier via payr?

    For ordens skyld: det er snakk om helt legitime fakturaer for reelle tjenester som idag går direkte fra firmakonto som jeg gjerne vil ta via payr for poeng-opptjening.
     
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge du dokumenterer hver minste ting har gjort i forhold til dette, og har full oversikt på alle billagene i forhold til dette, og spiller med åpne kort, så er det ingen fare for at ting skal gå galt. Hvis du derimot er ett rotehue som ikke har styr på dette, og bokettersynet kommer og sjekker deg transaksjoner og det mangler noe i forhold til transaksjonslisten. Da blir det endel stress og det kan unngås ved å opptre ryddig :)
     
    Last edited: 02. des 2017
    KRS and Chrisljo like this.
  3. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Selvfølgelig er utlegg i forbindelse med jobb godkjent...
     
  4. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Nå viste det seg at noen tusen plutselig var 15 000 (ikke så altfor gale mtp at jeg var en måned i USA). Alle vipps transaksjoner regnes fortsatt som varekjøp?

    Prøvde å søke litt på forumet, har vi en egen samletråd for div trumfrelatert (type den store trumftråden eller noe slikt)?
     
    OleMarius liker dette
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    TommyB and wilco like this.
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med du da kjøper hos CDON (som har samme tilbud) og får 3-4% trumf i stedet for bare 1 eller tar det på amex? Vet ikke om coolshop har samme tilbudet, men de trekker hvertfall ikke fra moms på prisen du betaler.
     
  7. leiemannen

    leiemannen Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ref. "Snakka med Shell MC kundeservice om dette. Var ingen begrensninger på transaksjonsstørrelsen eller noe sånt, så var ingenting i veien for å overføre 89.000 ekstra til kortet så alt går i en transaksjon. Problemet var at vi kun får trumf på de 75.000 som er kreditt."

    Noen som har erfaring med dette og SAS AmEx? Vil det være mulig å samle poeng på hele beløpet etterhvert som det brukes dersom det settes inn nok til at kredittgrensen overgås?

    LØST: AmEx kunderservice bekrefter at man vil få poeng av hele beløpet, uavhengig av hva kredittgrensen er.
     
    Last edited: 12. juli 2018
  8. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28

    Jeg fikk på 130 000 ett eller annet i mars. Så med mindre de har endret det i ettertid får du trumf på hele beløpet...
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal overføre et ikke ubetydelig beløp til noen.
    Har kikket litt på alternativene og ser ut som jeg kan overføre via PayPal til en brukerkonto og trekke det fra Amex.
    Antar at mottaker kan relativt enkelt hente dette tilbake fra PayPal til en bankkonto?

    Ser ut som gebyret er 3,4% + 2.8kr. Så det koster da 1702,8kr for 50 000 kr på Amex...
    Noen som har testet dette? Eller erfaringer med å ta ut mindler fra PayPal ?
     
  10. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Mener å ha hørt at det ikke nødvendigvis er rett fram. Tar dette fra husken, men tror kontoer må bekreftes og noe slikt (mener å ha lest dette om endel som får leien av airbnb via PayPal).
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/paypal-fees

    «We’ll always post the current fees for sending money to friends and family on this page, and we will disclose the fees to you in advance each time you initiate a transaction to send money to a friend or family member. These fees may change from time to time, and most changes to these fees will be deemed effective at the time and date of posting. If these fees ever increase, we will provide you 30 days advance notice on our Policy Updates page. You must have or open a PayPal account to send or receive money.»

    Jeg har tildligere overført paypal-penger til norsk bankkonto uten at det har kostet noe. Men det kan være at dette er endret nå.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har altså lest det som er å finne av info på paypal sine sider, men kunne gjerne tenkt meg å høre om noen har erfaringer.
    Tenker at dette kunne vært en grei måte å bikke 100k på Amex for de som trenger slikt uten at det nødvendigvis er problematisk.

    Spørsmålet er jo hvor mye styr det er å få beløpet ut fra PayPal. Beløpsgrenser? Hvitvaskingsproblematikk.. ?
    Noe annet jeg ikke har tenkt på..?
     
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Over flere år(5-6) har jeg overført sikkert 200k (nok) fra Paypal til min konto uten noe hassel. Men du må ha en «linked» konto.
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Dette koster vel en del avgifter om du bruker amex ? Og er vel kanskje i gråsona?
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor skal det være i gråsona og overføre penger fra Paypal til en konto i norsk bank?
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mye stress å sette opp?

    Er vel i tilfelle i lysegråsone siden pengene skal ikke gå fra mitt kort til min konto her. Er vel egentlig ikke grått i dele tatt? :)
     
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, like mye stress som å linke et nytt kort. Du betaler «litt», får en kode og legger inn den. Det er mest for å sjekke at betaler og mottaker er på samme nett. (dvs at de prøver å redusere fraud)
     
    Are liker dette
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Aner ikke?
    Derfor jeg spør.
    Du overfører jo penger fra ditt kredittkort, til din konto.
     
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke overført fra mitt kredittkort, jeg har overført fra min Paypal konto til min norske bankkonto.

    Hva og hvordan de som har betalt meg via Paypal har brukt debetkort, kredittkort eller sin Paypal konto er uvesentlig.

    Nå var ikke dette relatert til flytting av penger for å tjene poeng, men betaling for varer og tjenester. Og ja, skattemyndighetene (og toll) har fullt innsyn i transaksjoner mellom Paypal og norske banker.
     
    Xflipper liker dette
  20. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker PayPal omtrent daglig siden jeg selger plater (vinyl, musikk) på flere utenlandske nettsteder som eBay og Discogs, og har vel solgt på disse steden for i snitt 150.000 kroner i året de siste 10 årene.

    Har vel hentet hjem rundt 70% av dette, resten brukes til å handle diverse over hele kloden, deriblandt flybilletter hos SAS. Det som hentes hjem overføres rett til konto her hjemme, og selv om jeg overfører 5-10.000 ganske jevnlig har jeg aldri hørt noe fra hverken banken eller myndighetene, så jeg tror ikke du vil oppleve noen problemer med slikt.

    PayPal har også noe som heter "overfør til venner og familie", da påløper det ikke noe gebyr for mottager, men om det funker fra kreditkort vet jeg ikke. Vær også obs på at vekslekursene deres mellom forskjellige valutaer er elendig dersom du ikke skal gjøre alt i norske kroner.
     
    drsyk, jgroneng and Are like this.

Del denne siden