Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    1. De tilbyr ikke 25 ekstra per hundrelapp, men totalt 25 istedenfor 10 per hundrelapp.
    2. Du får ikke poeng på overføringer, så det går ikke.
     
    Travellingalf, DanH and Petter B-C like this.
  2. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Det er Selbstverständlich 25 poeng, Snabeltann. Altså 25 ekstrapoeng, ikke 25 ekstra poeng. Semantikk er av og til litt viktig.
     
    Travellingalf and DanH like this.
  3. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Jeg skal overføre ca 150.000 kr til en i familien og lurer på om det lar seg gjøre med Vipps (5000 kr x 30 ganger). Er dette innenfor grensen? Får man da poeng på SAS MasterCard Premium kortet eller tar de dette som kontantuttak. Noen som har erfaringer ?

    Eller for å si det på annen måte. Hvordan kan jeg overføre 150.000 kr til en annen person og få mest bonus for det ? Hører noen her skrev Shell MC og Trumf. Er Vipps og MobilePay stengt for bonusopptjening ? Har både Amex Platinum, Flying Blue MasterCard fra KLM, DNB SAS MC Premium.
     
    Last edited: 05. juni 2017
  4. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke finde det i de norske vilkår for kortet, men i de danske er der tilføjet denne:
    2.5 Hvis det kan sandsynliggøres at en række transaktioner er uden reelt indhold og hovedsageligt er gennemført med det formål at optjene EuroBonus point, er kortudsteder berettiget til at se bort fra transaktionerne ved tilskrivning af point.

    Ved ikke om noget sådan kan gælde i Norge også, men at jeg bare ikke har fundet i de vilkår der findes på websiden.

    I så fald tror jeg at du får problemer med at overføre 150k og samtidig få point..
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet er vel også på hva slags tidshorisont dette skal utføres.
    Er ingenting "galt" i å støtte et barn/familiemedlem med f.eks. 5000kr /mnd i en periode, men gjøres det fra 3 forskjellige kort og beløpet er så høyt som 150 000 kr kan det blir problematisk..

    Kan jo fort komme under søkelyset som forsøkt på hvitvasking eller noe slikt..
     
  6. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Finner ingen ting nevnt i de norske vilkårene.

    Det blir vel ikke hvitvasking hvis dette overføres mellom ektefeller og uansett registreres på bankkonto ?
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Hva slags tidshorisont ser du for deg? Hvis du tar hele summen i løpet av morgendagen (det går ikke), så vil det nok ringe noen alarmer. Hvis du gjør det over noen måneder vil det muligens ikke gjøre det. Vær obs på at du maks kan overføre 250.000 kr i året.
     
  8. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Tenkte i løpet av en uke, men ser nå at det lar seg ikke gjøre. Kanskje jeg skal bare ta deler av den. Uansett, er det noen her som har fått EB poeng for Vipps transaksjoner registrert på SAS MC kortet ?
     
  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Får poeng på Vipps med Sas EB MC.
     
    gregas85 liker dette
  10. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Det var det jeg ville vite, takk !
     
  11. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Satser på det gjelder Shell MC også!
     
  12. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Det gjør det :)
     
    kepiblanc liker dette
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan vel uansett ikke overføre mer en 5000kr i løpet av en 3-5 dagers periode ( sjekk vips for detaljene) Så å overføre så mye penger i løpet av en uke via SAS MC og Vips går uansett ikke. Om tidshorisonten er litt lenger kan du fint gjøre det.
     
  14. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor har du det med beløpsgrensen fra?
     
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bl.a omtalt i denne tråden (men eg har ikkje prøvd sjølv): https://insideflyer.no/forums/threads/vipps-og-kredittkort.6229/

     
  16. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk dette i dag:

    upload_2017-6-7_10-32-53.png
     
  17. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Men stemmer det?
    Eg fekk i alle fall poeng for Vipps-transaksjon sist det var kampanje (doble poeng).
     
  18. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Spurte du de? Bedre å spørre her og sitte stille i båten... Har fått det helt frem til nå ihvertfall, men da er det kanskje slutt nå da...
     
    NoLimit, FastLane and Stuttfeiten like this.
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer fortsatt poeng fra vipps, senest på søndag, så her er det bare å sitte heelt stille.
     
    BendikHa, kfly, FastLane and 3 others like this.
  20. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Som flere andre har jeg holdt meg til den nokså smale sti. Har gjort en del innkjøp i Elkjøp-kampanjen, og det har blitt noen greie anledninger hvor jeg har "meldt meg frivillig" til å organisere felles turer med venner, o.l. Da har jeg naturligvis betalt hotell, m.m. samlet med mitt AmExPt -kort, og de andre har vipset meg sin andel. Da jeg sjekket faktura for juni var forbruket i 2017, 115 K, så jeg regner med å få melding om at CT er i boks om ikke så lenge :). Kånemor er ikke spesielt glad i å fly. Skal bli interessant å se om hun klarer å venne seg til Biz ;)
     

Del denne siden