Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

  1. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Er ikke sikkert det tar så lang tid å få nytt kredittkort. Samme bank som har shell MC. Ring og hør... Uansett så har alle bilforhandlere terminal, og da kan de ta betalt om de vil. Husk at du skal kjøpe, de skal selge.. Tror de fleste vil. De får jo betalt bil cash.

    Vipps og slikt vil vel fort uansett stoppes av de grensene som er der på maks 4K eller hva det er.. Dette er diskutert tidligere her, husker dessverre ikke hvilken tråd... Vi betalte som sagt vårt mellomlegg, men det var bare ca 50 000 da...
     
    Petter B-C liker dette
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er dette for slags lureri? Hvorfor skal man få trumf bare for kreditten sin?
     
    bor_i_en_koffert liker dette
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, ikke vet jeg. Kan ringe og høre igjen i morgen. Hun hørtes ikke ut som så veldig senior ho jeg snakka med.
    Ja, husket det var noe begrensninger, men orket ikke skumme gjennom 300+ posts for detaljer :p Har tilbudt oss å betale gebyrene om det lønner seg for oss. Selger har meget lite fortjeneste på dette salget, og er en litt spesiell bil. Derfor settes ikke hardt mot hardt fra vår side med å gå til annen forhandler.
     
    Last edited: 31. mars 2017
  4. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil tro at kombinasjonen kredittkort+spillselskap er ganske risky for alle involverte parter. Men hvem vet, kanskje det er noen spillselskapet som samtidig har en "tvangsinndrivingsforretning" på si? For ordens skyld: jeg mener ikke å antyde noe som helst om DIN betalingsevne, men tror nok at dette (statistisk sett) kan føre mange ut i problemer.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Litt kvalifisert gjetting:
    Kredittkortselskapet lever av å låne ut penger, penger de kanskje ikke har. Derfor må de også låne inn. Du kan f.eks selv låne penger til et kredittkortselskap og få vesentlig bedre rente enn i banken.
    Jeg regner med at når man setter inn penger på eget kort, så er det i praksis det samme som opplåning for kredittkortselskapet. De skal da teknisk sett betale renter for "innskuddet". Da blir det litt feil å gi deg poeng attpå :)
     
  6. ohind

    ohind Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Flere som har fått med seg dette på morgenkvisten? Vet at dette er litt feil tråd, men har mest vært leser og ikke deltaker så får ikke opprettet en egen tråd.
     

    Attached Files:

    Xflipper liker dette
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
  8. ohind

    ohind Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Synes det blir rart å ramme disse kredittkortene også ettersom de fleste av de har klare krav til inntekt og betalingsdyktighet. Tror ikke regjeringen (her representert ved FrP) at folk med en inntekt på 500 k+ klarer å styre sitt eget forbruk?

    Ja, men om det er i strid med avtalen får man først vite hvis de implementerer dette i lovverket. Sist tok det hele 11 år før ESA reagerte mot staten.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss... Det var vel omtrent det siste jeg hadde ventet meg fra en regjering med H og Frp i setet.
    Dette må være Krf som har satt igang.
     
  10. ohind

    ohind Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Har klart å google meg fram til årsaken til at forslaget fremmes. Forslaget kom som en del av tilleggsproposisjonen til statsbudsjettet. Høringen om forslag til ny forskrift for god kredittmarkedsføring viser til tilleggsproposisjonen. Altså er det mest sannsynlig KrF eller Venstre som står bak forslaget opprinnelig. Samtidig er det regjeringen som har valgt hva de ønsker å stramme inn på. De kunne ha gått etter de aktørene i kredittmarkedet som faktisk utgjør en fare for forbrukerne, men velger å gå etter seriøse aktører som American Express, DNB ol.
     

    Attached Files:

    Xflipper liker dette
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Du har sikkert rett, men jeg her ganske sikker på at Amex/DNB betaler EB-poeng for forbruk over kredittgrensen. Nå har jeg aldri prøvd å overføre cash dit, men har dratt kortet for mellom kredittgrensen og sperregrensen.
     
    RoadKing liker dette
  12. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Så idiotisk. Typisk norsk at alle skal straffes for at noen er dumme. Skuffet over at en blå regjering fremmer noe slikt, men som noen nevnte tidligere her, stammer vel fra KrF eller Venstre.
     
    bor_i_en_koffert and Are like this.
  13. Kleppan

    Kleppan Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hm.Ser ikke problemet her, hvorfor kreditt. Mange her er jo veldig likvide, så et debetkort med bonusopptjening er vel uproblematisk? Forsikringer etc har vel man sikret uten for et KK?
     
  14. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel rentene som betaler alle disse poengene sikkert..
     
    nissen liker dette
  15. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Så får jeg gi noen triks som bankene ikke vil at vi som forbrukere skal vite om. Dette er triks for viderekomne som liker å være litt avanserte ;)



    1. Manufactured spending or Credit card Churning: Dette handler om å fabrikkere ett kunstig forbruk. Det gjør du med SAS Amex Premium med at du setter inn 100.001 kroner på https://www.plus500.no/, så når kjøpet er registrert hos amex, så hever du bonusen du får får dette på Plus500, sender alle pengene på kontoen til https://www.banknorwegian.no/, også når pengene er der, så betaler du Amex kortet med Norwegian Visakortet ditt og får Cashpoints fra dem på kjøpet.

    Resultat: Du får 20.000 EBB fra Amex, + 1250 kroner fra https://www.plus500.no/, også betaler du 1% gebyr for å sette pengene inn på https://www.banknorwegian.no/. Da ender du opp med 100.237 kroner på Bank Norwegian kontoen. Deretter betaler du ned Amex Gjelda di, og henter 1000 Norwegian Cashpoints :)

    Du vil Tjene 236 kroner på denne sirkel-transaksjonen, du vil få 20.000 EBB og du vil få 1000 Norwegian cashpoints også vil du få neste eurobonustur for halv pris så bruk dem godt, sånn som å Fly Etihad til Australia :)



    2. Du fikk skattesmell, og må betale dette: Jeg fikk en skattesmell på ca 11700 kroner for to år siden, så jeg "Feilbetalte" dem 117.000 kroner, altså 10 ganger for mye fordi jeg "Plottet ett siffer for mye". Jeg "oppdaget feilen" to dager etter, så jeg ringte de skatteetaten og ba dem om og ordne opp i dette. Så de sendte pengene til ett annet kort, som jeg disponerte også betalte jeg tilbake Amex'en ;)

    3. Dette er til deg som må ta opp litt lån for å fikse opp leiligheten: Du kan betale det nye kjøkkenet med Amex, også betaler du Amex gjelda di med Bank Norwegian Visa, også betaler du Bank Norwgian Visa gjeld med Amex... Så hiver du pengene frem og tilbake mellom to kort fra separate selskaper, transaksjonen gjøres Hvær 40 Dag, pass på at du gjør det hvær 40 dag!!! Så i mens betaler du litt ekstra fra din egen konto for å spise opp gjelda, uten å betale rentene på lånet. Det syke her er at du får ett lass med bonuspoeng både fra Amex og Bank Norwegian... Så de betaler deg for å la deg låne pengene dems, fremfor at du betaler dem, så når du er ferdig med å kaste rundt pengene 10 runder og lånet er nedbetalt. Du vil få masse Amex poeng for å ha "Brukt 1 mill" også får du 10.000 Cashpoints for å ha brukt 1 mill" fra bank Norwegian, også har du ikke betalt ei krone, du kan flytte Amex-poengene til https://www.jal.com/ og bruke "Jal-Miles" fra dem til å fly Emirates til Australia. Du kan klart se hvorfor kredittselskapene ikke vil at dere skal vite dette ;)



    Disse kredittkort-triksene er 100% lovlige, så bare på at vær obs på å ta en bankutskrift av hver transaksjon og print dem ut, arkiver dem i ei mappe. Greit i tilfelle du blir undersøkt av økokrim. De vil kanskje lure på på hvor du får alle pengene i fra, men så lenge du har alt på det reine så ordner det seg, her er en historie om en som ble sjekket på grunn av dette :)



    Sitat i fra en advokats refleksjon etter å ha blitt sjekket av skattevesenet i USA:

    https://www.travelcodex.com/2016/02/i-was-detained-for-manufactured-spending/

    Is Manufactured Spending Illegal?

    No. Simply put, in no sense is manufactured spending deemed illegal. Just because someone else doesn’t understand what it is doesn’t make it illegal. If anyone says that manufactured spend is the same as money laundering, walk away if you can and if you can’t, ask for a lawyer because you’re not going to change that person’s mind. The most you can do is look at them with the stupidest face you can ever make.
     
    Last edited: 01. april 2017
  16. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Korleis får du til å betale restskatten i Norge med Amex?
    I sofall er det ikkje verre enn at du betalar inn tilleggsforskot på våren, ringer til skatteoppkrevjaren og seier at du ikkje trengde å betale inn likevel. Då får du dette tilbake på konto.

    Veit at ein kan betale skatt med amex i t.d. Singapore, og sikkert USA, men trur ikkje dette går i Norge.
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Flight Cancelled and funkenstein like this.
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Disse tipsene passer nok bedre i USA enn i Norge vil jeg tro.
     
  19. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir som sagt lite relevant og vise til amerikanske tekster all den tid vi er i Norge.

    Metodene som nevnes over er ikke direkte ulovlig, men vil fører til at det blir rapportert inn 3-4 ganger om jeg ikke husker helt feil. Noen vil starte med å grave dypere. Dersom dette er gjentagende så blir kortet fort avsluttet og kundeforholdet i banken som har kortet avsluttet.

    Bruk av kredittkort på denne måten er en fryktelig god måte å minimere sjansene for å få kredittkort, boliglån eller billån. Bankene blir rett og slett veldig lite glad i deg.
     
    ArthurDent liker dette
  20. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser at Mastercard tilbyr 25 ekstra bonuspoeng pr 100 kroner brukt, noe som gjør at jeg får 35 eurobonuspoeng pr 100 kroner brukt fra 21 - 24 April. Det jeg lurte på er om jeg vil få Poeng hvis jeg "betaler" 50.000 kroner til Bank Norwegian, for så å føre disse poengene til en konto på kontoen min, for så å føre dem tilbake på Masterkortet igjen.

    Vil jeg tjene 17500 EBB, eller vil jeg ende opp med masse gebyrer som gjør at dette trikset ikke vil lønne seg?
     

Del denne siden