Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    mhsalv, Misterix, NoLimit and 3 others like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.vipps.no/vilkar-pm-bm.html
    Tallen i forrige innlegg var hentet fra hodet. Les vilkårene for helt riktige og oppdaterte tall og vilkår.
    Edit:
    Det står hvor mye du har overført og hva du kan overføre i en ny versjon av appen
     
    Last edited: 13. juni 2017
  4. saetershagen

    saetershagen Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    33
    Har allerede rukket å kaste brevet, men det stod det at man måtte huske på å endre kortnummer hos Spotify, Mobilepay o.l. for å ikke gå glipp av poeng. Vipps bytter uansett til BankAxept senere i høst. Best å nyte det så lenge det varer!!

    Tror det er annerledes med svenske tjenester. Uansett så bør man ikke spørre om slikt!
     
    Last edited: 07. juni 2017
  5. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Vipps får MULIGHET til BankAxept (så de slipper blø penger ved "vennetransaksjoner"), men har ikke sett de vil fjerne kredittkort som betalingsmiddel der?


    Edit: hm, vel om BankAxept løsningen blir del av p2p da, ikke kun p2b (butikker osv). Spørs vel litt om det kobles sammen med denne Straks-løsningen for betalinger fra konto, som sikkert mange av oss gjerne skulle sett implementert snart.

    Føler meg så og si sikker på at de ikke vil fjerne kredittkort uansett, og tviler også på at de vil tørre implementere fees for bruk av kredittkort, for å øke adopsjonen av konto-til-konto (BankAxept) i Vipps.
     
    Last edited: 08. juni 2017
    Gabface and BendikHa like this.
  6. saetershagen

    saetershagen Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    33
    Blir veldig fornøyd hvis de ikke fjerner muligheten til å betale med internasjonale kort, men det var ikke slik jeg tolket artikkelen som jeg limt inn et utdrag av nedenfor.

    (Kan ikke legge ved lenke da jeg ikke har nok innlegg)

    Utdrag fra "Et vipps koster samfunnet 13 kroner" i Aftenposten:

    Taper penger
    Nestsjef Elisabeth Haug i Vipps sier bankene taper penger på vennebetalinger i Vipps.

    – For vennebetaling har vi valgt å dekke kostnadene med at Vipps bruker de internasjonale kortene som betalingsinstrument. Vi har lenge jobbet for en løsning for å koble oss på norsk infrastruktur, og det ser ut til å skje i høst. Målet er å gå over til BankAxept så snart det er mulig. Det er billigere, sier hun.

    Jobber med saken
    Norges Bank skriver at bankene har jobbet med at BankAxept skal kunne brukes sammen med apper som Vipps og MobilePay. Den jobben er snart ferdig.

    – Vi regner med at bankenes mobilapper kan gå over til å bruke BankAxept fra høsten, sier adm. direktør Øyvind Apelland i BankAxept.

    Dermed blir appene billigere i drift for bankene. Gevinsten kan aksjonærene og kundene dele.



    Tenker også at det gjelder p2p, butikk er uansett ikke noe problem da man kan betale med kredittkort på vanlig måte.
     
  7. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Mente med Vipps i butikk altså. Det er "krav" fra retailbransjen (og spesielt Retail Payment nå) at hvis de skal slippe inn mobilbetaling etc for fullt, så er det kun BankAxept som er interessant for dem (pga interchange fees ved bruk av kredittkort).

    Sitter ikke veldig "langt unna" dette, og tviler som sagt på at de internasjonale kortene forsvinner. Men det finnes vel ett og annet eksempel på at jeg har bommet en gang eller to før også.
     
  8. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen beløpsgrenser ute og går her?
    Jeg klarer verken å vippse eller mcashe, enda jeg har prøvd med så lav sum som 4000.
     
  9. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg droppet hele tanken. Ble for mye "hodepinne"
     
  10. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen her som har våget å bruke kredittkort til å investere hardt i Bitcoin og Ethereum? Sistnevnte har jo eksplodert de siste månedene og fortsetter trenden trenger man ikke sitte lenge på myntene før man løser inn i penger og betaler ned kredittkortet.

    Men sabla risikabelt er selvsagt.
     
  11. danielh

    danielh Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Grensen er 4000nok per 96 timer
     
    Oppirumpadi and 1884derby like this.
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Og man må huske gebyret (1%), hvis man har nå grensen. Så ca. 3960kr.
     
  13. danielh

    danielh Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Det er da ingen gebyrer under 5000kr? eller har jeg misforstått?
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager, trodde vi snakket om PayR.
     
  15. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Etter å lagt ut for bookinger for den store gullmedaljen den siste mnd for de ansatte som skal på forskjellige jobboppdrag, så lurte jeg på om det kan by på problemer hvis du omsetter tilsvarende 10 x årsinntekt på ett kredittkort i form av bookinger på vegne av jobben? Er det noen grense på hva som er greit i forhold til dette?
     
  16. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har, og angrer ikke. Er jo 40 poeng/100 kr på SAS MasterCard Premium ut måneden, så har satt inn litt ekstra den siste tiden. Lønnsomt har det jo mildt sagt vært. Ethereum er vel opp +96.8% bare siste måneden.
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Et godt tips er å beholde dokumentasjon når du handler så store summer. Sparer deg tid hvis noen skulle spørre, men det er lovlig å legge ut for andre. Skattemessig er det greit så lenge du ikke tjener penger på virksomheten, men greit å unngå svært store utestående eller tilgode over nyttår (alternativt før tilgode som en fordring i selvangivelsen).

    Ellers tror jeg SAS MC har en formulering om at du ikke får poeng ved kjøp av billetter for videresalg, og har du veldig mye transaksjoner kan det hende de tar en titt.
     
    KRS liker dette
  18. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    1,473
    Bonuspoeng:
    113
    Regnes Shell Mastercard fortsatt som varekjøp via vipps til privatpersoner? Skylder nå ett par tusen til familien, og tenkte da på å betale med Shell MC for å få noen trumfkroner, men forutsetter da at det ikke regnes som kontantuttak og påløper renter. Kan jeg og vippse frem og tilbake med min søster for "free traffic" og gratis trumf kroner? (Fikk nettopp vipps og kredittkortene Shell MC, BN Visa og TrumfVisa), så tenkte å utnytte de summene jeg kan nå før årsskiftet mtp maksgrenser (regner med de løper fra jan - des?

    Forstod det slik fra andre poster at det er noen grenser for antall varekjøp på nett med kortet (som var ca 10 per mnd/30 dagersperiode?) Slik at det da vil være lurt å ha så få og så store transaksjoner som mulig innenfor gratisbeløpene?
     
  19. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det vil vel ikkje vere heilt etter boka, eg ville ikkje ha prøvd dette. Huskar ikkje heilt T&C, men kunstig "traffikk" skal stå spesifisert.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Generelt er det greit å flytte penger mellom personer, så lenge man har en plausibel grunn, og kan dokumentere hva som har skjedd (hvis noen spør). Da er strengt tatt det verste fall som kan skje at du ikke får poeng.

    Men, som Stuttfeiten sier, unngå for all del frem og tilbake. Det er et enormt rødt flagg og enkelt å avdekke. Det samme gjelder å betale kredittkort regninger via Payr med samme kredittkort.
     

Del denne siden