Hvordan generere mye trafikk på kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Helikopter, 27. april 2014.

1. alfrednobel

alfrednobel Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Kanskje det bare går på shell mc..

Xflipper liker dette
  2. alfrednobel

alfrednobel Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.
    Har fått en efaktura for første gang fra shell mc. Skaffet meg kortet for en stor måned siden. Jeg har brukt det, men kan ikke se noen oversikt over hvor mye trumf jeg faktisk har fått? Står heller ingenting på trumf.no. Fikk efakturaen i går. Noen som vet hvor man skal se for å finne ut hvor mye trumfpoeng man faktisk har fått? Takk for svar.

Edit: Jeg er klar over at det skal være 1% altså, men vil fysisk se at de har klart å regne det ut rett. Jeg stoler ikke på noen i denne galskapen.

3. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Mener å ha lest her inne at de kommer rundt 8.-10. på Trumf-kontoen.

Venter på mine første selv fra Shell MC.

4. havlam

havlam Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    De siste månedene har bruken av Shell MC blitt godskrevet trumf-kontoen hhv. den 9. 9. og 11. påfølgende måned. Så august-bruken er rett rundt hjørnet...

5. Johnnie_Walker

Johnnie_Walker Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Hei

Første innlegg her inne på forumet etter å ha fulgt med en god stund og etterhvert blitt smittet av bonusfeberen.

Lurer på om noen her inne vet om kontantuttak i kassa på butikken regnes som kjøp med sas amex plat? Jeg skulle gjerne hatt med litt cash på ferie til Afrika og har forstått at kontantuttak ikke gir bonuspoeng. I butikken kan man ta ut inntill 5.000 i samme slengen som man handler, vil det gi bonuspoeng og trumf og samtidig telle mot CT? Noen som har prøvd om dette blir registert som uttak eller ei?

miura liker dette
  6. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, og velkommen til forumet!

Uttak teller ikke mot opptjening, og man vil heller ikke kunne gjøre uttak i butikk med kredittkort...

Johnnie_Walker liker dette
  7. Lwtrd

Lwtrd EBS

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, er det fortsatt slik at Vipps med Shell MC ikke koster noe å bruke?
    Når må man betale beløpet? Med en gang eller når faktura kommer for i så fall slippe ekstra kostnader?

8. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    For meg virker det som om DNB / Vipps skiller på privatkunder og bedrifter.
    Jeg får eurobonus for Vipps-bruk f.eks til å kjøpe billetter hos Ruter og andre med mitt MC fra DNB, mens jeg ikke får det ved overføring til en annen privatperson. (dette virker fornuftig)

9. Joffer

Joffer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Fungerte sist måned for meg.
    Betaler når du får regningen månedlig.

10. Lwtrd

Lwtrd EBS

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, takk for svar :)

11. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hallo. Trenger eksperthjelp til et for oss litt større kjøp her. Samboeren skal kjøpe en nyere bruktbil til 164.000 inkl. omreg på ca. 3-4000. Kjøper bilen av merkeforhandler. Siden det er forhandler, så går det muligens an å betale med kredittkort, men foreløpig vet ikke selgeren hvilke kort de tar, og evt. hvor mye avgifter de må betale for bruken. De er jo ikke interessert i å betale mange tusen kroner i gebyrer for at vi skal få litt bonus.

Det mest vanlige er jo billån eller faktura/nettbankoverføring, men samboeren har selvsagt spart opp disse pengene, så vi kan betale på flekken, men vi er naturligvis interesserte i å få mest mulig bonus ut av dette kjøpet. Omregistreringen betales hos forhandler, så hele summen burde være mulig å utnytte.
    Samboeren har følgende kort:

EDIT: Bil kjøpt. Fjernet alle kredittkortnavn og kredittgrenser :)

Selvfølgelig ønsker hun å bruke kun Shell MC for å få de 1640 trumfkronene, men det må jo taes i 3 bolker, og da kan det jo fort gå noen dager mellom hver gang kreditten blir registrert innfridd. Dette er ikke noe problem for oss, å måtte vente noen dager mellom hver betaling. Har en annen bil imens.

Det vi lurer på per nå er:
    Hvis bilforhandler ikke kan/vil ta noen av disse kredittkortene/ikke gidder at vi deler opp betalingen i 3 over noen dager, kan vi be om en faktura/3 fakturaer og så koble opp en av de kortene som er nevnt over, til Vipps, Mcash, Paypal el.l., betale fakturaen(e) og så allikevel få bonus??

På forhånd takk :)

Last edited: 31. mars 2017
    Ursa liker dette
  12. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske sikker på at det ikke er forskjell i gebyrer på VISA og MasterCard transaksjoner, BankAxept har riktignok mye lavere gebyrer. Poenget mitt er at hvis de først aksepterer VISA/MC burde ikke dette medføre noen eksepsjonelt store gebyrer for forhandler eller dere.
    Fleksibilitet til flere transaksjoner kommer vel an på velvilje fra selger.
    Usikker på om du kan benytte Vipps eller andre løsninger.

Petter B-C liker dette
  13. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Med fare for å avsløre meg som idiot, men kan ikke en potensiell løsning være å overføre de midlene man har til Shell MC-kontoen på forhånd? Dermed har man på konto / kreditt den summen man trenger og kan således gjøre handelen i en enkelt transaksjon? (med forbehold om at de tar MC, men å gjøre det i tre transaksjoner er vel ikke nødvendig?)

Edit: knotete setning

Are and DanH like this.
  14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan overføre penger til ett av kortene. Så bare avklarer du med support at et så "høyt" beløp ikke er sperret for.

Hadde sagt til forhandler at dere kun er villig til og kjøpe bilen om de kan gota mastercard. Det gjorde jeg på Gumpen og det var null problem, selv etter at prisen var "pruta". Det finnes vel flere biler(av samme type) om det skulle si nei? :)

Are and Ursa like this.
  15. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Finn deg ein annan? Tomflasker og bilforhandlarar finn du over heile landet.

Baldrick liker dette
  16. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Snakka med Shell MC kundeservice om dette. Var ingen begrensninger på transaksjonsstørrelsen eller noe sånt, så var ingenting i veien for å overføre 89.000 ekstra til kortet så alt går i en transaksjon. Problemet var at vi kun får trumf på de 75.000 som er kreditt.

kalleballer liker dette
  17. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Prøv å få det gjennom amex! Men der er det mer gebyrer, så det kan bli værre. Vi betalte nettopp innskuddet når vi kjøpte bil med to ulike kort...

Har dere vurdert ikanovisa? Der er det 6% rabatt på bil og biltilbehør i april (maks opp til 5000 kr). Det blir trukket fra rett på fakturaen. Bare sjekk at der gjelder bilforhandlere, står om det på nettsidene deres. Ta ca 90 000 på det og resten på Shell MC. Evt få ett ikanovisa hver.

Vet det er å banne i kirka å foreslå kontantrabatt istedenfor poeng, men kan fly litt for 6% av 165K også..

http://ikanovisa.no/rabattprogrammet/maanedsrabatter/april

Last edited: 30. mars 2017
    Xflipper, Petter B-C and Ursa like this.
  18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    For en slik anledning hadde jeg oppgradert (eller anskaffet) DNB MC.
    15-20 poeng per hundrelapp avhengig av familiens økonomi, koster 99kr for denne ene måneden + vervebonus.

Og man klarer nok å forhandle seg til å betale med MC, amex kan kanskje koste noen kroner ekstra.
    Nå vet vi jo ikke hvilken forhandler det er snakk om, men BOS KRS tar Amex, Gumpen tar i alle fall MC som nevnt over. Dette får du slå i bordet med :)

Petter B-C liker dette
  19. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen av oss har amex, dessverre. Hadde gjort dette uten å blunke om vi hadde platinum. Takk for tips om ikanovisa, men tviler på vi har kortet i hende innen kjøpet må gjennomføres.Fint om noen har tips til om man kan få bonus via en eller annen betalingsløsning a'la vipps, paypal el.l. (om det gir lave transaksjonsgebyrer)

20. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Innfridde og sa opp alt i DnB 4 år tilbake, dumme meg. Kun Nordea og SR-bank i dag, begge helt ubrukelige til alt som heter bonus :(

Del denne siden