Kikket litt på det hotellet og selv IC. Boble festen var på på IC? Eller tar jeg feil, får lese pr sider tilbake i tråden... Lettere å ta heisen til riktig etasje og finne hotell rommet enn å spy ned taxi`n til annet hotell EDIT STOD PÅ FØRST SIDE
Det er to IC hoteller. Opplegget er på InterContinental Hong Kong. IC Stanford er rett bortpå kaia sånn nesten. Veldig bra det også, men litt usikker på om det er gangavstand med promille Hotellet har biler, så de svipper nok folk mellom hotellene om det tipses litt.
Snakker av erfaring "hører" jeg Jeg antok heisen går kun enten opp eller ned, teoretisk enklere å komme "fram" enn å vandre gatelangs til et ukjent destinasjon med "Hong Kong tourist foreningen" som velsigner deg hjem, og du er uheldigvis mulig noen eiendeler fattigere
grand stanford er ca 10 minutter gange fra "ekte" IC.. andre bra hoteller i nærheten av IC er peninsula,sheraton hvis jeg får somlet meg til å bestille blir det sheraton på meg pga platinum elite status
Jeg var i Hong Kong i 26 timer med bobler til frokost på flyet kl 05.30 .... jetlegg og søvnmangel gjorde sitt ... https://insideflyer.no/forums/threads/ego-trip-til-hong-kong-t-r-på-tre-dager.5969/
Jeg bor etter alle solemerker å dømme på Sheraton, det ligger nesten vegg i vegg med IC. Kommer forøvrig til å dra opp til Tong Mi-området for å spise/fråtse dim sum (link)
Definitivt. Som et alternativ nærmere hotellet har man også Ichiran ramen (link), som egentlig er en japansk kjede, men tydeligvis også har åpnet noen sjapper i HK. I løpet av de 3 årene jeg bodde i Tokyo og omegn så har jeg nok spist "noen hundre" boller med nudler hos Ichiran
Har booket Kerry Hotel for sommerferien. Ikke gåavstand, men ser ut som et bra hotell (relativt nytt i Shangri-la familien). Kanskje ett alternativ for noen...(?)
Kerry er et kjempehotell men det ligger langt unna.. er nok minst 30min å gå.. ser ikke så langt unna på kartet men det er et godt stykke
det positive er at du er nærme (kanskje 10-15min å gå) whampoa som er bra med masse restauranter, selv om de har stengt one piece restaurant :-D har bodd mye på hotellet som ligger sidenav (Kowloon Harbourfront) og det blir litt i ingenmannsland