Hvis du har Gjensidige (og noen andre som jeg ikke vet hvem er), så har de avtale med SmartDelay, som gir deg €40 hvor flyet er 1 time forsinket. En så lenge er dette en gulldeal for meg.
Rundt kl 23 begynte ting å skje på flyet, og vi bevegde på oss for første gang på mange timer Oppe i luften fikk vi servert mat og enda mere drikke. Vi ankom LJU ca klokken 00:05, 2,5 time forsinket. Fant en taxi på utsiden På vei mot byen var speedometer oppe i 184 km/t. Ikke lett å dokumentere dette når det ristet sånn Ankom hotellet kl 00:41
Takket sjåføren for at han hadde fraktet oss hurtig og trygt frem med å betale han 60 € I resepsjonen ble vi møtt av to hyggelige herremenn, og fikk tildelt rom i 5.etg. Siden vi ankom meget senere enn planlagt, var vi spente på om vi fikk den romtypen som i utgangspunktet var bestilt. Låste oss inn på rommet og kunne ta en lettelsens sukk. Vi slapp dobbeltseng med dobbelt dyne. Gang og bad Men kan jo ikke glemme å snakke om elefanten i rommet. Hvem av oss skulle havne opp med denne I stedet for å avgjøre dette her og nå, så tuslet vi 60 meter bort i gaten fra hotellet og tok oss en landingspils
Ljubljana er kjeltringer med flyplasstaxi. De skal ha en makspris på ca 30eur og det er grunn for løyvemist om de dobler. Jeg har en fast herremann som henter/kjører/bringer i Ljubljana, 35 for flyplasstransport. Send meg en PM om dere trenger nummeret
Ved flygninger til USA kan det fort bli «full før Færøyene», her ser det ut til å være «full før takeoff»!
Det var slitsomt å gå trapp.. Så nå har vi funnet oss et vannhull som gir oss bobler i glasset og litt lunsj.
Kake er en viktig del av kafékulturen i Slovenia, og de har gjerne 10-15 varianter på utstilling i kakedisken. Prøv f.eks. Cacao like ved Prešeren-torget i sentrum (Prešernov trg) hvis det er plass til dessert etter lunsjen
Startet dagen med en gåtur i byen. Veldig fin by, altså! Og veeeldig mye turister. Jeg tror alle menneskene her i området er turister. Europa har jo sommerferie nå, så det er ikke utenkelig at det stemmer. Sol og varmt. Og opp dit skal vi. Fant en kirke på veien. Og en til. Fin utsikt, etter å ha gått opp alle trappene.. Her er inne i borggården. Og en drage.. Det er et dukkemuseum her inne (vet ikke helt hvorfor), men de har noen interessante dukker..
Vandring langs elven Fin by og vandre rundt i. fant oss et nytt vannhull i 12 etg på en bygning. mulig @holmen kan supplere med et bilde av drikken.