Krangletråden - for oss som aldri blir einige

Tråd i 'Off-topic' startet av Stuttfeiten, 28. sept 2019.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje eg bør invitere meg på julebord med deg ein gong, så eg kan øve litt. :)
     
    Wiolenze liker dette
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ribbe er ikke godt. Helt enig. Det er bare en oppskrytt baconside som stekes grå.
    Pinnekjøtt dampet på poteter med rotmos er derimot helt nydelig. Her er vi helt på linje
    Og ikke start med lutefisk. Det er det ingen som liker. Det er tilbehøret og drikkevarene folk kommer for
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Ribbe er kjedelig. Kan unngås.
    Pinnekjøtt er enda verre. Må unngås.
    Rotmos er digg.
    Kokte poteter er guds straff til menneskeheten.
    Lutefisk er godt. Men ja, det er tilbehøret som er viktigst.
    Her i gården spiser vi kalkun på julaften. Og det kan anbefales.
    Jeg er vokst opp med at papp skulle ha ribbe, vi andre spiste andre (bedre) ting.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Det var synd. Jeg spiste denne på torsdag, og synes den var veldig god. Mye smak, og kjøtt man ikke trengte kniv for å spise.
     
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Smaken er som baken. Meg og reisefølget spiste denne på fredag og begge ville gitt den terningkast 2. Biffen gikk delvis ned, resten ble sendt i retur.
     
    tobeornot999 liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Det må være kjipt å være så kravstor.
     
    Eddie47 and Ombo like this.
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Handler ikke om være kravstor. Min mening er at den maten som serveres er en skam for biz produktet. Det har falt drastisk etter covid. Hadde jeg kjøpt billett for cash ville jeg følt meg svindlet.
     
    The_Dude and tobeornot999 like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    OK.
    Jeg synes fortsatt at den var god. Det er veldig behagelig å klare å kose seg med det man får.

    Hvorfor flyr du med SAS, egentlig?
     
    kaiarne and Eddie47 like this.
  9. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Enig at en pizza-slice på et random hjørne gjør det stort sett bedre enn SAS servering men la @Jensemann få holde reisebrevet sitt :)
     
    markus, holmen and Maggie like this.
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Grunnet at det tar meg fram til flotte reisemål på en effektiv og kostnadseffektiv måte. Har kun bookinger i C med enten ct eller fp4. Maten er en katastrofe men resten av c produktet leverer. Maten var mye bedre før covid, så jeg håper Sas i alle fall kommer tilbake dit.

    Eller er det ikke lov i Holmen sin verden ha en mening om at maten man får servert ikke er i nærheten av forventningene?
     
    Last edited: 01. mai 2022
    jgroneng and tobeornot999 like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan jo hende at du var heldig med din versjon og han ikke var det. Jeg tenker at biff kan være vanskelig å treffe riktig for en servering til x antall mennesker i utgangspunktet og enda værre for fly.
     
    Last edited: 01. mai 2022
    jgroneng, tobeornot999 and Maggie like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Kan moderator slette matpraten slik at vi får reisebrev til Chicago?
    Du verden
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det mulig jeg gjør meg upopulær her, men når jeg ser hvordan enkelte hamstrer bonusbilletter som de senere avbestiller over en lav sko, er det ikke så rart det kan være vanskelig å finne billetter. De færreste har vel anledning til å reise på en dags varsel, så med mindre det er sykdom eller andre uforutsette hendelser som gjør at man må avbestille hadde det kanskje vært realt å avbestille så snart man vet man ikke skal benytte billettene. Det er kanskje også innafor å komme med en liten oppfordring om å redusere hamstringen noe? Helt greit å ha noen alternativer i tilfelle man selv trenger litt fleks, men hos noen virker som sagt hamstringen å være noe ute av kontroll.

    I tillegg er det jo ikke feil om man gidder å informere FØR man avbestiller dersom det lar seg gjøre.
     
  14. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig. Helt sykt hvor mange som bestiller "bare" for å bestille åsså kansellerer sånn helt plutselig. Men vi må ikke glemme hvor mange andre utenom oss her på forumet også bestiller bare for løye for så å kansellere. Men du har et poeng her uten tvil.
     
    Jeanette liker dette
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror alle har sine årsaker til eget bestillingsmønster, men du har et godt poeng @Jeanette !
     
  16. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Denne tråden er for de som av ulike årsaker må avbestille en reise. Jeg har flere ganger hatt stor glede av tråden, og motsatt kunne gi andre her inne glede av billetter. Å mistenkeliggjøre de som poster her, er vel ikke en oppskrift til at flest mulig poster når de dessverre må slippe noe. For de som eksempelvis har fulgt spenningen ved om @Sunnfjordingen ville komme seg til SFO er det dessverre mange grunner til avbestillinger.
     
    trygveat liker dette
  17. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gikk bak over ca 5 sider og du ser enkelte bestiller f.eks oslo-lax/miami 3 biletter i C i september, 3 i C i oktober og 3 i C november. Dette gir absolutt ingen mening. For så å si: gi lyd så legger jeg ut disse billettene. Jeg tenker skal du ikke reise så la vær å bestill, er alltid noen som virkelig trenger/må reise.
     
  18. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93

    Nå er jeg en av de som plukker opp flere billetter og setter sammen ruten etter hvert, da blir det en del avbestillinger. La oss si vi er 10stk her på forumet som gjør dette aktivt, hva skjer om vi slutter med det? Ingenting.
    For det sitter nemlig tusenvis av andre mennesker som ser etter akkurat de samme setene, så det at vi booker seter som vi senere koordinert avbestiller med noen her på forumet øker faktisk sjansen for at forummedlemmer får seg en tur med SAS C, ikke motsatt.
     
    Last edited: 14. jan 2023
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Poenget mitt er jo nettopp at sjansene øker for at andre forummedlemmer får benyttet seg av billettene om man avbestiller så snart man vet man ikke skal reise og samtidig varsler om det før man avbestiller. Du må gjerne være uenig, men du er jo også en av dem som avbestiller mange billetter.
     
    Darkcho, SVG_flyer and Henrik like this.
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også sto glede av denne tråden, og er også skyldig å ha ha varslet først etter avbestilling eller kort tid i forveien. Men det å kalle det mistenkeliggjøring er vel en overdrivelse? Kunne neppe skrevet innlegget særlig mye mer diplomatisk eller med forbehold. Men kjenner man skoen trykker så…
     
    vegasbaby, Darkcho and Henrik like this.

Del denne siden