Noen erfaringer med hvilke av disse fire rutene i Munchen som er best? Route 1: Munich past and present Explore the Bavarian capital behind the wheel of a Porsche. This route presents a mix of fast highway driving and the multi-faceted flair of Munich. The approximately 84-km-long route takes visitors through Munich’s history, from the aviation museum Flugwerft Schleißheim to Nymphenburg Castle and the Allianz Arena soccer stadium. Route 2: Traditional and modern This route lets you experience the driving dynamics, pulling power and precision of a Porsche on sections of highway in the heart of Bavaria. The 139-km-route leads past huge fields of hops and ultramodern solar power plants in a unique combination of tradition and futuristic vision. Route 3: Explore Lower Bavaria On this route you will get to know Lower Bavaria and experience pure driving pleasure. The 106-km-long route is a mix of fast sections of highway and winding country roads that traverse beautiful panoramic country landscapes. Route 4: Fünfseenland – Upper Bavarian lake country This route explores the area around Lake Ammersee, Bavaria’s third biggest lake. The impressive countryside of Upper Bavaria with its idyllic villages and the breathtaking lake will leave a lasting impression. This 148-km-long route is a special treat for any driver.
En annen ting: Hvordan programmerer man disse manuelt? Jeg måtte bare plotte inn et sted på en av rutene siden de ikke var lagt inn. Ble ikke helt det samme gitt. Regner med det er en plan med de alternativene.
Bra innspill! Sjekket med reiseforsikringsselskapet og fikk bekreftet at de dekker opptil 15.000 NOK uavhengig av leiebilens verdi. Så da har vi jo i praksis full dekning, siden leieprisen inkluderer reduksjon av egenandel til inntil 1500 euro
Leverte nettopp fra meg Porscha 911 carrerra s cab. :-D Helt Ok stemning. Badeanda fikk slagside, så fikk vippet den opp av vannet. ble en landand istedenfor.
Hadde en tretimersleie i Frankfurt for et par uker siden. Leverte i First Class Terminal og ante fred og ingen fare. Nå når jeg har fått kredittkortregningen ser jeg at jeg har blitt trukket 886 euro for moroa. Ikke fått noen e-post eller blitt kontaktet. Kan det være at det kun er et depositum som de ikke har tilbakeført i Amex-systemet ennå? Synes det er litt drøyt. Hvordan ville dere håndtert det?
Edit: Ikke et depositum, for når jeg leser over kontrakten nå så står det at de trakk ca. 197 euro inkl depositum. Når jeg søker opp regningen hos Avis ser jeg at det er trukket 776 euro for "Skadereparasjoner/Egenandel" uten at det er spesifisert nærmere.
Jeg leste jo advarslene her i forumet og så over bilen nøye da jeg hentet den. Den var strøken, kun kjørt litt over 100 mil. Tenkte at det å ta masse bilder fra alle vinkler i den dunkle garasjen (og samme igjen ved levering) ville spolere noe av førsteklassefølelsen. Særlig ved levering da, de står jo der og tripper og vil ha deg inn i FCT, virker ikke helt som greia å gjøre å stoppe opp og sette alt på vent mens man går over bilen med lupe og kamera.
Kjedelige greier. Da jeg leverte MUC var det en fyr som gikk over bilen og jeg kvitterte ut alt der og da. Det var ikke tilsvarende prosess i FRA? Sjekk uansett med forsikringsselskapet ditt om dette dekkes av reiseforsikringen din. Jeg fant ut før jeg reiste at jeg har dekning av egenandel på leiebil opptil 15k gjennom reiseforsikringen.
Ble relativt irritert av hendelsen, men oppdaget at jeg hadde DNB Best reiseforsikring som dekker egenandel (også på biler verdt over 500k, i motsetning til Amex egenandelforsikring). En kjapp telefon inn så fikk jeg tilbakeført hele beløpet fra DNB, de ville ikke se dokumentasjon en gang men ba meg spare på kvittering osv. som de evt. etterspør senere. Overraskende smidig opplegg. Hadde tenkt å skrive en sur klage til Lufthansa/Avis om at dette ikke var en førsteklasseopplevelse akkurat, men nå tror jeg ikke at jeg gidder.
Enig i at det bør klages på dette, er bare usikker på hvor jeg skal henvende meg - og incentivet er borte siden jeg nå slipper gebyret. Litt av utfordringen med å klage her er at dette skjer i grensesnitt mellom tre aktører: Avis, Lufthansa og Sixt Valet service som sørger for retur av bilene. Klaging til Avis fører sannsynligvis ikke fram utfra det jeg har lest med mindre man sitter på fotografisk bevis. Kunne tenkt meg å sende inn klage til Lufthansa siden de er tjent med at deres førsteklassekunder får en god opplevelse på FCT, og de reklamerer jo for dette tilbudet. Jeg mener at de egentlig (eller burde) tar på seg ansvar for at bilen er OK når de møter deg utenfor FCT, tar over nøklene og vinker deg inn i terminalen. Om skade på bilen skal hevdes burde det skje i overleveringssituasjonen. Jeg vet ikke hvor hos Lufthansa jeg skal henvende meg for å komme gjennom, lekte litt med kontaktskjema uten å helt finne noe som passet. Noen som har noen erfaring med å få kontakt med de hos Lufthansa som er ansvarlig for FCT eller tilbudet til de som flyr First?
Bare vær obs på a dette tilbudet ikke er et eksklusivt tilbud for Lufthansa First. Hvem som helst med gyldig kredittkort og riktig alder kan leie en Porsche for 3 timer på FRA og MUC.
Hvilken rute bør man ta hvis man ha lite trafikk? Er ikke amex plat det beste å booke med tanke på forsikring?