Fruen lurer på det samme. Kjenner jeg har lyst til å si nei (vet jo hvem som må betale om det går galt), men greit å vite om det faktisk er mulig
Det er ikke noe problem med ekstra sjåfør, det det handler om, er kredittkort med dekning. Hvis du har normale kredittkort så må du ha to av dem. Med AmEx platinum og tilsvarende eller høyere slipper du det, men hver sjåfør må ha et kort såvidt jeg har oppfattet.
Har du reiserforsikring hos et de store selskapene slik som SpareBank 1, IF (Europeiske), Gjensidige etc. så dekker de stort sett egenandel på leiebil inntil gitte summer. SpareBank 1 har 12 k så vidt jeg vet og da er du ikke så langt unna 1500 Euro Skulle uhellet være ute så MÅ du kontakte politiet slik at de kan komme og lage en rapport. Dette er et krav i leiebilselskapets regler og bryter du disse ender du opp med å måtte dekke hele skaden selv: https://www.motor.no/artikler/2018/april/naf-vant-i-retten-i-leiebilkrangel/ Dette er ikke meg, men jeg hadde tilsvarende opplevelse med Sixt for noen år tilbake og det hele endte med et forlik etter jeg hadde involvert advokat i Tyskland.
Jeg har ikke kjørt så mye porche selv, men er er det plass til barnesete i den? Eller må jeg parkere kona i badekaret mens jeg tar med pjokken på biltur?
Spør på Avis om å få den med barnesete (du har vel ikke tenkt å dra på et barnesete?), hvis de sier ja, så går det. Hvis dere mot formodning tenker å dra med eget barnesete og ikke skal bruke det i andre enden, og har LH F tilbake igjen og, så oppbevarer F bakketjeneste stolen for dere.
På torsdag skjer det! Har fått bekreftelse fra Avis MUC om Porsche 911 kl 1030. Lander 0950. Er det noen spesifikt jeg an/bør foreta meg i forkant for å redusere ventetid og/eller risiko for at det blir feil bil?
Tallin ville ikke booke meg FRA-ICN-TPE-DPS siden ICN og TPE er samme sone. Dette er jo ikke en ny begrensning, så jeg avslo foreløpig FRA-ICN i F.
Sørg for å gå over bilen i forhold til skader, dokumenter med bilder. Sjekk felger og støtfangerhjørner. De prøvde seg på meg med en regning på 1200 euro for en felg de mente jeg hadde ødelagt. Heldigvis tok jeg bilder av dette før jeg kjørte, men måtte allikevel bruke av dyrbar FCT tid for å ordne opp i dette. I tillegg var bilen 1,5 time forsinket i forhold til booket tid.
Er det noen som har funnet en nettside som går igjennom de viktigste funksjonene på rundt rattet på en 911. Jada jeg kjører bil, men i hverdagen kjører jeg sykkel og jeg tipper Porchen har noen flere knapper som jeg godt kunne vite hva er i stedet for å fikle med mens jeg lærer bilen å kjenne på vei ut i trafikken.
Kan ikke tenke meg at det er plass til barnesete i "baksetet" i den - de er mest for syns skyld Bestem deg for rute på forhånd! Planlegg hvor du skal kjøre så nøye som mulig, og ikke regn med at noe ligger programmert i GPS'en. Vet ikke om det funker, men som tidligere nevnt, ville jeg ringt like før avgang fra OSL og sagt fra at du var på vei og forsikre deg om at den står klar på selve flyplassen. Det er ikke noe problem! Det finnes flere alternativer, men eneste jeg har lest om er å velge Cayenne istedet. Dette er vel forresten bedre alternativ for deg, @henrikvd
Har LH F til MIA i slutten av november. Bare 1:45 i transfer, kan kanskje på endret til 2:30 i transfer tid. Alt for kort til å kjøre Porsche. Buhu.
Jeg ble positivt overrasket da jeg kjørte Porsche i Frankfurt forrige lørdag. For det første var det ikke innstegsmodellen, men en Carrera GTS vi fikk. Men enda kulere var at de ga oss en cabriolet - rimelig perfekt på en dag med 23 grader og sol. Selve opplevelsen med pickup var litt nedtur da. Først sto jeg i kø i «Avis Preferred» skranken. Da jeg kom fram etter nærmere ti minutter fikk jeg beskjed om at det ikke var en Preferred booking og måtte over i den andre køen for 20 min mer venting. Synes det er litt dårlig kunderservice når man skal fly First og har begrenset tid på en layover.