Lounge LHR - Star Alliance

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjoern In America, 23. febr 2015.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Var innom Singapore, AirCanada og Lufthansa for litt under en uke siden og jeg likte helt klart Singapore sinn best.
    Singapore Loungen var nesten folketom og hadde bra utvalg både på mat og drikke.
    AirCanada Loungen var full med eldre amerikanske turister som tydeligvis lever godt på pensjonen :p
    Lufthansa Loungen var veldig lik alle andre Lufthansa Senator Lounger og virket som at alle som fløy SAS Plus eventuelt hadde *AG og skulle fly med SAS benyttet denne Loungen.
     
    Petter B-C and Listenger like this.
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    For å svare på eit gammalt spørsmål. SAS Plus har framleis tilgong til United sin lounge. Vel verdt ein 8 min spasertur.
    20160822_151714.jpg
     
  3. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Heisann,

    Jeg skal en tur til London i juni med SAS Plus, og på tilbaketuren har jeg litt tid å slå ihjel. Jeg ser at Star Allience har en rekke lounges å velge mellom. Med SAS Plus har jeg vel tilgang til alle disse, bortsett fra First Class?

    De anbefalingene jeg har sett på nett har vært litt gamle og utdaterte, så spørsmålet er egentlig; Hvilken lounge anbefaler dere ift mat, drikke og comfort på Heathrow T2 anno 2017?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Tror du må ha mer en Plus. Plus gir deg bare tilgang til SAS' lounger. For å komme inn på lounge på Heathrow må du vel ha EBG eller bedre.

    Merk deg ordlyden her:
    upload_2017-5-19_8-34-58.png

    "våre" lounger.

    SAS kamuflerer veldig godt hvem som får tilgang hvor. De reklamerer med lounge for reisende i Plus, men utenfor Skandinavia er det dårlig stelt.
     
    Last edited: 19. mai 2017
  5. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var i London i slutten av april, og i fasttracken på LHR møtte jeg tilfeldigvis han som satt ved siden av meg i flyet på veien over. Vi satt i Plus begge to, og han bekreftet at han hadde Plus hjem også. Han skulle også i loungen så jeg spurte han om han kunne gjeste inn min kollega (vi var tre),men da sa han at han ikke kunne siden han ikke var EBG. Han kom ihvertfall fint inn i Lufthansa loungen (men han gikk ikke inn i Senator-delen).

    Jeg hadde på forhånd lest her inne at Singapore- + Maple Leaf-loungene var å anbefale, men siden jeg fikk hoppe på et tidligere fly (takk plusgrade eller hva det heter!) rakk jeg ikke gå de 15 min hver vei for å komme dit. Syntes uansett Lufthansa-loungen var fin med god mat, skulle bare ønske det var litt færre folk der!
     
    RoadKing and staledude like this.
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    LH loungen er fin med *Gold
     
  7. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok riktig. SAS Plus skal gi tilgang til Star Allience sine lounger (business, ikke first class) i Scandinavia/Europa. Ref -> flysas.com /en/travel-info/at-the-airport/lounges/lounge-access/
    Men for å ta med gjest må man ha EBG/EBD.
     
    RoadKing liker dette
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel LH loungen som er mest praktisk med hensyn til gangavstand. Fra den er det kun noen få min gange til der SAS vanligvis har sine gater på T2. De andre loungene blir det fort at du må regne en 15 min.

    Om det er så stor "forskjell" blir jo en individuell vurdering. Jeg setter meg alltid på den som er nærmest i slike tilfeller.

    (om man slipper inn med SAS Plus uten *G status vet jeg ikke dog).
     
    staledude liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    I stand corrected :)
     
  10. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Når reiser du hjem?
     
  11. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    jeg synes helt bestemt det er verdt å ta turen over til T2B. i mine øyne er det United og Singapore Airlines som troner øverst.
     
    staledude liker dette
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Når vi var en hel InsideFlyer gjeng på tur i februar og skulle inn i Singapore Loungen sa damen i skranken: Du trenger ikke gjeste inn, han reiser jo i Biz (det var da SAS Plus). Står vel C på boardingkortet når man reiser i Plus og det leser nok Lounge personalet som Biz. Så det kan faktisk hende du kommer inn i alle 4 Loungene.
     
    staledude liker dette
  13. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Har hjemreise på ettermiddagen 27, men godt mulig det blir en dag ekstra. Tenker at det mest beleielige er LH lounge på T2A, men hvis man har god tid høres det fristende ut å ta gåturen over til T2B.

    Kan se ut til at RoadKing har rett mtp at SAS Plus ikke lenger offisielt gir Star Allience Lounge tilgang. Men Star Allience har fortsatt i sin access policy at de gir tilgang til "Business Class Customers". Så en C på billetten kan gi tilgang, men er nok ingen garanti. Har kolleger med EBG/EBD da...
     
    Last edited: 19. mai 2017
    RoadKing liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg støtter de som viser til SQ loungen, den er definitivt hvassere enn LH loungen.
     
    staledude liker dette
  15. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere så har de med Plus ikke kommet inn i SilverKris-loungen, kun de med *A gull. Ville dobbeltsjekket dette om du ikke har gullkort. Vi reiser fra LHR den 4.6, så var derfor jeg spurte om når du reiste hjem :)
     
    staledude liker dette
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes United loungen er den beste. De har bartender og fin utsikt over flyplassen.
     
    staledude liker dette
  17. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    565
    Bonuspoeng:
    93
    Apropos Singapore Airlines-loungen på LHR så lurer jeg på om den har to deler? Og hvis det er tilfellet: blir man geleidet til høyre eller venstre hvis man reiser med SAS og har gull? Sist jeg fløy i Thai First prøvde jeg å gå til høyre i skranken, men damen sa nono, du skal til venstre og der var det jo brillefint med hviteduker, kelner og sprudlevann så langt øyet kunne se. Hva finnes mon tro på på høyre siden?
     
  18. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  19. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    LH-loungen på LHR har bedre mat enn Singapore-loungen, og det er langt å gå til Singapore.

    Har du mindre enn 90 minutter på LHR anbefaler jeg LH sin lounge.

    /koffert
     
    staledude liker dette
  20. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Da kan jeg bekrefte at sas billett i c-klasse gir tilgang til LH Lounge på LHR, uten statuskort (ikke senator avd). Hadde ikke så god tid, og da passet LH-Loungen veldig bra da den ligger veldig nært gatene som sas benytter til osl. Maten og drikken var bra og det var godt med plass i 3 - 4tiden på ettermiddagen. Anbefales.
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden