Lounge LHR - Star Alliance

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjoern In America, 23. febr 2015.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har forstått det slik at på nye terminal 2 på LHR som SAS nå bruker, er det
    en LH lounge og en UA lounge som vi kan velge mellom?

    Hvilken bør jeg velge??

    Med tanke på musserende vin, mat og sittekomfort?
     
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Det er flere lounger, men tror det er meningen at LH er den som skal fungere som fellesloungen.
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Du er velkommen i United og Air Canada loungene som EBG om du vil, men merk at disse ligger i T2B. B er en satelitt terminal primært for longhaul, tar ca 10 min dit, men det er ikke rullebånd tilbake så det blir en del trasking. Kan være OK om du har mange timer å vente. Singapore loungen skal også komme i T2B en gang, ryktene sier nå påsketider.

    Lufthansa Senator loungen er helt fin den, men det blir jo ganske fullt ut på ettermiddagen når de fleste reiser herfra. De har bra med matutvalg, varmmat og alt av drikke utenom Champis (Sekt teller ikke). Har brukt den 3 ganger så langt og er godt fornøyd. Gode hvilestoler og spiseavdeling. Har ikke opplevd enda at SAS flyr fra T2B, som regel har SAS gatene som ligger rett ned fra loungen og rundt svingen til høyre, som er 1-2 min gange.
     
  5. Listenger

    Listenger Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Heia

    Bare gjør en research her. Reiser med SAS Plus til London om ikke så lenge, og ifølge SAS sine hjemmesider så har man tilgang til Lufthansa, United og Plaza Premium Lounge på LHR.
    - Hvilken anbefales hvis man kun ska holde seg til en
    - Forskjell i utvalg av både magefyll og tørsteslukker
    - Hvor lett tilgjengelige er dem (Reiser ut ifra T2)


    Hilsen en som ikke reiser så altfor ofte utenfor den norske riksgrensen..
     
  6. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Anbefaler United sin lounge da denne har et godt uvalg av sandwiches og ikke minst en bar der forfriskninger kan bestilles. De har et utvalg cocktails som er free of charge samt Champagne. Merk at denne er adskilt i en Business og en First. SAS Plus gir deg tilgang til Business-delen.

    Reiser du i jobbsammenheng bør utvalget av alkoholholdig drikke være mindre relevant da man sjelden benytter seg av det, men greit å vite. Loungen er relativt stor noe som ikke gir den "intime" stemningen på eks. SAS "Loungen" innenlands OSL hehe :)

    Mener businessclass.no har en review av loungene på T2 men finner ikke linken i farten nå på mobilen.
     
    Listenger liker dette
  7. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Var på Lufthansa sin på T2 (mer nøyaktig - T2A) i helgen! Rett til høyre etter security. Delt i Business og Senator (kommer inn der med gull-kort). Jeg synes den var veldig fresh og mye mat og drikke. Hørt at den er et helvete i rushtiden, men var få besøkende da jeg var der:)
    Obs hvis du flyr fra LHR og tilbake til Norge, så flyr du sannsynligvis fra T2B, altså må du beregne ca. 15 min. fra Lufthansa-loungen til flyet (er faktisk ganske langt å gå!).
     
    Listenger liker dette
  8. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Listenger liker dette
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    You’re obviously in the wrong business. :)
     
    Edin, Are, Henrik and 2 others like this.
  10. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Hehe :) Er i min første jobb etter endte studier så for meg er det stas nok å reise i Plus...jeg har mye å lære for å bli en erfaren business traveller ser jeg :) Til mitt forsvar var mitt første (og hittil eneste) møte med United Loungen på T2 med SK802 kl. syv om morgenen. En Hendricks Gin Tonic fristet men ville sendt feil signaler hehe :) Skal sies at baren i loungen er klar fra de åpner dørene 05:00 da!
     
    Edvard liker dette
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Synes Lufthansa sin er greiest når jeg reiser med SK. Nærer sikkerhetskontrollen og ikke alt for langt å gå til gate. Har kun testet Senator som er helt kurant, pleier dog ikke å være store forskjeller på business og senator. United blir for langt å gå for min del. Plaza Premium har jeg enda til gode å teste.
     
  12. alexfins

    alexfins Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis du har god tid kan jeg anbefale Singapore sin lounge! Det er riktignok et lite stykke å gå, men de kan bla. by på egen bar med bartender (selvfølgelig med champagne), godt matutvalg, gode stoler, dusj og god utsikt til tarmac.
     
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hæ? Når begynte SAS å fly tra T2B? Det er jo longhaul som går derfra. Jeg har vært på LHR noen ganger de siste månedene og prøvd alle loungene jeg kunne komme inn i med *A Gold.
    SAS flyr såvidt jeg vet fortsatt fra T2A, som er samme bygg du sjekker inn i.

    I T2A er det Plaza Premium Lounge og Lufthansa Biz/Senator.
    I T2B fins Singapore Airlines SilverKris lounge, Air Canada Maple leaf lounge og United Club.

    T2A: Plaza Premium: Best og mest mat i T2A, men begredelig gratisutvalg av alkohol. Lufthansa: God dessert og fint drikkeutvalg. (Merk: "Kun" vært i Senator lounge!)

    T2B: Best mat: SilverKris men den kommer du ikke inn i kun med Plusbillett. Også bra drikkeutvalg her og tidvis bemannet bar med flink bartender. Champagne tilbys.
    Best øl: Maple leaf lounge... Et eller annet kanadisk øl. (OK mat også.)
    Best "drikke"atmosfære og decent mat/dessertutvalg: United Club. Champagne tilbys.

    Overall vinner etter min mening uavhengig av A/B: SilverKris men du må ha gullkort.

    Det sies at det tar 15 minutter å labbe underjordstunnelen til T2B, men gudene skal vite det kan klares i lett jogg på 7 tilbake uten rullebånd... Det er et stykke å gå, med rullebånd kun bort, ikke tilbake.

    Hvis du har dårlig tid eller ikke gidder å labbe til T2B så ville jeg holdt meg i Plaza premium lounge hvis det er god mat og greit øl/vin du er på utkikk etter. Lufthansas lounge bruker jeg ærlig talt kun som ventelounge fra "go to gate" frem til noen minutter uti boardingen før jeg tar rulletrappa ned og går ombord.
     
    Last edited: 20. mai 2016
    Listenger, Edvard, Kjakan and 3 others like this.
  14. Listenger

    Listenger Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Nice, fine svar dere gir her!
    Har vært knnom SAS sin innenlands på OSL tidligere og SAS Lounge i København.. ikke såååååå imponerende akkurat, dog var det mye folk og jeg fant ikke noe å spise på enn suppe og potetgull (mye tomme fat rundt øyene)

    Er mer for fruen at vi skal på lounge fra LHR-OSL, da ho må overbevises at det finnes fordeler å reise på litt høyere billettklasser (les, dette er ei som elsker charter-turer fordi dem er "billige")

    Ho fikk prøvd SAS Bizz til Tokyo for ikke så lenge siden, etter at jeg ofra mine sparepenger/poeng på en fin ukestur dit, så ho er nok på gli til den riktige måten å reise på :p Den gang fikk vi desverre kort connection mellom flyene så fikk ikke prøvd noe lounger :/
     
  15. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Appen loungebuddy er kjekk å ha. Create trip, sk eller sas i search airline-feltet, origin airport lhr, eventuelle connections, add destination osl eller hvor du nå enn skal, velg premium economy og så kan du se hvor og hvilke lounger dere kan benytte. Bilder, brukeranmeldelser etc.
     
    Listenger liker dette
  16. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,060
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann, alle ! (første post her ...)
    Var innom Plaza Premium Lounge for noen uker siden, og var strålende fornøyd. Det må nevnes at de har et stort område med garderober, dusj og massasje tilgjengelig om du går venstre og ikke høyre i inngangen.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Triks 1, reis ned dagen før møter osv. Da kan du med god samvittighet ta deg en drink på veien, du får (kanskje) hotellpoeng, du får en god frokost før møtet og du kan stille uthvilt og nydusjet kl 7.00.
    Jeg for min del avskyr å stå opp 4.30 for å ta fakirflyet for et møte. Da tar jeg med god samvittighet flyet dagen før.
     
    infinityandbeyond and Petter B-C like this.
  18. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, de har til og med dayrooms. Fikk du bruke noe av dette gratis? Sist var slikt mot betaling nemlig.
     
  19. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,060
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, jeg bare sjekket fasilitetene. Tror nok ikke de gir noe gratis ;)
     
  20. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    hvilken F lounge anbefaler dere? United eller Silverkris?
     

Del denne siden