Det første følte når jeg gikk inn døra til United. Dette er typisk amerikansk!! Her skal det være stort . Bra var der ihvertfall fort å bli påseilet
Skal reise fra Heathrow via København til Oslo. Hvilke lounger kommer jeg meg inn på når jeg kun er EBG på Heathrow? Kan jeg ta med noen?
Lufthansa senator, united, Singapore og Air Canada sin. Ja du får ta med en gjest som ebg. Det er bare Lufthansa sin lounge som ligger i nærhet til gaten SAS bruker. De andre ligger en 10 min gåtur unna i satellitt B
Hvis du har god tid er det etter min mening tiden værdt å gå bort til B-gates og få med seg singapore air og united sine lounger der
United Airlines kan by på en skikkelig bardisk, samt dusj. Sitter med at vagt minne om at de de stryker skjorta di mens du dusjer, kan @Stuttfeiten bekrefte?
Du får mat i alle loungene. Lufthansa: Fin allroundlounge nær gaten din. United: svær bemannet bar med mye forskjellig. Grei mat. Air Canada: litt bedre mat, litt mer dessert. Singapore: champagne, best mat og bemannet bar. Liker denne best. Pleier å stikke innom for en singapore sling, god asiatisk mat etterfulgt av en Haagen dazs is til dessert. Vet ikke om Lufthansa eller Air Canada har dusjer i sine lounger, men united og singapore har. Er i united sin du har det klesskapet med dobbel dør til klærne, så en ansatt kan komme og hente det mens man dusjer.
Jeg hadde to runder på T2 i juli/august. Prøvde Singapore, Maple Leaf og LH. Alle tre hadde mat, og til tider god mat. Det var også mulig å få seg litt drikke til maten. Godt utvalg av øl, vin og sprit. Alt i alt er det gode lounger, og hvis jeg skal velge syntes jeg Mapel Leaf var den beste. Nå skal det sies at jeg ikke fant Senator loungen til LH før avgang, så jeg fikk bare prøvd Businessdelen. Det er litt avstander i terminalen, men ingenting å stresse med hvis du har god tid. 10 minutter så er du på alle gater fra alle lounger (riktignok litt svett hvis du går mot rullebåndene)... God tur!
Skjorta vart fin den, ikkje heilt FCT-glatt, men nesten som om mamma hadde gått over den med jernet. Vart levert i ei luke i veggen
For å omformulere det opprinnelige spørsmålet med litt andre kriterier: om man har et par-tre timer i T2 hvor kriteriet er å jobbe, hva er da den beste loungen om man trenger et bord som er behagelig å sitte ved, helst med minst mulig støy og bevegelse i nærheten, hvor man kan jobbe litt konsentrert? Bra Wifi er selvsagt et krav, men det regner jeg med er på plass overalt? Jeg har faktisk ikke vært innom LHR med et Star Alliance selskap siden jeg fikk gullkort.
Singapore har noen lett "lukkede" seter med bord som kan fungere bra. Hadde prøvd de, eventuelt Air Canada sin lounge hvor de har en stor og god arbeidssone.
Kan man gå på loungene på LHR ved ankomst eller må man evt. ha billett videre? kommer en liten time før resten av følget og det hadde vært smud å vente på lounge..
Du får vel ikke tilgang til avgangsterminal uten å ha BP for videre flygning (transit), hvis jeg ikke tar feil.
Man kan kanskje booke en full-flex med SAS og avbestille, men jeg har litt motforestillinger mot akkurat det..