Lounge LHR - Star Alliance

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjoern In America, 23. febr 2015.

  1. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    • Passengers arriving on a same-day United international flight in Business class (BusinessFirst) or First class (Global First).
    • United Global Services members arriving on a same-day United international flight in any class of service.
    • Passengers arriving on a same-day Air Canada flight in Business Class (no guests.)
    • Eligible Air Canada Altitude Super Elite 100K, Elite 75K or Elite 50K members arriving on a same-day Air Canada flight (+1 guest.)
    • Air Canada Maple Leaf Club Worldwide cardholders arriving on a same-day Air Canada flight (+1 guest.)
    • South African Airways Business class passengers, Voyager Life Time Platinum & Platinum cardholders (no guests.)
    United Arrivals lounge er ikke en "Star Gold lounge", det er kun passasjerer i kategorien over som har tilgang.
     
    Henrik liker dette
  2. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøker meg her da jeg har et spørsmål om SAS og tilgang til Lounge. Er da diamant bare så det er presisert. Booking Go Light tur/retur OSL-LHR. Men i bookingen online hos SAS står det tilgang til lounge kun ved utreise og ikke ved retur. Er det korrekt??
    SAS_lounge.png

    Burde vel ha tilgang til LH sin lounge om ikke annet??
     
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Du har tilgang til alle loungene @chrt :)
     
    chrt liker dette
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @chrt
    Vil tro grunnnen til at det ikke kommer opp er fordi det ikke er SAS Lounge på LHR men *A Lounger. Og som @KristianR sier så har du tilgang til dem alle sammen. Lufthansa ligger like ved der SAS flyr fra mens Singapore, Air Canada og United ligger et stykke unne. Anbefaler forøvrig og ta turen bort til di tre andre Loungene!
     
    chrt liker dette
  5. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal fly oslo-lhr med Sas og videre med Thai air i Biz,men jeg har ikke gullkort vilken lounge kan jeg bruke da? Beste :)
     
  6. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Du skal ha tilgang til alle Star Alliance business class lounger hvis du reiser ut med TG i biz. Det vil si Lufthansa Business, United Club, Air Canada maple leaf, SQ silverkris. Ser at Thai selv kun oppgir de 3 siste, men det er trolig fordi de ligger i piren som de flyr fra.
     
    jtmath liker dette
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen vits og ta turen bort til Lufthansa Loungene hvis du alt er i nærheten av Singapore, United og Air Canada Loungene! Gå til Singapore sinn for mat og avslutt i United sinn for en drink.

    Dusj og bar i begge men United sinn bar er litt "kulere".
     
    jtmath and Are like this.
  8. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svaret gutter,da går jeg for de 3 siste. Ser vi ut på rulle banen eller oppstillingsplassen fra noen av disse loungene?
     
  9. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Alle tre har slik utsikt :)
     
    jtmath liker dette
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Alle sammen :)

    Edit: Så at @Petter B-C alt hadde svart på dette.
     
    jtmath liker dette
  11. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg flyr SAS fra LHR til OSL i morgen kveld, det blir første gang fra LHR Terminal 2 for meg. Er det greit utvalg av mat og helst varm mat i Lufthansa Senator loungen?

    Det blir langt å gå t/r til piren med SQ, AC og UA loungene. Er det bedre mat på noen av disse, eller har de Champagne? (snakker selvsagt ekte vare) Som gjør at det kan være verdt gåturen hvis jeg får god tid
     
  12. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Det er en stund siden jeg var på LHR, men mener å huske at maten på LH senator loungen var like bra/bedre enn på de andre. Tror de bruker samme leverandør for catering, så forskjellene er ikke veldig store. Mener også at Singapore loungen er den eneste som serverer "ekte" champagne, mens de andre har musserende vin. Hvis du har dårlig tid er LH Senator et godt alternativ.
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    LH sinn på LHR er som på alle andre flyplasser. Jeg hadde hvert fall tatt tiden å gått bort til Singapore eller United sinn hvis jeg var deg.
     
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er på LHR no, og er imponert over AC Mapple loungen der. Ikkje den største, men topp service og god plass no tidleg ein laurdag. UA loungen hadde tilnærma samme frukost, men pannekakene med maple sirup var topp på Air Canada. Dama bak espressomaskina trenger eit kurs i tamping av kaffe, men den var bedre enn frå maskin. Silverkriss loungen er litt 80 talls i stilen, men best utval av mat. Får sjå om det blir ein singapore sling is om eg rekk det:)
     
  15. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Som overskriften.

    Noen som har anbefalinger for statusløs med C-billett? ca. 2,5 timer før neste flight til Singapore.
     
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er ikkje heilt sikker på policy for SQ-C mot Mapple Lounge som har best kaffi og dessert eller united som har best bar, men desse er rett i nærleiken, så her er det berre å teste alle
    Edit: Og mat og champis, samt singapore sling is hos Singapore loungen!
    Og hopp over LH Business loungen, om du ikkje føler du har god tid. Er i hovuddelen, og ikkje ute på piren
     
    Last edited: 15. aug 2018
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Tilgang til alle *A Loungene utenom Senator delen til LH. Maten er vel best i Singapore Loungen.
     
  18. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar - da blir det nok Krissflyer :)
     
  19. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan er det med sas plus LRH - SVG?

    Noen loungetilgang?

    Skal sende min statusløsebror avgårde på fotballtur...
     
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Pluss regnes som Business. Så han har hvertfall tilgang til Lufthansa Loungen.
     

Del denne siden