Samme erfaring jeg sitter med etter gårsdagens retur fra LHR. Riktignok uten all spriten, ettersom jeg hadde tre håpefulle med meg. Reiste kun med håndbagasjen, var gjennom Fasttrack på 20 min. Og vi som kom 4 timer før og var forbered på kaos.. Svingte innom Lufthansa med alle 3, men gikk raskt ut igjen. Smekkfullt. Tok spaserturen over til United og fant oss gode seter der. Grillet kylling med ris og andre godsaker. Falt i smak hos alle. Gikk videre til Singapore etter en god stund. Gode stoler, men ikke like «lys og trivelig» som United. Matbestilling online som kunne ha fristet om vi ikke allerede var stappmett. Fikk noen Proseccobobler som var greit nok. Satt å Googlet hvordan vi kunne komme oss til T3 og Centurion Lounge, men tiden gikk i fra oss. Tuslet tilbake til A-delen 50 min før flyet gikk, bare for å finne ut at gaten var endret til B-delen. Da ble det en hastig retur tilbake igjen.
Har et spm. som trolig er besvart titt og ofte, men har ikke funnet svar av nyere dato. Har en tilgang til Lounge på LHR med PLUS-billett? Snakket nettopp med ei danske på kundeservice som først mente ‘ja’ var riktig svar, men undersøkte og sa så ‘nei’. Ofte får en ulike svar fra kundeservice, så fint om noen har fersk empiri på dette fra LHR. Takk!
For å gjøre det ekstra komplisert: Er det mulig å ta med en gjest (uten status; samme Widerøe-flight som meg selv), slik man normalt kan gjøre i Star Alliance? Altså til Lufthansa-lounge på LHR når man skal fly Widerøe.
Tolker man denne (https://www.wideroe.no/en/fly-with-us/fast-track-lounge), i samråd med (https://www.staralliance.com/en/lounge-access-policy), står det vel at Widerøe har adgang til Lufthansa-loungen på LHR, samt at "First Class and Star Alliance Gold customers travelling on a Star Alliance or Connecting Partner Flight and Eligible Paid Lounge Membership customers are each entitled to bring one guest into the lounge." Så ville trodd det. Men skader vel ikke å prøve uansett
Kan bekrefte at det serveres Champagne i United sin lounge på T2. Rodier for å være helt presis. De har det i baren.
Forøvrig tar det nøyaktig 7min å gå fra den vanlige SAS gaten i A til loungene på B siden. Altså ingen grunn til ikke å gå til United/Singapore/Canada loungene på B siden.
Edit: Fant svar på mitt eget spørsmål. Skal ha lounge-tilgang til 2. Edit 2: SAS flytta flygning Tilbake igjen fra 09:30 til 08:00……. Flyr SAS LHR-OSL i morgen. Utsatt fra 07:05 til 09:30 (foreløbig, sukk) som åpner for lounge. Har med meg sønnen på 10 år. Noen av loungene vi kommer inn på? Hjelpemidler: EBG. Loungekey (Saga) SAS Amex Elite som ikke er aktivert siden jeg ikke får det til.
Litt usikker på om jeg svarer på hva du lurer på, men har hatt en tur med SAS via ARN til LHR og så KLM videre for å komme inn på terminal 3 og Amex Centurion loungen. Da ble det frokost hos Pontus på ARN i tillegg KLM fra LHR til AMS og hjem med billigste billett. Bra servering i eco med KLM også. Edit: I og for seg ikke en optimal MR, men Amex på terminal 3 var målet
Noen som vet om noen av SA loungene på T2 tilbyr oppbevaring av håndbagasje? (Så man kan ta seg en tur til London ved lang layover uten å dra på carry on)
Lufthansa har noen skap ved inngangen til loungen, usikker på hvor lenge du kan la bagasjen ligg evt om de aksepterer at du forlater loungen.
Tok meg en tur rundt og sjekket alle fasilitetene sist. Ville valgt United, da jeg synes den var best!