Lounge LHR - Star Alliance

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjoern In America, 23. febr 2015.

  1. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Mente jeg hadde lest det tidligere, men klarte ikke finne det igjen - takk for svar :)
     
  2. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    Er det fortsatt slik at det er SQ som er riktig valg hvis man søker champagne?
     
  3. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    SQ for Champagne. UA for drinker:)
     
    FlyerOslo liker dette
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Fruen var i SQ loungen forrige helg og da var det slutt på champagnen sa de. Håper hun har fått feil informasjon....
     
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    De setter kun frem Champis nå til SQ sine kveldsavganger, så det er ikke mulig å få på dag/ettermiddag lenger. De har en prosecco istedet på dagen.
     
    FlyerOslo and Schlandy like this.
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Tilgang til Lufthansa Biz, Singapore, United og Canada. Di 3 siste ligger et stykke unna der SAS flyr fra.
     
    Last edited: 07. febr 2019
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Har vel for mange IF raid der :rolleyes:
     
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Burd vel snart tatt en tur igjen spør du meg! :D
     
    Are and RoadKing like this.
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Lufthansa Business*
     
  10. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
  11. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis man ankommer på 2B og flyet videre går fra 2, f.eks. SIN-LHR-OSL, er det transfer security på 2B og slipper man i tillegg inn der? Tanken er å prøve AC, UA eller SQ loungene når man først er ute på 2B.
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    My bad. Rettet :)
     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    paron, drsyk, Earl and 2 others like this.
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Lnbre, Spielhaug, chipcampden and 4 others like this.
  15. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng, Lnbre, TravelManBiz and 3 others like this.
  16. Wilbur_Wright

    Wilbur_Wright Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    28
    Var nettopp i London en tur, pga streik på t-banen og generell panikk ble det tidlig avreise til LHR og god tid til å lese gjennom denne tråden på veien, samt teste lounger. Forsøker herved å gi litt tilbake i form av en kort rapport:

    Reiste med kun håndbagasje og EBG, det var kø for å komme til køa for å komme til fast track-køa, var gjennom på 27 min. Må Gud bevare de som reiste med kofferter på eco.

    Anslagsvis 10-15 min rolig gange til terminal 2B med Singapore/Canada/United lounge, som er i umiddelbar nærhet av hverandre.

    Singapore: et par andre gjester. Gode stoler. Heineken, Becks og en til som ligner men som jeg ikke husker hva het, på flaske. Bartender som lagde drinker, fikk en litt tynn mojito med lite løv og mye sprite fra en allerede åpen boks. Gin: bombay og en til, husker ikke navnet, men de har den ikke på polet. Det var en plakat på bardisken som forklarte hvor fancy den var.
    Mulighet til å bestille mat på nett, bordservering. Tre valg. Jeg fikk en veldig god kyllingcurry. Det var også sjokoladeis i en liten fryser.

    Canada: Måtte vise vaksinepass for å slippe inn. Fire øl på fat: Guiness, Coors, Carlings og Cobra. Mer folk, dårligere stoler og stussligere mat enn hos naboen. Var bare innom lenge nok til å bælme en øl, fikk ikke helt oversikten over hva mer de hadde å tilby. Tror det var Bombay her også.

    United: Punk IPA på flaske, en del andre også. Sipsmith gin som er veldig god og som det slett ikke ble spart på; fikk mye tonic til overs etter å ha fylt opp glasset. Reisefølget var fornøyd med maten. Ganske fullt av amerikanere som snakket kjempehøyt om det som må kunne kategoriseres som tåpeligheter. Fornøyd med stolene.

    Lufthansa: Punk Ipa og Erdinger på flaske, ellers stusslig. Var det her de nedlot seg til å tilby Beefeater, tro? Forskjellen mellom Business og Senator var at sistnevnte var mindre og ikke hadde fungerende AC. Totalinntrykket ble dratt ned av at reisefølget satte ned foten da jeg kom med et glass med bobler.

    Oppsummert:
    Lufthansa best på avstand til gate hvis man skal til OSL, og hvis man er veldig glad i hveteøl. Ellers dårligst.

    Singapore best på mat og avslapning.
    Canada best på Guinness.
    United best på alkohol generelt.

    Anbefalt rute er vel da å 1) spise seg mett, 2) ta en dessertguinness og 3) gå på spritfylla i terminal 2B før man bruker LH-loungen som venterom når det nærmer seg boarding og man blir nervøs.
     
    Eddie47, FlyMCO, magnusant and 8 others like this.
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Fin gjennomgang, men var ikke baren hos Air Canada bemannet? Der så det ut til å være gode drinker sist jeg var innom. Det var for tidlig om morgenen til at jeg smakte.
     
  18. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,217
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk, helt utmerket og nyttig informasjon for en som skal dra til LHR om tre uker. Den andre flaksa med Gin var kanskje "Hayman's Gin"? Tror det var den dem har hatt tidligere.

    Er det noen som vet om Maple Leaf loungen krever tredje dose? Holder det eventuell med gjennomgått sykdom? Er det unntak for barn?
     
  19. Wilbur_Wright

    Wilbur_Wright Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    28
    Baren hos Air Canada var bemannet, ja, jeg var så fast bestemt på øl at jeg ikke viet hyllene nok oppmerksomhet, men jeg tror vel det så bra ut baki der.

    De var opptatt av å se hvor mange doser som stod på vaksinesertifikatet, så jeg antar de hadde lyst til å se et tretall, uten at jeg spurte noe mer. Slapp å vise noe på de andre loungene.
     
    Upsaker and themichael like this.
  20. qouz

    qouz Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Da jeg var innom Air Canada forrige søndag så var det ingen spørsmål om vaksinepass.. Så tydeligvis ikke konsekvent på det.
     

Del denne siden