Lounge LHR - Star Alliance

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjoern In America, 23. febr 2015.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    Tilgang til alle *A loungen vel. Om en vil vandre ut til B gates.
     
  2. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,542
    Likes mottatt:
    4,081
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har prøvd? Widerøe er jo ikke et *A selskap og selv skriver dem bare om LH sine lounger:

    upload_2023-3-21_19-57-6.png
     
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    3,990
    Bonuspoeng:
    113
    Kun tilgang til Senator dessverre. Den er imidlertid ikke så halvgale til Senatorlounge å være:)
     
  4. qouz

    qouz Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Ser dessverre ut til at Widerøe legger ned LHR ruten..
    Finner ingen avganger etter utgangen av mars?
     
  5. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    452
    Bonuspoeng:
    63
    De flytter til STN, dessverre.
     
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,542
    Likes mottatt:
    4,081
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mulig å kjøpe inngang til et av de fire *A loungene på Heathrow når man flyr med SAS?
    Jeg vurderer å booke en tur for tre stykker, men bare jeg er EBD - de andre er EBS. Det virker ikke særdeles fristende å betale 1 100,- kroner pp. mer for SAS Plus bare for å ha lounge der. Har noen kanskje også minstebud for å oppgradere LHR-OSL med Plusgrade?
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,940
    Likes mottatt:
    22,645
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men Plaza Premium selger tilgang for $27 hvis dere har loungekey.
     
    Flymunda and themichael like this.
  8. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    477
    Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk en del timer på LHR tidligere denne uken så fikk testet ut SQ, AC og UA.

    Begynte med SQ, og endte opp der til slutt også. Mulig vi var uheldig med tidspunktene vi besøkte AC og UA, men AC var nesten full og UA var overfyllt. Kanskje ikke så rart med tanke på UA-flyene som kom inn på løpende bånd. SQ var nesten full rett før SQ-flightene (ikke så mange virket det som), men ellers var det ganske rolig.

    Mat i SQ-loungen var ganske bra, mens AC og UA virket ganske skuffende (eggerøre, bacon, pølse etc). Mulig det bedrer seg når "middagsmaten" kommer ut? SQ byttet hvertfall mat rundt lunsjtider.

    UA-loungen var størst, men det var så mye folk og så mye støy at man fikk litt food court-følelse. Renholdet på toalettet var også en god del hakk under SQ, som hadde det ganske bra selv når loungen var tilnærmet full.

    Generelt sett hadde vi best og mest avslappende følelse i SQ-loungen. De hadde også barnestoler og et rent stellerom som var greit når man reiser med et lite barn. Dusj var også greit etter en lang tur med mange timer layover.
     
    Gribb, holmen, themichael and 2 others like this.
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,516
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig. Liker meg best i SilverKris, med veldig god margin. Altfor stort og bråkete i de andre, i tillegg syns jeg også maten er mye bedre hos SQ.
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,753
    Likes mottatt:
    872,700
    Bonuspoeng:
    293
    UA har den lengste bardisken og champagne under disken ..

    Ellers er SQ best ..
     
    Nuvolari liker dette
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,542
    Likes mottatt:
    4,081
    Bonuspoeng:
    113
    Er det fremdeles mulig å få "ekte" champagne der? Må man spør etter det? Sist jeg var der er januar 2020 og da var det ikke lengre oppført noe champagne på menyen.
    Ellers er jeg enig med dere at SQ er langt på vei best. Derfor har jeg heller ikke vært på UA de siste tre årene.

    Men AC var utmerket bra i fjor sommer. Det var sent på ettermiddagen og alle AC flyvninger var ferdig for dagen. Da var jeg i en kort periode den eneste i loungen. Maten var ikke noe å skryte av og kafebaren var stengt (baristacafe kan vel sees på som et plus?), men ellers en flott lounge når man er (nesten) helt allene.
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,243
    Likes mottatt:
    7,618
    Bonuspoeng:
    293
    De hadde sist jeg var innom ihvertfall (pinsehelga). Det sto hverken framme eller på menyen. Man måtte spørre.
     
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,845
    Bonuspoeng:
    113
    Har samme erfaring.
     
  14. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    465
    Likes mottatt:
    1,049
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyr en MR dit neste søndag, det følger med tilbakemelding. :)
     
  15. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    465
    Likes mottatt:
    1,049
    Bonuspoeng:
    93
    Var på SQ lounge og spurte om champagne, men de hadde ikke og tilbød meg prosecco isteden og jeg takket nei.

    Ellers er lounge veldig fin med god mat, sete og utsikt.
    F2CAB61D-926F-44BA-BC20-E52D42B8F7CC.jpeg


    CE829A6A-1C67-4BFC-A608-AC4C46035179.jpeg

    I United lounge så jeg at de hadde champagne, hjalp faktisk bartender med å åpne korken da han slet med å åpne med våt klut :D

    Ellers har United mye bredere drikkeutvalg enn SQ. :cool:

    Senator var katastrofalt fullt, her burde de ha nektet oss som prøver å komme inn da lounge var allerede overfylt. :confused:
     
    Earl, RoadKing, themichael and 5 others like this.
  16. LaDuden

    LaDuden Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,630
    Bonuspoeng:
    93
    Singapore Loungen har ikke Champagne, men F-delen har (hvis det er noen trøst).
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,243
    Likes mottatt:
    7,618
    Bonuspoeng:
    293
    Før var det sånn at C-delen også hadde Champagne i forbindelse med kveldsavgangene til SQ, men mulig dette har forsvunnet etter pandemien. Dette er jo i tillegg den fulleste perioden i loungen, så kanskje ikke verdt det uansett?
     
  18. LaDuden

    LaDuden Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,630
    Bonuspoeng:
    93
    De hadde ikke det i januar da jeg spurte. Var bare prosecco som var tilgjengelig til kveldsavgangen. Rakk ikke United loungen da den stenger tidligere.
     
  19. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,689
    Likes mottatt:
    4,109
    Bonuspoeng:
    113
    Sist vi var der slapp vi ikke inn på SQ fordi det var fullt på kvelden. Ettersom både United og Maple Leaf stenger tidlig, og det heller ikke er noen Priority Pass-lounger på B-piren, var det bare å ta den lange veien tilbake til Senator i A. Jeg kommer fremover fall ikke til å ta bryderiet med å gå til B hvis det kun er Silverkris som er åpen. Den er ikke så mye bedre enn LH at det er verdt en bomtur hvis du skal fly fra A.
     
    Last edited: 24. aug 2023
  20. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    Siste gang jeg hadde SAS kveldsflyet hjem fra LHR fikk jeg heller ikke komme inn i SQ fordi de skulle stenge, men Maple Leaf var åpen, ren og rolig. Tenker at de to der ute har vesentlig bedre fasiliteter og mat og mindre folk en en veldig ofte rotete og overfylt Senator har.
     

Del denne siden