Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Navn: Jeanette
    Alder: 84-modell
    Bosted: Nyinnflyttet til Larvik etter å ha forlatt Oslogryta
    Yrke: Jurist
    Elitestatus: EBG, NCC gold
    Bonusfeber siden: 2014 da vi begynte å fly Norwegian direkte til Thailand og USA og samlet cash-points for harde livet. Kom over en artikkel i 2018 med en oppskrift på hvordan man kunne fly business med SAS/StarAlliance, og har irritert meg grønn siden over at jeg ikke oppdaget denne muligheten tidligere :D
    Favorittdestinasjon: San Diego, Kauai, Bali, Thailand, London, Paris. Drømmer om Australia, Maldivene og Tahiti.
    Annet: Adrenalinjunkie som er litt redd for å skade seg, selverklært foodie (hater ordet, men matnerd er verre), lav toleranse for kverulanter (får nok av disse på jobb), empatisk og jordnær. Nå begynner dette å høres ut som en kontaktannonse så gir meg der. ;)
     
  2. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Meursalt
    Alder : 28
    Bosted: SVG/OSL
    Yrke: Jusstudent
    Elitestatus: EBG

    Jeg har alltid likt å fly, aller helst langt. Min første opplevelse av at flyreiser kunne være noe utover et transportmiddel for å komme fra A til B var sommeren 2019. Jeg tømte eurobonuskontoen (shoutout til Kiwi for Trumf) og oppgraderte returbilletten fra Shanghai etter sommerskole der. Fra det øyeblikket jeg gikk frem til businesskranken var jeg solgt. Noe brisen etter unlimited G&T i Air China-loungen ramlet jeg ned i setet mitt i business. Dette ville jeg absolutt gjenta! Alle jule-, bursdags- og osvgaver ble handlet gjennom ViaTrumf etter det.

    Favorittdestinasjoner: Ekstremt higen på en tur til Tokyo. Helst i first.

    Ellers har jeg andre interesser som jeg gjerne diskuterer med andre. Svært glad i å lage mat (og enda mer glad i å spise ute, høydepunktet så langt er gamle Maaemo). Er også interessert i klokker, vin, øl, designmøbler og Viking FK.
     
    Last edited: 09. nov 2021
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    So det finst juristar som ikkje er glade i å kverulere? Uventa, men gledelig nytt :)
     
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, heldigvis. Ellers kunne det fort blitt utrivelig i lunsjpausene på jobb ;)
     
    Spielhaug liker dette
  5. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Agnor
    Alder: 36
    Bosted: Mysen / Oslo
    Yrke: IT Konsulent / Løsningsarkitekt for bank / forsikring
    Elite status: DNB Saga, Wirex Bank Platinum, Amex Platinum, EBS
    Bonusfeber siden: Jeg landa på Fornebu som nestsiste SAS maskin før lufthavnen stengte for godt i 99. Da satt jeg i cockpit på en MD80. Reisen gikk videre til Malaga dagen etterpå, first day out (official day) fra Gardermoen som offisiell hovedflyplass dagen etterpå altså. Ble kanskje bitt av reisefeber i unge dager da mor og far reiste en del i jobb og jeg fikk være med. Reising og det som hører med er topp!
    Favorittdestinasjon: Thailand / Asia
    Annet: Interesse for kaffe og te. Ikke uventet vin og øl og.
     
    Last edited: 13. febr 2022
  6. Bjornerikjuabslatta

    Bjornerikjuabslatta Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Bjørn Erik
    Alder: 26
    Bosted: Lena
    Yrke: Operatør på felleskjøpet :)
    Elitestatus: ingen, nylig blitt med i forumet
    Bonusfeber siden: 2013. Reist mye på tur til Gran Canaria og Filippinene
    Favorittdestinasjon: Arguineguin, gran canaria
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen i gjengen :)
     
    travelislife and Travellingalf like this.
  8. BamBamBoogey

    BamBamBoogey Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Youkay
    Alder: 29
    Bosted: i nærheten av TOS
    Yrke: Stipendiat
    Elitestatus: EBS, GHA Platinum, Thon+ Platinum
    Bonusfeber siden: 2015 da jeg først landet i TOS etter en tre dagers reiserute fra mitt hjemlands LOS. Brukte DY og så kom Cashpoints-posten. Flyttet til SK som førstevalg tidlig i 2019 i forbindelse med å skaffe Amex Elite noen måneder tidligere
    Favorittdestinasjon: i nærheten av AMS, men etter at kjæresten flyttet til Oslo for å ta mastergrad, ble OSL en yndet destinasjonsflyplass for helgeturer fra TOS. Ser frem til å finne bedre favorittdestinasjoner snart :D
    Annet: Favorittsted i Oslo - The Well. Hjalp frøken som co-bonusjeger med å skaffe EBG :D
     
  9. Thouen

    Thouen Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Navn: Thomas
    Alder: 30
    Yrke: Sivilingeniør - olje og gass (kalles vel for energi i dag)
    Arbeidssted: Stavanger
    Elitestatus: EBD, NC Platinum
    Bonusfeber siden: Klarte akkurat EBS under studiene tilbake i 2015/2016 da jeg reiste litt mellom Norge og Skottland. Etter studiene ble det endelig skikkelig trøkk med mye jobbreise, og har hatt EBD siden 2018. Var samtidig et enkelt valg å få tak i SAS Amex og MC, og i tillegg aktivere automatisk overføring fra Trumf.
    Favorittdestinasjon: Australia og Sør-Korea. Reist en del til USA da landet har mye forskjellig å by på avhengig av hvor du er der. Har enda ikke vært i Sør-Amerika eller Afrika. Må vel bli neste tur?
    Annet: Alltid vært over gjennomsnittlig interessert i flymaskiner. Da jeg var liten ville jeg bli pilot, men takket være dårlig syn så måtte jeg nøye med å bli ingeniør istendenfor pilot. Kan ikke klage, får fly masse i forbindelse med jobben uansett!

    Forøvrig er favorittene mine A380, 747 og 777. Har enda tilgode å sette meg inn i et A350 - var egentlig planen ved siste turen til SFO med SAS, men ble dessverre endret i siste liten til A330.
     
    Last edited: 14. april 2022
  10. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Navn: Jørgen
    Alder: 26
    Yrke: Student, butikkmedarbeider og instruktør
    Arbeidssted: Trondheim
    Elitestatus: Lite status enda, ble nettopp EBS og ser faktisk ut til å muligens klare EBG etterhvert. Er Genius nivå 2 (Booking.com), men tenker å gå over til NCC.
    Bonusfeber siden: Startet ikke å fly noe særlig før siste halvdel av September i år, siden det ser ut til å bli litt reising framover så fant jeg ut at jeg likså godt kunne prøve å samle litt poeng/status. Siden da har jeg lest mye her inne og har anskaffet SAS MC Premium og trumfkort. Har nå også søkt om NCC MC. Har flydd sporadisk tidligere men har da brukt Norwegian og samlet cashpoints med Bank Norwegian.
    Favorittdestinasjon: Usikker, jeg reiser stort sett bare innlands, men ønsker å utvide horisonten etterhvert.
    Annet: Jeg startet som sagt ikke å tenke bonus/status før slutten av september, problemet med det er at jeg registrerte meg som Eurobonusmedlem før en flyvning jeg hadde tidligere i år, så kvalifiseringsperioden er bare ut April 2023. Så vi får se om jeg kommer meg opp fra Sølv denne perioden eller ikke, det hjelper jo voldsomt med 2x poeng/flyvninger- perioden som er nå.
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til oss i vår lille verden som i blant strekker seg rundt hele kloden...
    Håper du får det kjekt!
     
    Joraun liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen :)
     
  13. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Stian
    Alder:
    36
    Yrke: salgsleder
    Bosted: Oslo
    Elitestatus: EBD og NC platinun
    Bonusfeber siden: 2019
    Hatt mine første bonusturer til diverse destinasjoner i Europa og en business til NYC.
    Har booket 2 businessturer til i januar/februar 2023 og ser stadig etter nye turer. med små barn og mye reising i jobb så blir det veldig komprimerte turer npr ikke barna er med.
     
    watchaddicted and Kristian like this.
  14. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Stian
    Alder:
    36
    Yrke: salgsleder
    Bosted: Oslo
    Elitestatus: EBD og NC platinun
    Bonusfeber siden: 2019
    Hatt mine første bonusturer til diverse destinasjoner i Europa og en business til NYC.
    Har booket 2 businessturer til i januar/februar 2023 og ser stadig etter nye turer. med små barn og mye reising i jobb så blir det veldig komprimerte turer npr ikke barna er med.
     
    watchaddicted and RoadKing like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen :)
     
  16. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: MissX
    Bosted: Trondheim
    Yrke: Sykepleier
    Elitestatus: Noob, null status
    Favorittdestiansjon: Costa Rica
    Mål: I mitt yrke er det tilfeldigheter som avgjør om man kan feriere med familie eller må jobbe, så primærmålet mitt vil være å kunne bruke mer kvalitetstid med dem ved å reise mer. Som naturentusiaster har vi hatt mange fine ferier innenlands og utenlands, og håper nå med dette å utvide perspektivet ved å reise til nye destinasjoner for å oppleve naturens mangfold rundt om i verden.

    Annet: Vurderer sterkt å skifte beite fra der jeg er i dag til en mer fleksibel jobb som kanskje TravelNurse (?!:rolleyes:) . Vel, vel tiden vil se.
     
    Last edited: 07. juni 2023
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til vår rare verden, her er det egentlig godt å være!
    Mye å lære om bonus og bonusreiser og ikke minst flotte reisebrev til inspirasjon og glede.
     
  18. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk for en varm velkomst :) Har fått lest en del reisebrev nå, og de er veldig inspirerende. Blir imponert over kunnskapen i forumet, folk er svært hjelpsomme :rolleyes:
     
  19. TashaAguilar

    TashaAguilar Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Tasha Aguilar
    25 år gammel
    Bosted: Chicago
    Yrke: Student
    Elitestatus med: BA Sølv
    Bounty-feber siden: 2010 Da jeg oppdaget DM
    Favoritt reisemål: Japan
     
    watchaddicted, EndreD and Spielhaug like this.
  20. CAM

    CAM Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Nu har jeg læst en del med her (der er desværre ikke så meget aktivitet på det danske forum) og tænkte jeg også kunne komme med en ordentlig hilsen. Fedt at se hvordan folk deler rejsebreve og tips til hinanden! Generelt bare en hyggelig stemning her :)

    Navn:
    Chr.
    Alder: 29
    Bosted: Danmark
    Yrke: Softwareudvikler
    Elitestatus: EBG (1. år)
    Bonusfeber siden: 2018 med Norwegian og deres VISA-kort. Opdagede kort tid efter SAS MC Premium og så mig ikke tilbage - fik dog først min debut i Biz sidste år grundet covid, først til Chicago og senere NYC.
    Favorittdestinasjon: Nordamerika hvis man skal lave statistik over rejser de sidste 5 år :p men håber at kunne komme mere til Asien. (Nu skal jeg dog alligevel snart til Californien igen haha)

    Som dansker er jeg misundelig på jeres (og svenskernes) muligheder for at tjene point og fordele (Amex og CT?!) - her skal vi altså spare hårdt op (eller rejse meget) og betale fuld pris på Star Alliance rejser ;)
     
    Feqzz, Avixlo, Kristian and 12 others like this.

Del denne siden