Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

  1. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Torbjørn
    Alder : 49
    Bosted: Ski
    Yrke: Jobber innen IT
    Elitestatus: Sas Eurobonus Gold, Nordic Choice Silver.

    Kredittkort: SAS Amex Elite, SAS MC Premium, DNB Saga MC, Nordic Choice MC, Curve Blue, Revolut Premium

    Samlet poeng siden mai 2019.

    Favorittdestinasjon: Rio de Janeiro, Brasil.
    Sparer poeng til å reise til USA med familien.

    Annet : Habil sjakkspiller. Underviser barn en gang i uken.

    1.versjon: 2019
    2.versjon: 2021
     
    Last edited: 23. juli 2021
  2. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Får kanskje driste meg med en liten intro her jeg også.

    Alder: 28
    Bosted: Oslo
    Yrke: IT

    Elitestatus: Har i dag gave-EBS fra min far, som igjen har gave-EBG fra sin bror, som reiser mye i sin jobb. Hadde ingen planer om å prøve å oppnå noe mer her, men plutselig var jeg faretruende nærme EBG likevel så det ble en liten MR neste uke for å sikre gullet. Da kan fattern gi gavesølvet til mamma i stedet for arvingen.

    Favorittdestinasjon: Blir som regel alltid en tur til Thailand annethvert år el.l.
    Ellers liker jeg å besøke nye steder. Destinasjoner i Asia og Sør-Amerika er neste på listen min. Ikke så fryktelig begeistret for USA som resten av forumet virker å være :)

    Mål: Reise komfortabelt og ikke for dyrt. Oppleve nye steder uten å knuse rygg og kneskåler for å komme seg dit.

    Bonusfeber siden: Januar 2019

    Har alltid vært bevisst på forbruk, "hacks" og tilbud, men tenkte aldri at dedikert flybonus-oppsamling var noe som hadde noe for seg sånn egentlig. Som den research-nørden jeg er har jeg brukt mange timer her inne på å lese og undersøke, før jeg til slutt konkluderte med at jo - dette går an. Jeg har aldri reist i verken Business eller First før, kun økonomi, men etter noen måneder med sanking her har jeg oppnådd både CT og nok poeng til å gjøre begge deler på neste års langtur. Og etter det gikk i boks har både jeg og sjefen i huset vært hekta, wife acceptance factor-grafen peker rett til himmels :)
     
    Last edited: 18. sept 2019
    Edvard, Eplemost, SAJblue and 14 others like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,174
    Likes mottatt:
    869,679
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til galskapens verden!
     
    Eplemost and samtom like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    De synes vi bruker mye tid på dette, men er veldig fornøyd når de får champagne på flyet. :cool:

    Velkommen skal du være!
     
    Eplemost, Liza, Misterix and 3 others like this.
  5. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Hei og hå!

    Navn: Tom
    Alderen: 29
    Stedet jeg holder til på er for tiden naturskjønne Os i kommende Bjørnafjorden kommune i kommende Vestland fylke. Får vel gjøre Osloenser av meg igjen etter hvert.
    Jobb: Sykepleier, for det meste på natt, og når jeg ikke er på jobb lever jeg enten på reise eller i insomniaens verden.
    Bonusprogram: EBG (fra faktisk å ha flydd meg opp! Så føler ikke akkurat på flyskam, kan man si.) Jeg tar imot tips med åpne armer, verden er for stor til ikke å nyte bobler på veien dit!
    Bonusfeber? Måleren har blinka rødt siden i fjor sommer. Men poengfokuset kom ikke før nå denne sommeren. Frem til da har det egentlig gått i flest mulig flygninger og destinasjoner uten fokus på selskap eller status, en så oppdaget jeg at jeg hadde vært diamond for lenge siden om jeg bare hadde lært tidligere. Det har jeg lært av og nå er målet å komme opp og fram, og jeg har ikke mål om at feberen skal forsvinne med det første.

    Er åpen for å reise med folk, null stress der! Bobler pleier å sette fart på planleggingen.

    Favorittdestinasjon? Jeg tror ikke jeg har funnet den enda, men enn så lenge ligger Palma de Mallorca og Venezia høyt oppe, sammen med Sarande i Albania. Vet, mange syns Europa er kjedelig, men Europa er svært undervurdert altså! Ser alltid etter ny inspirasjon og mer av verden må utforskes.

    Neste destinasjon: Innlands er det Oslo, internasjonalt er det Shanghai.

    Har du lest deg helt ned hit, da får du søke meg opp på instagram om du vil se mer. Samme brukernavn der, altså tom_gunnar
     
    Last edited: 19. sept 2019
    Edvard, Aussie74, Eplemost and 16 others like this.
  6. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Enig! Verden er så mye større enn USA. Jeg skulle ønske vi hadde flere flyselskaper som ville satse på resten av verden og ikke bare på å konkurrere hverandre ned på ultralavpris på de samme rutene. Ja til større utvalg og nye, mer spennende destinasjoner.
    Det er jo et paradoks, spesielt fra Skandinavia, at flyselskapene klager over at de ikke får fylt opp flyene samtidig som at de på død og liv absolutt må fly til de samme byene og utkonkurrere hverandre. Jeg ønsker ikke et samarbeid for å øke prisene og konkurranse er alltid bra, men det er ikke sånn at jeg ser et absolutt behov for å ha 3-4 selskaper konkurrerende på de samme rutene. Noe Norwegian for eksempel driver en del med når de på død og liv MÅ opprette rutene sine fra London fordi de mener at det ikke er kundegrunnlag i Skandinavia, selv om London allerede har etablerte konkurrenter.
     
  7. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Alder: 33
    Bosted: Haslum
    Yrke: Prosjektleder
    Elitestatus: EBG
    Favorittdestinasjon: Singapore, Tokyo, Miami & Beitostølen

    Annet: Jeg er så heldig at jeg faktisk jobber i luftfartsbransjen. Firmaet jeg jobber i, leverer tekniske løsninger innenfor navigasjonsutstyr(ILS, GBAS, DVOR & DME) og komplette kontrolltårn-leveranser. Dermed blir det litt farting rundt om på flyplasser i hele verden.
     
    Eplemost, drsyk, DanH and 10 others like this.
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    824
    Likes mottatt:
    3,504
    Bonuspoeng:
    93
    Høyres ut som en drømmejobb!
     
    Eplemost liker dette
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke glem seng, eventuelt dobbelt seng.
     
    Eplemost, samtom and holmen like this.
  10. Brukernavnibruk

    Brukernavnibruk Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Odin
    Alder: 16
    Bosted: Harstad
    Yrke: Ungdomsrepprensentant i en organisasjon.
    Elitestatus: EBS, 2 Norwegian Reward og Nordic Choise Club Silver.
    Bonusfeber siden: 2017 da jeg begynte å reise på mange flyreiser.
    Favorittdestinasjon: Københavns Lufthavn, Kastrup.
    Annet: Har egentlig reist mye hittil i mitt liv, ellers så elsker jeg fly og reising generelt. Pilot er vell drømmejobben :D
     
    Edvard, LaDuden, oleredv and 14 others like this.
  11. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    Alder: 40
    Bosted: Molde
    Yrke: IT/Nettverk
    Elitestatus: EBS (Gull i løpet av desember)
    Bonusfeber siden: Av og på siden 2012. Ekstra hekta nå som jeg skal jage CT.
    Favorittdestinasjon: Egentlig alle nye plasser. Reiseglad :D
     
  12. LarsHansen

    LarsHansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Lars Hansen
    Alder: 28
    Hjemsted: Oslo
    Yrke: Prosjektleder
    Elitestatus: Nordic Choice Silver, Hilton Hhonors Silver
    Annet: Reise, fiske, fotografering, kortspill
     
  13. Hena

    Hena Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    28
    Alder: 30
    Bosted: Østlandet
    Yrke: Jurist
    Elitestatus: Starter på bunnen her :D
    Bonusfeber siden: Sep/okt 2019

    Annet: Har de siste årene reist mye, men egentlig aldri benyttet meg av kort som gir poeng og lignende (skylder på uvitenhet). Kom over en artikkel, og begynte å sette meg inn i dette. De siste ukene har jeg brukt masse tid på å lese meg opp og ned på forumet her, og prøvd å bli klokere. Tror jeg har begynt å skjønne litt, men har mye å lære enda :rolleyes:
     
  14. Eplemost

    Eplemost Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Bosted: Stavanger
    Elitestatus: Gave-EBS fra kona som flyr mye
    Bonusfeber siden: Oktober 2019
    Kredittkort: SAS MC Premium PointEarner
    Mål: Årlige ferieturer med familien i komfortable seter og stor skjerm som ungene er veldig opptatt av :) Vil etterhvert se om Amex og CT er aktuelt for oss, men foreløpig har vi nok destinasjoner med SAS vi ønsker å benytte oss av.

    Har brukt en del timer på forumet i det siste for å lese meg opp på denne galskapen. Kona er med på moroa, og nå er det rett før vi har FlyPremium nivå 4 og kan begynne å booke turer både øst og vest.
     
    Edvard, Stuttfeiten, Torris and 18 others like this.
  15. Flatekval

    Flatekval Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Arne
    Alder: 22
    Bosted: Bergen
    Yrke: IT/Nettverk
    Elitestatus: SAS Eurobonus Gold
    Kredittkort: SAS MC Premium, SAS AMEX Elite og Bank Norwegian (for kontant uttak)
    Bonusfeber siden: Våren 2015 da jeg plutselig hadde nok cashpoints til å kjøpe reise med poeng istedenfor penger. Siden den gang har Norwegian rewards blitt byttet ut med SAS Eurobonus og poengjakten begynte. Har brukt forumet her en god stund for mye god informasjon og må si at bonusfeberen har blitt merkbart verre (bedre?) med tiden.
    Favorittdestinasjon: Vietnam, Singapore og Brasil
    Mål: Å kunne reise interkontinentalt behagelig! Har utallige turer bak meg på eco og bakerste rad på flyet... Startet først i år med SAS MC og SAS AMEX så regner med 2020 og de kommende årene blir fantastiske.

    Vil takke de som poster verdifull informasjon for oss "nybegynnere" når det kommer til bonusopptjening, dere er gull! På tide å kunne gi noe tilbake nå så har endelig registrert meg her :D
     
    Edvard, geddi, Torris and 16 others like this.
  16. AdrianThePirate

    AdrianThePirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Navn: Adrian
    Alder: 23
    Bosted: Bergen (BGO) & Lofoten (LKN)
    Yrke: Student (2. Bachelorgrad), selvstendig næringsdrivende IT
    Elitestatus: Genius-nivå 1, SAS Eurobonus Sølv (snart, billetter alt bestilt)
    Kredittkort: Ingen, men vurder SAS Amex Prem eller Elite.
    Bonusfeber siden: Si det, har vært litt sånn on/off greier, og har vell heller vært mest basert på min interesse av reise enn bonus i seg selv. Bonusen er en bonus for å oppnå det viktigste, reisen tross alt ;)
    Favorittdestiansjon: Japan
    Mål: Håper en dag å kunne oppnå EBG, men primær mål nå er kunne reise C til Tokyo når jeg skal flytte dit om ca. 1 år i forbindelse med utdanning.

    Annet: Håper en dag å kunne jobbe i en posisjon som gir mulighet til å reise en del rundt i verden. Enda bedre hadde vell å kunne levde av å reise, men det er nå mer drøm enn realitets mulighet.
     
  17. Oljefondet

    Oljefondet Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Mats
    Alder: 30
    Yrke: Kundesenterleder
    Elitestatus: SAS Eurobonus Silver
    Bonusfeber siden: September 2019, så helt ny. Startet når jeg var på jobbreise og opplevde voldsom forskjellsbehandling og løsningsorientering fra servicemedarbeider på samme type problemstillingen som min kollega med gullstatus. I tillegg følte jeg meg mindre stresset og rolig til sinns når jeg satt i SAS lounge og ventet. (Kollegaen slapp meg inn). Nå er målet å opparbeide meg gullkort, men tar gjerne imot tips for bonusprogram på hotell også. Så bestilte jeg et SAS MC for å jobbe opp poengene til bonusreise, men etter litt lesing ser jeg at det kan lønne seg med AMEX for CT.
    Favorittdestinasjon: Florida, kombinert med cruise i Karibien var magisk, så det er målet. Ellers liker jeg destinasjoner med sol og lave skuldre!
    Annet: Har en tendens til å bli obsessed når jeg finner nye hobbyer/aktiviteter og tipper at jeg blir like "ille" på bonusprogram.
     
  18. runguru

    runguru Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    13
    Navn: Rune
    Alder: 49
    Bosted: Oslo
    Yrke: Internasjonal Salgsdirektør i et norsk selskap som driver med varehandel, hvor ca 80% av omsetningen er eksportsalg
    Elitestatus: Sas Diamant siden starten, EBG Life om ett år.
    Kredittkort: Amex Elite, SAS MC Premium, Saga Platinum, Widerøe Visa
    Bonusfeber siden: Klarte gullkort med Sas første gang i 2007, og ble litt bitt av basillen da. Ble ordentlig rammet i 2011 da jeg startet i denne jobben. Ligger på gjennomsnittlig 125-130 reisedager årlig (både jobb og privat). Reiser for det meste Economy i Europa, med mindre prisforskjellen til Plus/Business ikke er mer enn et par hundrelapper høyere pr leg. Reiser utelukkende Business og First longhaul, men bruker da ofte poeng for å oppgradere, da vi prøver å være nøkterne på jobbreiser. Plus-klasse på longhaul dekkes av jobben
    Favorittdestinasjon: Har mange favoritter. Storbyer i Europa, roadtrips i USA eller sol og varme i Asia
    Mål: Opprettholde statusene og ha minst 6 longhaul-turer pr år. Minimum 1 i First

    Annet: Trives med mye reising. Blitt en livsstil. Blir rastløs dersom jeg ikke hare vært på reise de siste 2-3 ukene. Flyttet ned til Oslo sentrum i fjor, og bor nå bare 7-8 minutters gåavstand fra Flytoget. Perfekt for en ekte bonusjeger.
     
    Edvard, EndreD, sunshine and 15 others like this.
  19. Kaffekopp

    Kaffekopp Ungdom, EBD

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Bjarte
    Alder : 22
    Bosted: Trondheim/Stavanger
    Yrke: Rådgiver inkasso og litt student
    Elitestatus: SAS EBD, Avis President, Nordic Choice Gold

    Kredittkort: Danske Bank MC Akademikerne.

    Samlet poeng siden 2014, da det ble åpnet for poengopptjening på innenriks.
    Ikke vært så god på å samle poeng, utover det jeg får av flyvningene mine (som bygninger å bli litt).

    Favorittdestinasjon: Hytten i Hardanger om Sommeren. Blir ikke bedre avslapning fra hverdag og mas.

    Brukt formuer mye til hjelp og tips, håper å kunne bidra litt tilbake.
     
    Edvard, Travellingalf, Ombo and 8 others like this.
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,217
    Bonuspoeng:
    183
    Navn: Flyingdutchman
    Alder : 41
    Bosted: Trondheimsnært
    Elitestatus: SAS EBG, Airbaltic club VIP, Avis plus, Hertz Five star, Scandic 2nd lvl, Radisson Gold.

    Kredittkort av type poenggivende: Amex Elite, MC med flypremium, Trumf visa

    Samlet poeng siden 1996, først ute var Flyingdutchman programmet til KLM. Nå er SAS Eurobonus det foretrukne programmet (mest fordi min forrige arbeidsgiver nærmeste krevde at vi skulle fly med *A). Har tatt mange bonuspoengtur, men "forumverdig" kan jeg nevne to turer med SAS i C til Tokyo, Asiana og Lufthansa til Seoul i C. Og på programmet senere i år står Singapore med Singapore Airlines i C og retur i F, bestilt med CT alle disse.

    Favorittdestinasjon: Plasser jeg ikke har vært enda.
     
    Edvard, ArthurDent, NoLimit and 15 others like this.

Del denne siden