Beklager for uhøfligheten og å unnlate å presentere DR-SYK(viste ikke den fantes før idag) Navn: Shahzad AKA Dr-SYK Alder: 81-modell Bosted: Drammen (Ex-harry byen) Yrke: Licence to heal faglært sykemelder og resept foreskriver. Elitestatus: EBM eller EBB (venter på AmEx skal få ut finner`n)mål EBG før sommern 2019). NCC Platinum(pr år igjen til LIFE) Hertz/Avis President (via NCC/SAGA) DNB SAGA(Danskene er ikke lang unna) AmEx Elite (ligger vel i navnet) Bonusfeber siden: Da tilfeldigvis snublet over forumet da jobbet allerede mot NCC Platinum Life, via artikkelen til Espen, takk for å gjort meg til Bonus junkie, og det var starten på jomfru turen inn i verden av eksotiske award i F og Lounges, med complimentary bobler https://insideflyer.no/fra-0-til-gull-pa-80-dager-nordic-choice-club/ Nada jobb reiser. Privat for LIFE. Trumf og AmEx, NCC LIFE, SAS LIFE, selverklært BONUS AVHENGIG, og NEKTER AVGIFTNING(heter ikke avrusning lenger). Favorittdestinasjon: Hvor hen det måtte være i F via Award og EB reiser Først tur tar jeg og madammen til Tokya i TG-F. Det er da det virkelige starter. Annet: Bonusholiker, Bilfrelst BMW M4(bytte mot noe nytt snacks)+X5(bytte til X7) og klokkesamler(Omega i box, Rolex på vent) Takk til: Samtlige IF`ere, for enhver hjelp, som nybegynner og analfabet pr mnd tilbake, hjelp til å oppgradere til TG i F .Takk for råd om klokker, humor, latter, faglige diskusjoner, sarkasme, tålmodighet for mye rare spørsmål, korrigering av feil informasjon, feil poster i ikke relevante tråder og ikke minst fantastiske reise brev, der en får oppleve og drømme med i de eventyrlige beskrivelsene. PS og ja forresten dere blir ikke kvitt meg nei, så får vi bare bli venner alle sammen og leve lykkelige til Life status er oppnådd både på SAS og NCC. KORT FORTALT:
Hm, har visst ikke skrevet her enda... Det er vel på tide etter et par år her inne. Navn: Kristian Alder: 78-modell Bosted: Oslo Yrke: Forsker Elitestatus: EBG i mars Bonusfeber siden: Skaffet amex seint høsten 2015. Favorittdestinasjon: Færøyene, Italia og likte meg meget godt i Osaka. Mål: EBG, årlig CT med pointearner, høyeste FlyPremium for tur med familien, en tur innom Insideflyer øl&ogflybonus. Liker: Mat og drikke. Biff og rødvin. Kaviar og champagne. Burger og øl. Annet: CT til EWR med SAS bis 2017, CT med Asiana F og C til KIX 2018. Booket FP bis til EWR og plus hjem fra LAX i sommer med familien og CT for 2019 håper jeg å finne til Sør Afrika. Mine reisebrev: Til Bergen på første klasse Færøyene Osaka Island MUC K
Har vært her lenge nok uten å skrive noe om meg selv, så her kommer noen ord Navn: Jon Alder: 35 Bosted: Hamar Yrke: Trader Elitestatus: EBG (Donasjon, mister nok denne snart) Favorittdestinasjon: London / Singapore / Las Vegas Etter en av mange London-turer sommeren 2017 hadde jeg en halvtime til overs på Gardermoen før toget. Blei veiva inn av ei dame for å snakke om SAS Amex. Signa opp på flekken når jeg fikk hørte om Companion Ticket. Dette var starten på sankingen av Eurobonus-poeng for min egen del. Dessverre alt for seint. Skulle ønske jeg oppdaga denne verdenen mye før, men bedre sent enn aldri. Har inntrykk av at de fleste inne på denne sida er mildt sagt mer glad enn gjennomsnittet i å fly/reise. Er nok ikke reisen i seg selv/det å fly som trigger interessen for min egen del. Da er det nok mer det at jeg innså at ved å flytte forbruk over fra debetkort til kredittkort, bruke Trumf, Viatrumf osv.. så hadde jeg flere gratisturer i året både for min egen del og med kone/barn. Hvertfall når man går litt ekstra amok på Joker sine kampanjer. Har småunger i huset. Det har ikke stått hverken bleier eller vaffel-/kakemikser på handlelista på noen måneder, for å si det sånn Veldig glad i engelsk fotball, blir noen turer over hver sesong. Har ei ledig helg om et par uker. Da er det ikke mileage run som gjelder for min del, men å komme seg til England å se 2-3 kamper og så fly hjem igjen. Satser på at turen kan tjenes inn på poker mens jeg er der borte. Spilt det siden jeg var 18, dog mye mindre de senere åra. Pundsedlene ligger klar i skuffa etter forrige tur Håper å få blitt med på neste Øl/Flybonus i Oslo. Jon
Navn: Arne Alder: 49 Bosted: Elverum Yrke: Tivoli Elitestatus: SAS Eurobonus Silver. Bonusfeber siden: 2016. Har samlet poeng med SAS mastercard i 2 år. Har spart til første klasse T/R Australia og nærmer meg nå Favorittdestinasjon: Asia og vil utforske Søramerika
Navn: Anders Alder: 29 Bosted: Trondheim Yrke: Stuer i Widerøe Elitestatus: ingen Bonusfeber siden: Halvannet år siden. Først da jeg ramla inn på forskjellige sider med bonusfeber folk. Så målet ble satt, LH F før jeg ble 30. Fikk til det i januar i år og nå planlegges det turer. Mål: Nå planlegges det tur til sommeren, LH F, TG F og diverse C. Ellers kommer det jo flere turer hvor målene blir å få testa ut det som er av F.
Eg er beyond repair! Eg har laga plate til deg @drsyk https://www.discogs.com/Jahn-Teigen-Fra-Null-Til-Gull/release/5747102 Klassikere som: -Miles etter miles - En dags pause(mellom legsa på F turen) - Min første Kjærlighet var ei flyvertinne -DoReMi den var sterkt den GT-en - GlasnOST som mellomrett? -Adieu for no, kjære FCT -Sala Palmer? neinei, det var Champagne Palmer - Noe og holde i, når rusen går ut - Du skulle ha sagt i fra, så hadde eg blitt med på den MRen - Summen av Nå er lik ein tur rundt jorda - Bli bra igjen, fylla har skylda - Slå Ring om IF-ere - Jeg G-ikke opp før jeg har tippa ein mill bonuspoeng - Gi meg fri, slik at eg kan fly - Det vakreste som finnes er @Upsaker i eit badekar - Optimist, du veit du frå LH-First til sist og avslutningsvis, Ensom Natt under stjernene fremst i ei dronning
Navn: Johanna Alder: 34 Bosted: Stavanger Yrke: Lærer Elitestatus: NCC Gold, ingen andre Bonusfeber siden: Forrige uke. Vi ble helt tilfeldigvis oppgradert til economy premium av virgin atlantic på bryllupsreisen vår i februar, og syntes det var helt magisk, haha! Så nå er målet å helt aldri fly langt i vanlig økonomiklasse igjen. Fant denne sida i forrige uke og har allerede bestilt meg to kredittkort. Favorittdestinasjon: Har ikke bare én, men alle plasser man kan reise i vinterferien for å få litt sol og varme, er amazing. Annet: Er nesten helt ny her inne og har såvidt begynt å lese meg opp. Gleder meg til å lære mer og til å bli bedre kjent med dere!
Velkommen. Her vil du finne all den infoen du trenger, og en haug med info du ikke tror at du trenger men som du nok vil finne ut at du trenger allikevel.
Velkommen! En morsom historie og foranledning til at du fant oss, og en som nok ligner på bakgrunnen til at mange av oss her inne endte opp her Håper og tror du får (minst) like mye glede ut av denne gjengen som jeg har hatt (og fremdeles har)!
Navn: Martin Alder: 26 Bosted: Ålesund Elitestatus: EBD, KLM Gold, Finnair Platinum. Bonusfeber siden: 2014. Begynte å reise mye innen jobb i 2014 og når man bor i Ålesund blir det mange mellomlandinger bare man skal utenfor Norden. Fikk raskt EBD (6 år på rad nå), begynte etterhvert å fly mye KLM og fikk da platinum status der. Siste året har det blitt mye One World: Finnair, Qatar, Qantas, Cathay. Fikk Finnair gull i går og opp til Platinum i april har 955 flights siden 2014 og besøkt 110 land PR dags dato. Favoritt destinasjon: Tuvalu, Tonga, Fiji, Egypt, Libanon, Påskeøya, Brasil, Peru (Machu Picchu), Uganda, Tanzania (Kilimanjaro). Annet: Alt for glad i å reise (La ikke inn alle eco i starten... derav stemmer ikke class med antall flyvninger)..
Heisann alle sammen! Navn: Richard Alder: 37 Bosted: Kristiansand Yrke: Selger innen transportbransjen Elitestatus: EBS, NCC Platinum Bonusfeber siden: usikkert. vært litt til og fra. Men etter å ha kastet bort en bonus tur på å fly innlands KRS-OSL må det vel være bedre å spare opp til mer moro. Favoritt destinasjon: Ingen spesielle egentlig. Men liker varmt vær Mål: Da kona er fra Kasakhstan, ønsker jeg å kunne reise dit foran gardinen. Blitt for mange turer bak.
Velkommen. Men litt innsats, de rette kredittkort og en del insideflyer er jeg sikker på du har en tur for 2 innen 1 år uten problem på en vanlig økonomi uten reiser eller utlegg i jobb
Har vært her inne snart et år nå så kan vel være på tide å poste i denne tråden... Navn: Jonas Bosted: Trondheim Yrke: Netthandel Elitestatus: SAS Eurobonus Diamant Bonusfeber siden: Starten på 2018. Tippet akkurat over på EBS på grunn av det andre karakteriserte som "for mange mellomlandinger" og innså at det ikke var SÅ avskrekkende å oppnå status. Svarene jeg lette etter fant jeg på dette forumet og plutselig var jeg på status run til New Zealand Favorittdestinasjon: Matsumoto (Yamaga! Yamaga! ) Mål: Faktisk få brukt en av disse CT-ene... kanskje til og med i F?
Jaggu ikke fått med meg denne tråden her. Alder : 42 Bosted: Stavanger Yrke: System Manager Elitestatus: SAS Eurobonus Sølv(donert av konemor som ikke har er snev av bonusfeber) Bonusfeber siden: November 2018 Favorittdestinasjon: Florida. Mål: Seb MC P Level 4 Annet : Petrolhead med forkjærlighet for de med 4 ringer i fronten og 5/8 stempler. Klar for øl/bobbler&fly i Stavanger hvis noen føler for.
Navn: Håvard Alder: 41 Bosted: Røyken Yrke: Profesjonell nerd Elitestatus: EBD Bonusjeger: Januar 2019 Reiser mye i jobben, kvalifiserte meg til EBD mellom januar og mars i år med tre business class turer til Asia og en i Europa, pluss litt ekstrapoeng her og der. Ser på Oneworld nå.
Navn: Jan Inge Bosted: Ålesund Yrke: Security Elite status hos: NCC Silver Bonusfeber siden: Mars 2019. Kona viste meg en youtube video av en kar som reiste "gratis" på business class og utfordret meg til å finne ut hvordan "de greiene der" fungerer. Begynte å studere og ble ganske hekta. Den største kilden til informasjon har vært dette forumet. Favorittdestinasjon: Jeg er egentlig skikkelig nerd, så en solskinnsdag foretrekker jeg å trekke rullgardinen ned og programmere... Men kona liker å reise da Mål: Har lyst på lifetime gold status hos NCC. Kunne også tenkt meg å klare betale en tur på business class eller første klasse med bare poeng (Eurobonus).
Navn: Gro Alder: 39 Bosted: Østfold Elitestatus: Nordic Choice Platinum Bonusfeber siden: To-tre år siden Annet: Har sneket rundt på forumet en stund, fant ut at det var på tide å registrere seg...
Kansje på tide med intro av meg... Navn: Odd Anders Alder: 31 Bosted: Oslo Elitestatus: Trumf og CT life - Hotels.com GOLD Bonusfeber siden: To-tre år siden, men snoket rundt siden oppstarten. Alltid flydd mye, tok seg opp når jeg fikk amex med CT. Etter det har det vært to turer til statene, og nå snart Tokyo. Utom det var jeg en tur rundt kloden i fjor hvor det ble samlet opp masse bonuspoeng, hotels.com gratis netter og EB poeng. I tilegg til at jeg tok med meg en kone hjem.
Navn: Henrik Alder : 47 Bosted: Langs FB 3 på vei til OSL. Yrke: Helse og klovnebransjen Elitestatus: SAS Eurobonus Diamond på 2 året. Bonusfeber siden: Første innlegg her på forumet var i Januar 2016, hadde startet forsiktig med litt ustrukturert sparing før det. Favorittdestinasjon: Nye reisemål. Selv om jeg har en tendens til å reise tilbake til de samme destinasjonene. De siste årene har det vært masse USA. Jobber med å snuse mer på andre kontinenter nå. Mål: Finne litt balanse mellom reise og hverdag. Også skal jeg få muskler før 50 års dagen..... Annet : For glad i god mat og for lat til å nå målene over. Reiser litt alene, og litt med venner og familie. Glad i å skrive reisebrev, som alltid blir for lange og fulle av ord og tvilsom dramatikk og setningsoppbygging.