Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

  1. NorskHamburger

    NorskHamburger Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: VeldigNorskt
    Alder: 24
    Bosted: Hamburg
    Yrke: Shipping
    Elitestatus: EBS, M+BS (dum ide)
    Bonusfeber: Hadde 34 flyvninger første kvartal 2016 og ble hektet.Desverre ble gleden kortvarig ettersom det ikke rakk til EBG.
    Fav Destinasjon: Singapore, Williamsburg
    Annet: Bodd i 6 land i mine korte 24 år.
    Mål: EBD innen August 2018
     
    drsyk, Eddie47, Misterix and 3 others like this.
  2. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har lurket her ganske lenge, så på tide med en kort introduksjon.

    Navn: Thomas
    Alder: 28
    Yrke: Skriver av og til noen ord her. Eneste ulempen ved å ikke ha noen arbeidsgiver er at jeg ikke har noen som betaler flights for meg
    Bosted: Tja, ikke noe sted/mange steder (gjerne 1-2 mnd om gangen). Gjerne der det er litt varmt (les: LIS, SFO, DPS, MDE, etc). Opprinnelig fra Arendal.
    Elitestatus: EBG
    Bonusfeber siden: Samlet poeng siden jeg begynte å studere (2009), for alvor blitt interessert de siste 3-4 årene.
    Favoritt-destinasjon: Lisboa
    Annet: Selv om jeg har hatt omtrent 100 flight-segmenter årlig siden 2014 oppnådde jeg først status noe sted (EBG) i år. Siden jeg "baserer" meg så mange forskjellige steder slet jeg lenge med å få nok poeng på et selskap/allianse. Men nå sørger jeg for å bestille et par long-haul turer med SAS i Plus når det er F&F-kampanje—og ofte oppgradering til C med poeng—så da ble det lett (65K EB-poeng de første 6 mnd denne perioden).
    Mål: Lifetime EB Gold, om SAS IT noensinne får ut fingern.

    Blir ellers gjerne med på gruppetur som voksen-representant ;)
     
    drsyk, Janus_999, Aussie74 and 8 others like this.
  3. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Thomas
    Alder: 28
    Bosted: Oslo
    Yrke: Stipendiat ved Universitetet i Oslo
    Elitestatus: EBS, forhåpentligvis gull snart.
    Bonufeber siden: Egentlig siden i fjor, men har fått øynene ordentlig opp for dette nå nylig etter en del langdistanseflyvninger
    Favorittdestinasjon: Vanskelig, men Guatemala i sommer var veldig bra. Herunder Antigua, Panajachel og Rio Dulce. Ellers glad i New York og Denver i USA, samt Japan generelt.
    Ellers: Glad i metal, bøker og styrkeløft.
     
    drsyk, Aussie74, Marmag and 7 others like this.
  4. OlaHaBa

    OlaHaBa Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Navn: Ola
    Alder: 35
    Bosted: Norges første hovedstad
    Yrke: Lederstilling innen finans
    Elitestatus: SAS Eurobonus Diamond
    Bonusfeber siden: Litt hekta siden 2008 -> rimelig hekta siden jeg begynte å fly mye i 2013 -> fullstendig hekta siden den første turen i SAS' nye businesscabin tilbake i 2015. Da skjønte jeg at fornuftig og smart bruk av flyselskap, kredittkort, etc. kunne ta meg og kona/familien hvor som helst i verden. Nå samler jeg bonuspoeng på alt, alltid.
    Favorittdestinasjon: Jeg er veldig glad i vestkysten av USA, spesifikt SFO og LAS.
    Annet: Ligger på i overkant av 100 flyturer i løpet av et år. Har lusket rundt på dette forumet siden 2013, men medlem først i høst...:)
     
    Last edited: 03. nov 2017
    drsyk, Aussie74, Eddie47 and 12 others like this.
  5. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: André
    Alder:34
    Bosted: Østfold
    Elitestatus: EBS+One world silver, blir gull på begge i løpet av vinteren/våren.
    Bonusfeber siden: 2015, alltid vært hekta på fly, men poengsankingen har startet for alvor de siste to årene.
    Etter en flyvning med China airlines fra BKK til AMS i 2015 sa jeg til meg selv, aldri Eco på longhaul mer, etter da har det kun blitt business.
    Favoritt destinasjon: Thailand, blir minst 1 tur i året ditt, men er også glad i NY og Spania.
    Annet: Er fan av tysk fotball, prøver å dra så ofte jeg kan for å se kamper på stadioen,
     
    drsyk, Aussie74, thool and 9 others like this.
  6. tqv

    tqv Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Leon
    Alder: 52
    Yrke: Student. Eks Kontor-rotte innen Boligforvaltning.
    Bosted: Oslo. Opprinnelig fra pokkerivold nordpå.
    Elitestatus: EBD/EBG siden 2017. Radisson VIP :D
    Bonusfeber siden: Tja - vår 2017 - by accident. Fant meg en ny altfor dyr hobby - Kickstartet med t/r NZ april 2017 ;p
    Favoritt-destinasjon: Flere - ikke altfor avansert - flere av hovedsteder rundt om i Europa besøkes ved anledning: Berlin, Barcelona, Køben, Lisboa.
    Siste årene noen turer til Brasil.
    Mange steder på ønskelista - penger og tid er største utfordring :D
    Annet: 2017: Fersk bonushore (ref over :p). 2024: kanskje ikke så fersk i gamet lenger... Gikk fra å alltid booke billigste billett (og destinasjoner i forhold til det) til å ta en solid vurdering av pris opp imot poengopptjening når jeg skal på tur.
    Kolonist halve året.
    Mål: Lifetime EB Gold. 8 down 2 to go (apr 24).
     
    Last edited: 10. april 2024
    drsyk, Aussie74, TigerTravel and 12 others like this.
  7. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Petter
    Alder: 21
    Yrke: Student
    Bosted: Oslo
    Elitestatus: EuroBonus Diamant, Qatar Platinum, NCC Gold, CC Gold, Avis og Hertz President Circle.
    Bonusfeber siden: Fikk virkelig øynene opp for fly første gang når familien ble oppgradert til C t/r med TG til BKK for 10 år siden. Fikk blod på tann i 2015 og har for alvor fra sommeren 2016 jaktet poeng.
    Favoritt-destinasjon: Koh Samui i Thailand, Cinque Terre og safari i Sør-Afrika.
    Annet: Førstkommende torsdag når jeg årets flytur nr. 100. Goal!
    Mål: Delta på inaugural flight til et nylansert F produkt. Store planer om Lifetime EuroBonus Gold. Fly The Residence!
     
    drsyk, rookietrader, stakar and 16 others like this.
  8. ehawk

    ehawk Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Eric
    Alder: 39
    Yrke: Fintech
    Bosted: Mitt mellom Oslo og OSL
    Elitestatus: Alt for lite...
    Bonusfeber siden: Siden 2010, men har tatt seg opp mer og mer de siste par årene og har akkurat booket reise 2 i C for hele familien.
    Favoritt-destinasjon: Alt som har fine vite strender og palmer, men ellers liker jeg meg godt på veiene i USA eller i Sørøst-Asia.
    Annet: Er Svensk, så hvis noen har noe å si om språket mitt så prøver jeg mer enn de fleste andre Svenskene i hvert fall ;)

    Elsker alt som har med reising å gjøre, men har ikke så veldig mange anledninger å dra alene på rene bonusturer. Blir som regel reising med familien, når det ikke er reising med jobben. Noe som skjer ALT for lite...Pga dette har jeg slitt med å komme meg opp i status hos flyselskapene. Men å andre siden klarer jeg å få ihop nok med poeng på annet at det nesten hvert år blir en lenger bonusreise på familien.

    Ønskelisten på fremtidige reiser er lang, men foreløpig plan de nærmeste årene er:
    2018: Thailand (EB+CT), Charlotte USA, Kortere EU tur.
    2019: Sri Lanka/Maldivene kombo
    2020: Etiopia/Seychellene kombo + Ev vintertur til Japan
    2021: Islandhopping Stillehavet (Fiji +++)

    Mål: Vise guttene mine verden, etter hvert nå minimum EBG og en lang flytur i Etihad apartment, nye SG first class eller lignende…
     
    Last edited: 10. nov 2017
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Navn: Jon
    Alder: 54
    Bosted: Oslo
    Yrke: Befrakter
    Elite status hos: SIXT Platinum, EBG (kjøpt...)
    Bonusfeber siden: Nettopp angrepet, men merker at angrepet er kraftig. Fant denne siden for et par uker siden og det var da det begynte. Problemet mitt er at jeg grunnet gammel moro og økonomisk surr ikke får noe CC noe sted, så jeg stiller med et lite handicap der, men vi får se. Har også alltid sett på f. eks. Trumf som noe tull, men jeg skjønner jo nå at det har vært veldig dumt...
    Annet: Samler på gamle plater og god whisky, kun single malt.
     
    Last edited: 21. nov 2017
    drsyk, Aussie74, TigerTravel and 6 others like this.
  10. rugan

    rugan Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Navn: Stian
    Alder: 36
    Bosted: Oslo
    Yrke: Digital kommunikasjon i transportbransjen
    Elitestatus: SAS EuroBonus Gold
    Bonusfeber siden: Våren 2017. Fikk sølvkort av en mer bereist kompis, noe som vekket til live interessen. Sommeren samme år reiste jeg og samboeren i business OSL - SIN - AKL, og da var jeg solgt.
    Favorittdestinasjon: Få steder gir meg mer reisefeber enn Schiphol og Frankfurt, men rent destinasjonsmessig er London favoritten. Andre europeiske byer følger etter, som Zagreb, Praha, Berlin m.fl.
    Annet: Glad i kart, indierock og grafisk design :)
     
    drsyk, movatn, mrhaakon and 10 others like this.
  11. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Vebjørn
    Alder: 32
    Yrke: Salg
    Bosted: Halden
    Elitestatus: EBS, CC Gold
    Bonusfeber siden: Interessen for fly har alltid vært der. Bonusfeberen begynte å stige så smått da jeg i 2002 så hvor fint det så ut foran gardina på en China Airlines 747 flyvning til Australia. Feberen ulmet i mange år og steg kraftig i år da jeg fikk ny jobb som gir anledning til en del ekstra flyturer og hotellovernattinger. Har det siste halve året saumfart gamle poster her på forumet og funnet utrolig mange gode tips for poengmaksimering!

    Nå går enhver handel ut på å få mest mulig poeng og kona synes allerede at jeg er riv ruskende gal. Har nylig booket min første MR som ble bestemt ut fra flest mulig flights, loungetilgang og poeng per krone i stedet for destinasjon. Må si jeg føler meg hjemme på dette forumet og setter stor pris på alle historier og info som deles her!
    Favoritt-destinasjon: Øyene på østkysten av Malaysia, Siem reap Kambodsja.
    Mål: Få til min første bonustur i C eller F sammen med min kone så hun får en forklaring på galskapen!
    Annet: Når jeg ikke sanker poeng går tiden gjerne med til gitar og styrketrening. Metal kombinert med løfting av tunge ting får fart på blodet!
     
    Last edited: 21. nov 2017
    drsyk, Janus_999, Eddie47 and 11 others like this.
  12. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, søker asyl her, flykter fra flyprat. (flyprat tråd 1117298)

    Hadde visst en konto her på insideflyer fra en stund siden, men ikke vært brukt. Har vært på flyprat en stund, men synes det er blitt kjedelig der nå med bare samletråder, så vil prøve insideflyer fra nå av. :)
     
    drsyk, Kenneth79, Shyneno and 9 others like this.
  13. maarstad

    maarstad Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Markus
    Alder: 27
    Yrke: Uselvstendig næringsdrivende
    Bosted: Oslo
    Elitestatus: EBG
    Bonusfeber siden: Har alltid vært glad i fly, men bonusfeberen begynte for alvor da jeg fløy mye i tidligere jobb.
    Favorittdestinasjoner: Nærme: Barcelona / Langt unna: Tokyo
    Annet: Er over middels interessert i god mat. Kan fly et sted bare for å spise på en bestemt restaurant. Jobber meg usystematisk gjennom Worlds 50' best.
    Mål: Leve lenge nok til å bli middelaldrende mann, så jeg kan forklare alle hvordan verden henger sammen, uansett tema.
     
    petterel, drsyk, Supersergei and 14 others like this.
  14. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Roar
    Alder: 34
    Yrke: Avdelingsleder innen IT
    Elitestatus: EBS, SIXT Gold, Scandic 2nd floor
    Bonusfeber siden: Siden 2015 - men ikke prioritert det før høsten 2017, har SA AMEX Platinum og SAS MC Premium
    Favoritt-destinasjon: USA
    Annet: Aldri flydd noe "finere" enn SAS PLUS, men på god tur til en CT, og har også FLY PREMIUM nivå 50000 - EUROPA. Klarer ikke EGB på segment tror jeg, da jeg ikke flyr så mye i jobb eller privat, kommer til å kjøpe EBG nå etter at ny periode begynner 1/3-18, så ser vi om jeg klarer å holde det selv videre. Ønsker å reise med familen på en lengre tur i løpet av jula 2018 eller sommeren 2019.
    Mål: EBG Gold og SIXT Platinum
     
    drsyk, Supersergei, Aussie74 and 9 others like this.
  15. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Kristoffer
    Alder: 31
    Yrke: Ordre og logistikk innenfor interiørbransjen
    Bosted: Oslo
    Elitestatus: Er bare fattige EBS her...
    Bonusfeber siden: september 2017
    Favoritt-destinasjon: Jeg er ikke lei av livet enda, så da er det vel London
    Mål: First class (med LH) og unngå økonomi på lengre turer :)
     
    drsyk, Shyneno, Supersergei and 6 others like this.
  16. Larskp86

    Larskp86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Lars
    Alder: 31
    Bosted: Nordens Paris
    Yrke: Helse
    Elitestatus: Kun EBS
    Bonusfeber siden: Kanskje siste par år. Samler litt poeng på reiser samt via amex/mc. Har vel 300k poeng, men enn så lenge ikke bestilt en eneste bonustur.
    Favorittdestinasjon: London/NYC for by og mat. For sol var Maldivene fint, men bare vært der en gang
    Annet: får jeg til en C-tur til Asia skal jeg være fornøyd, så regner jeg med lista heves fortløpende.
     
    drsyk, Eddie47, RoadKing and 2 others like this.
  17. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Navn: HH
    Bosted: Oslo omr
    Yrke: Innkjøp
    Elitestatus: SAS Eurobonus Gold
    Bonusfeber siden: Egentlig bestandig, men ikke hatt et aktivt forhold til det før, så har veldig mye å lære, og da søker man råd hos de beste (jmf innmeldelse her og all den kunnskap som finnes)
    Favorittdestinasjon: Vært litt over store deler av verden, Brisbane er jeg meget glad i.
    Drømmedestinasjon: Etter å ha vært oppe ved polisen, og sør-Amerika antagelig lar seg gjøre, er Antarktis noe som frister på et punkt i livet, for å etterhvert kunne krysse av alle kontinenter.
     
    Last edited: 18. jan 2019
  18. ContinentalEmployee

    ContinentalEmployee Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Håkon
    Bosted: Oslo
    Yrke: Finans
    Elitestatus: EBG. Finnair + Emirates
    Bonusfeber siden: 2017. Jobb med mange interkontinentale flights på business, så planen er å dra nytte av alle disse poengene.
    Favoritt destinasjon: Japan/Middelhavet
    Mål: Fly business privat uten å betale...
     
    Last edited: 23. jan 2019
  19. FrkNord

    FrkNord Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    13
    Navn: Frøken Nord
    Alder: 26
    Bosted: Finnmark, men er egentlig "søring".
    Yrke: Sosionom
    Elitestatus: SAS Eurobonus Gull og Scandic top floor.
    Bonusfeber siden: Har mer eller mindre vært på reise de siste ti årene. Ble først opptatt av poengsamling når jeg flyttet nordover ifm jobb i 2015. Bonusfeberen min er ganske enkelt et resultat av nødvendighet, flypriser fra Finnmark og sørover (for å besøke familie og venner) gjør at jeg er avhengig av poeng. Betalte drøyt 10 000 kr for t/r hjem til jul sist, og da bestillte i god tid
    Jeg har i snitt 130 flights i året, men siden jeg reiser mest (jobb) i nord-Norge så er mange av mine flights ikke poengopptjenende turer. Nå som jeg bor i nord blir egentlig alle mine poeng brukt på hjemturer. Rent praktisk er der ikke mange plasser som er dyrere å reise til enn det havgapet jeg bor i. Ofte rimeligere for billetter til Australia og Sør Afrika enn til Finnmark fra Oslo.
    Favorittdestinasjon: Melbourne, Cape Town, Paris. I Norge - Tromsø.
     
    petterel, drsyk, Misterix and 9 others like this.
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Leser etterregistrering av poeng mellom linjene her.
     
    drsyk liker dette
  21. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet er kanskje det same som vi har på vestlandet, nemleg anbudsruter der det ikkje går an å tene poeng.
     
    FrkNord liker dette

Del denne siden