Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

  1. Peter

    Peter EBD og Nordic Choice Club Platinum

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Peter
    Alder: 20
    Bosted: Oslo
    Yrke: Mobilbransjen
    Elitestatus: Soon to be EBG, NCC Gull og Scandic Friends 3rd Floor (får ikke EB poeng...)
    Bonusfeber siden: Det startet når jeg begynte i jobben for litt over 1 år siden. Men, pga. uvitenhet har jeg 40 flyvninger med Norwegian før jeg byttet over til å fly SAS. Fikk en god del CP av det, som er blitt brukt til diverse helgeturer rundt om i Europa.
    Favorittdestinasjon: Pappa bor i Cascais utenfor Lisboa, og det er ikke mye som slår en god bacalao etterfulgt av en pils på bystranda i godt vær.
     
    drsyk, Sebastian, Henrik and 10 others like this.
  2. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Markal
    Alder: 34
    Bosted: Trondheim
    Yrke: Ingeniør
    Elitestatus: Eurobonus Diamond, Flying Blue Gold, Scandic 3rd Floor, Nordic Choice Gold.
    Bonusfeber siden: Alltid hatt en fascinasjon for fly, reising og bonusprogram. Har tjent en del bonuspoeng på flyturer de siste årene som har blitt brukt sporadisk på å oppdatere ferieturer til biz osv. Det siste året har jeg begynt å gå mer vitenskapelig til verks, spesielt med kredittkort og trumf. Noe som har ført til en kraftig økning i inntjeningen av EB-poeng.
    Favorittdestinasjon: Tokyo og Japan generelt er høyt oppe på topplista.
     
    drsyk, Stuttfeiten, Henrik and 10 others like this.
  3. JorgenBL

    JorgenBL EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Jørgen
    Alder: 35
    Bosted: Trondheim
    Yrke: Prosjektleder og rådgiver innen IT
    Elitestatus/bonusfeber: Både og, men har et EBD og reiser en del i jobb. Sanker litt poeng på hoteller og :) Elsker å cruise -> Platinum RCCL
    Favorittdestinasjon: USA og Cruise
     
    drsyk, Aussie74, Chrisbgg and 4 others like this.
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Muligens min aller største favoritt også. Ett fantastisk land.
     
    Sobril liker dette
  5. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Da var det på tide å ikke lenger bare snoke, men også delta litt. :)

    Navn: Eirik
    Alder: 21
    Bosted: Bergen
    Yrke: Student
    Elitestatus: EBG om et par ukers tid, EBS enn så lenge.
    Bonusfeber siden: Har alltid sanket poeng gjennom de fleste program, gjennom en far med litt bonusfeber. Tok seg vel for alvor opp i fjor, da jeg innså at EBG var innenfor rekkevidde med reisemønsteret mitt. Nå har det blitt så ille at det ble et lite segment-run i slutten av mars for å komme meg til EBG.
    Favorittdestinasjon: Usikker, men må bli i Asia et sted. Den foreløpige drømmen er en tur til Seoul og Tokyo, så får vi se om det skjer snart.
    Av steder jeg har vært er Singapore og Indonesia soleklare favoritter.
    Annet: Alltid up for en MR til øst eller vest om tilbudet er godt nok!
     
    drsyk, Aussie74, RedLine and 13 others like this.
  6. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Har lest her en del og har hatt stor glede av forumet så kanskje på tide å delta «litt» også J


    Navn: Thor-Erling
    Alder: 33
    Bosted: Oslo
    Yrke: Fagselger
    Elitestatus: EBG (EBD i løpet av mars)
    Bonusfeber siden: 2013, men mer og mer de siste årene. Flyr mest monkey men med mer og mer poeng og litt mer penger på konto blir det stadig flere turer i premium og biz.
    Favorittdestinasjon: Har vært i 50 land og 28 amerikanske stater.
    Europa: Lisboa som er favoritt men vender alltid tilbake til London noen turer i året.

    Asia: Tokyo – har vært der to turer men tar gjerne turen tilbake. Ellers er jo både HK og Thailand steder å returnere til.

    Afrika: Øst Afrika er helt klart å foretrekke. Spesielt Uganda og Rwanda.

    USA: Newport RI er et fantastisk sted. Ellers er det mange flotte steder litt utenom de store turistfellene.

    Sør Amerika og Osiania er ikke besøkt enda men må vel besøkes snart.


    Annet: Har venner lokalisert over hele verden så forsøker å benytte muligheten til å besøke de så ofte som mulig. Reiser som oftest med min bedre halvdel men noen MR og gutteturer blir det jo i løpet av et år.
     
    drsyk, Edvard, Aussie74 and 9 others like this.
  7. Novensiles

    Novensiles Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Navn: Novensiles
    Alder: 32
    Bosted: Østlandet
    Yrke: Førsteamanuensis
    Elitestatus: EBS

    Bonusfeber siden: Kanskje ikke helt bitt av basillen enda, men jeg har betalt med SAS Amex og Shell Mastercard siden høsten 2016. Videre handles det matvarer så å si utelukkende på Kiwi med Amex + trumfkort. De har det blitt litt kjøp via viatrumf. Ellers så har jeg to faste jobbturer i året. En til USA og en til Europa. Planen er å spare opp litt over 100 000 poeng i året, og bruke dette til det årlige familiebesøket i USA. Helst med reise i F sammen med samboer ved bruk av CT. Jeg har siden september spart opp 80 000 eurobonuspoeng, inkludert velkomstbonuser, så jeg håper litt over 100 000 i snitt i året kan la seg gjøre.

    Favorittdestinasjoner: Roma og Nord-Italia.

    Annet: Har registrert meg her for å lære litt om hvordan man setter sammen ruter med optimal/god inntjening av eurobonuspoeng, og hvordan jeg kan få benyttet CT på en god måte. Videre vurderer jeg litt å kjøpe Eurbonus-gullkort , men jeg reiser litt lite akkurat nå til at det er lønnsomt, tror jeg.
     
    drsyk, DanH, Eddie47 and 9 others like this.
  8. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Oi, så ikke denne før et tilfeldig søk i forumet nå. Tyder vel på at jeg ikke har lest forumreglene heller.


    Navn: det til venstre, foreløpig her. Leve opsec, osv.
    Alder: 77-modell, så vidt.
    Bosted: Østlandet, men ikke herfra
    Yrke: Management Consulting (eget selskap)
    Elitestatus: EBB, med mindre mitt nye SAS AMEX platinum gir meg Silver nå?

    Bonusfeber siden: Er vel også rimelig ny til dette. Har vel samla noen rewardsnetter på hotels.com etc, men ikke det store. Kom over nettstedet etter en kollega hos nåværende oppdragsgiver mente jeg som reiser rundt burde skaffe meg SAS AMEX platinum. Begynte lese meg opp, havnet her, ble generelt lite imponert egentlig av AMEX-kortene, men gir SAS-kortet en sjanse et år siden halv årsgebyr i april. Har nå egentlig gått helt over på å bruke Bank Norwegian-kortet mitt, men jaggu ikke store bonusen på NYC i påsken, til tross for nok titusener i kreditt som gikk ut. Satser på at jeg skal begynne å hanke poenger fra nå av.

    Har besluttet at husholdningen skal ha mitt SAS AMEX for evt reisegoder, og CT som jeg hanker inn på jakke- og trainershoppingen min, samt et Shell MC til all daglige utgifter som mat, madammens forbruk osv. Av hva jeg klarer avdekke gir det kortet best opptjening av Trumf, som igjen gir best konverteringsverdi til Eurobonus? Bank Norwegian beholdes for når man vil ta ut cash på utenlandsreiser. Er total n00b, så tar gjerne i mot tips av mer erfarne bonush****r.

    Favorittdestinasjoner: Jeg er europeer på min hals, så allerede der får jeg vel dårlig uttelling for evt CT. Resten av verden kan få være for meg. Språk, kultur, historie og mat som er interessant for meg, dekkes i grunn i Europa og Nære Østen. Svaret er som regel "Italia" uansett hva det reiserelaterte spm er. Madammen dog ser Gossip Girl i begge ender av nylige tur til NYC, så det virker som jeg får brukt opp fremtidige CT der, om ikke annet....

    Annet: Er på forumet for å fortsette lære mer, og i tillegg delta litt i samtalene, ikke bare lurk'e rundt.
     
    drsyk, Aussie74, Herlov and 11 others like this.
  9. Goranabanana

    Goranabanana Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    13
    Navn: Gøran
    Alder: 34
    Bosted: Oslo
    Yrke: Selger
    Elitestatus: Eurobonus Sølv, Satser på Gull i løpet av året
    Bonusfeber siden: 2015. Begynte for alvor i fjor da jeg hadde min første tur med Thai i biz. Nå har det tatt av med Amex, SAS master, trumf og hoteller med eurobonus opptjening.
    Favorittdestinasjon: Jamaica og New York
     
    drsyk, Aussie74, Herlov and 9 others like this.
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Fredrik
    Alder: 1987
    Bosted: Oslo
    Yrke: IT
    Elitestatus: SAS Eurobonus Gull (har ikke fått ut fingern å matchet videre)
    Bonusfeber siden: Hvert fall ikke noe mindre etter dette: https://insideflyer.no/forums/threads/mr-til-london-flere-som-vil-henge-seg-på.6457/ (Takk til: @Stuttfeiten , @bor_i_en_koffert , @Adrian E , @lMartin , @yukho , @Johnbern85 !!!)
    Favorittdestinasjon: Enn så lenge smilets land
    Annet: Feirer med dette post #1000 her på Insideflyer (så takk til alle dere andre her inne også som har fått meg bitt av basillen!)
     
    drsyk, Aussie74, NorFlight and 19 others like this.
  11. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Gratulerer med milepælen!
     
    Misterix liker dette
  12. movatn

    movatn Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Fredrik
    Alder: 1983
    Bosted: Oslo
    Yrke: TV
    Elitestatus: SAS Eurobonus Sølv
    Bonusfeber siden: Ikkje så lenge sidan
    Favorittdestinasjon: Storbyar, spesielt London og Praha, samt alle lilleputtstatar. Elskar Andorra og Gibraltar :)

    Hei, alle saman!

    Tenkte det var på tide å presentere meg. Eg har henge rundt på forumet ei stund no og berre sugd til meg av både kunnskap og inspirasjon.

    Bonusfeberen min starta litt tilfeldig. Eg har alltid elska å reise, og eg har reist mykje kvart år, men eg har vore så dum å ikkje tenkt vidare enn det. Plutseleg for nokre månader sidan fekk eg eit sølvkort på EB av svigerinna mi, og tenkte at eg måtte sjekke ut Eurobonus. Hadde flydd med ekstremt mange ymse selskap før dette, men aldri samla poeng (ja, eg veit det er dumt, og trur de eg angrar no, når eg ser kor mykje ein kan gjere med poeng, eller!)

    Så las eg artikkelen om korleis ein lett kunne tene nok poeng til gullkort. Etter å ha lese tripreports her inne førte det til at eg har booka tur til Auckland med SQ i biz i august :) Turen blir OSL-FRA-SIN-AKL-SIN-FRA-OSL. I tillegg reiser eg til Seoul med SQ i februar neste år. Eg har booka masse småturar med SK gjennom ulike sal no, og fått meg Eurobonus MC. Så, poenga har verkeleg kome inn dei siste månadane (ekstrapoeng), og eg ser fram til å samle mange grunnpoeng gjennom sommaren og hausten.

    Eg kjem garantert til å spørje dykk om råd til reiser etter kvart, og eg må berre seie at eg set utruleg stor pris på kor mykje de kan om booking, prisar, kategoriar og poeng. Takk for at eg får vere ein del av forumet :D

    Fredrik
     
    drsyk, Herlov, Aussie74 and 15 others like this.
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og hjertelig velkommen skal du være @movatn! Har allerede nå en mistanke om at vi ikke har "hørt" det siste fra deg :)
     
  14. movatn

    movatn Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk :D Turen dykkar såg herleg ut!
     
    Travellingalf liker dette
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen @movatn :D Venter alt i spenning på reisebrev for gullkort turen din :D
     
  16. ChristianE

    ChristianE Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Christian
    Alder: 36
    Bosted: Kristiansand
    Yrke: Salgssjef innen detaljhandelen
    Elitestatus: Eurobonus Gull
    Bonusfeber siden: Egentlig ila det siste året. Er inne i mitt første år med gull og vil etter all sannsynlighet også opptjene det til neste år. Jobber x antall dager i uka i Oslo så poeng blir det ikke så mye av, men passerer 45 flights. Har også skaffet meg Amex platinum så på sikt, når det er blitt over 6 sifret antall poeng så er meningen og få seg Ct og prøve skaffe seg en særdeles fin reise for familien.
    Annet: Reiser fast 6-7 ganger til Stockholm i året da hovedkontoret ligger langt inni Sverige, men irriterer meg at ikke man kan gå i loungen ved ankomst da det fort blir 1-2 timer på Arlanda for å vente på tog.
    Har leilighet i Oslo nå, men har vært inne på tanken på sikt om å bytte denne ut med et årskort på strekningen Krs-Osl. Prisen er vel omtrent den samme. Hvordan fungerer det med poeng og status på årskort?
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen @ChristianE
    Du skal se poengene raser inn om du får gjort de fleste daglige innkjøp med amex-kortet og flybilletter i jobbsammenheng på kortet hjelper godt på.
    Ang travel pass så se nederst på bilde som er vedlagt ;)
    Du får Cc klasse og dermed 1000poeng plus eventuelt 25 i gull/ebd bonus
     

    Attached Files:

  18. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    1250 poeng pr. flight. Og så får du Diamond-status dersom du kjøper 12-månederskort, så da får du lounge on arrival på turene dine til Sverige også :)

    https://www.sas.no/bedriftsprogram/flere-mater-a-reise-smart-pa/#/periodkort-klippkort
     
  19. ChristianE

    ChristianE Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar.

    Har ordnet et trumf-kort også så kombinert med Amex så skal det bli litt ja.

    1250 poeng, hver vei? Det blir det jo i så fall seriøst mye poeng utav! 2500 t/r x 3 dager per uke x ca 40 uker i året = 300 000 poeng per år.
    Det er kanskje ikke riktig tråd, men hvordan er det med booking etc av disse travelpass reisene? Er det fleksibelt eller må man booke dem lenge på forhånd så man får plass?
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har du mye spørsmål kan du jo opprette en egen tråd med alle spørsmål. Men ja, blir mye poeng om du flyr så mye med travelpasset. Har aldri hatt det selv, men ganske sikker på at så lenge det er Cc ledig på flyet(99,8?%) av alle avganger mellom krs og osl så kan du bestille inntil timen før. Dette kan nok noen med TP bekrefte ;)
     
    ChristianE liker dette

Del denne siden