Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

1. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke at det ikke er kult å diskutere Hon og Pandion men kan noen flytte innleggene til en relevant tråd? Slik at dette blir en ren presentasjonstråd igjen :)

Edvard, bighc, NoLimit and 1 other person like this.
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Altså, menn må måle sin storhet med materialistiske verdier.

I dag er det dog ikke lov å ha mange kvinner i de fleste land så det utgår. Når vi har stort hus og fin bil, hva gjør vi så? Jo! Vi bruker et helvetes mye penger på å fly verden rundt i håp om å fly mer enn andre for at vi skal få et plastkort som de fleste andre som flyr nesten like mye ikke får! HAHAHA!! Tross alt, da er vi jo bedre mennesker? :)

Beviset på dette ser man stadig vekk, typisk en med en liten laptop-bag med diamond-tag uten så mye som navn og nummer skrevet på. Har ingen hensikt utover å vise hvor mann man er til de andre "litt mindre mann"-mennene :)

BamBamBoogey, anders8 and anders82 like this.
  3. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Off-topic er jo selve kjernen i dette forumet ;)

4. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Enig der altså. Men dette er vel en av de siste trådene som faktisk var on topic ;)

Petter B-C, mhsalv, bighc and 4 others like this.
  5. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Ordet på gata er vel at ebp krever 250-300' hos SAS i minst 3 år(?). Nå har f-prisene gått opp, men man bør greie det på 450' nok skulle jeg tro
    Når man blir senator så får man jo bonusprosenter i tillegg til at f vel gir 300%?

6. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du rett i, 25% ekstra fra og med frequent traveler status. Det forandrer ikke bildet så dramatisk.
    Jeg anslår at man skal klare det for under 400k, deretter vedlikehold på 200k i året. Da med bra planlegging. Sånn sett er det billigere enn ebp, men ikke 150k :)

7. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Go for your dreams.

Last edited: 28. mai 2020
    Henrik, geddi, watchaddicted and 8 others like this.
  8. mhsalv

mhsalv 278 and counting!

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Come on folkens, opprett ein eigen HON-tråd elle noko... Er ikkje lønt å skremme vekk nye medlemmer før dei det heile teke har landa:cool:

9. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    For å komme On-Topic igjen! :p

Navn: Christian
    Alder: 31
    Yrke: Selvstendig
    bonusprogram: EBD, CCG, HHonors Gull, Avis PC, og noe annet som ikke brukes, BW Diamond, Choice G, etc...
    Bonusfeber siden: 2015
    Annet: Vært ekstremt glad i å reise siden jeg backpacket gjennom Asia i ´09, og har fått med meg alle kontinenter med unntak av Oseania siden da..
    Ble sugen på SAS Gull når en kompis hadde det, og livet i lounge kledde meg på et vis :p så da ble jeg "gavet" ett her inne, og har siden da reist meg opp til D, så får vi se om jeg holder meg der, eller om jeg må begrense meg til EBG, da jeg siden den tid er blitt samboer...
    Men herrejemini så mye god info jeg har fått ut av dette forumet, så takk!

Reiser forøveig ikke i forbindelse med jobb, kun privat..

C

Last edited: 03. des 2016
    drsyk, Aussie74, geddi and 12 others like this.
  10. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg regnet faktisk på dette en gang i tiden :) Billigste som er mulig er 280.000kr for å oppnå, så ca 150.000 kr pr år for å vedlikeholde. Men da handler du kun first på salg. Hyggelig med 14 milage-run i first da :)

https://insideflyer.no/forums/threads/pandion.2463/page-3#post-32972

Sorry for å spore av topic, klare ikke dy meg :oops: Bare flott om noen vil ryddel litt i postene her :)

11. tomatle

tomatle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Tom Atle
    Alder: 37
    Yrke: Ingeniør
    Bonusprogram: EBS
    Bonusfeber siden: 2014 SAS hadde satt feil navn på bill til kona, og jeg måtte avbestille de bonus bill vi hadde i C. Jeg bestillte nye bonus bill i F, og har siden vært "ødelagt" av LH First. Har 2 flygninger der jeg og min compainon har hatt alle 8 setene for oss selv :)
    Annet: Drømmer om neste LH first leg. Har foreløpig 4 legs i LH first, men det blir sikkert fler med tiden. Ellers pendler jeg mellom SVG og BGO. Vurdere å kjøpe TPC ubegrenset mellom SVG og BGO.

drsyk, Aussie74, geddi and 7 others like this.
  12. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Navn: Jim
    Alder: 40-ish
    Yrke: Bureaucrat
    Elitestatus: EBS (men bookede&planlagte reiser peker mot EBG/D i 2017), Accor Gold, IHG Gold, HHonors Silver
    Bonusfeber siden: ganske nylig, og altfor sent
    Favorittreisemål: Nye steder (i teorien), NYC&Barcelona (i praksis). Ønsker å øke Asiakompetansen i 2017
    Annet: Glad i kaloriinntak (flytende&fast), så trener en del for å kompensere for de verste sideeffektene. Lite reiser i jobbsammenheng, så poeng må skrapes sammen på privaten.

drsyk, Aussie74, geddi and 3 others like this.
  13. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Angie
    Alder: 38
    Yrke: IT-Konsulent
    Elitestatus: EBB (men oppnår EBS i inneværende kvalifiseringsperiode), Club Carlson, Scandic Friends
    Bonusfeber siden: EBB medlem siden 2009, men startet aktivt å sanke poeng i oktober 2015. Synes det går for sakte, oppdaget deretter dette fantastiske forumet. Endelig har jeg funnet noen likesinnede :)
    Favorittreisemål: Nye land og nye steder, ønsker flere storbyturer i 2017
    Annet: Har mann og to barn, liker å stå på nedoverbakkeski på vinteren, jogger, dykker, leser bøker samt liker å reise. Ei uke husmorferie en gang i året, i 2017 går turen til Dubai. Planleggingen starter om kort tid. EBG er målet i 2017.

drsyk, Aussie74, geddi and 5 others like this.
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,886
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til oss gærninger :)

Angie, Are, mhsalv and 1 other person like this.
  15. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Tydelig at sykdommen bonusfeber sprer seg.
    Hyggelig det så lenge det ikke blir full spredning i folkemassen, da ender vi opp med å bli vaksinert av funn fornuftig og brutale nedskjæringer i programmer.. :)

God bedring!

drsyk, Fredrik81, Angie and 1 other person like this.
  16. McDuck

McDuck Eurobonus Gold

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Jeg har endelig bestemt meg for å begynne å ikke bare lese på forumet, men også delta. Mange av dere kjenner meg nok igjen fra naboforumet der jeg bruker samme nick. Noen av oss har nok også vært på tur sammen både til Nice og Barcelona (Og til HKG, takk for champagnen!).

Navn: Even S
    Alder: 31
    Elitestatus: Eurobonus Gull, Alitalia Elite Plus
    Bonusfeber siden: Niceturene! Dro til Nice t/r samme dag både tirsdag og torsdag sammen med 30-40 av dere (og folk fra naboforumet).
    Favorittdestinasjon: Hong Kong
    Flightdiary: /mcduck

drsyk, Henrik, Travellingalf and 11 others like this.
  17. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Chris-Håvard
    Alder: 25
    Yrke: Medieprodusent (selvstendig næringsdrivende)
    Elitestatus: EBD opptjent, ellers mye statusmatching i det siste!
    Bonusfeber siden: Det startet egentlig i fjor (2015), hvor det ble en del reiser, og jeg mot slutten av opptjeningsperioden min bare var 6 flights unna Gull. Jeg har periode fra 1. jan til 31. des, som både er praktisk og upraktisk med tanke på at å booke flights de to siste ukene av perioden for å dra i mål siste segmenter fort er dyrt. I år derimot var jeg irriterende nært diamant, og med litt anger fra i fjor, så ble det diamant i år!

Må også slenge på at bonusfeberen virkelig har tatt av siste tre månedene, og bruker allerede all for mye tid på å lese gjennom det meste her på forumet for å plukke opp de best tipsene!

Favorittdestinasjon: Innenfor landets grenser må det absolutt vært Tromsø for å komme seg til NordNorge, men i det store utland så tror jeg faktisk at Island leder! Der skal jeg definitivt tilbake i løpet av 2017!

drsyk, Henrik, Travellingalf and 9 others like this.
  18. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Frederik
    Alder: 37
    Yrke: System Udvikler
    Elite status hos: EBS
    Bonusfeber siden: 2013
    Favorittdestinasjon: Azorene, Sri Lanka og Mexico
    Annet: Flyttet fra CPH til norge i 2016, jobber stadigvæk i CPH og pendler en gang om ugen frem og tilbage...

drsyk, Henrik, Travellingalf and 7 others like this.
  19. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,015
    Bonuspoeng:
    93
    Forholdsvis ny på både forum og i gamet generelt. Famile og jobber som allerede tar opp barnevaktkvotene og vel så det gjør at sporadiske turer ikke alltid er like lett å gjennomføre, men håper det skal bli noen flere.

Navn:
    Anfinn
    Alder: 85-modell
    Yrke: Jobber offshore innen brønnservice, bor dessverre midt mellom de to største heliportene, så bortsett fra en og annen tur til Florø blir det lite poeng å hente der.
    Elitestatus: Nei. :( Har klart å karret meg opp til sølv hos Choice (hipphurra?) og har et lite håp om å i hvert fall klare sølv hos SAS i løpet av nærmeste fremtid.
    Bonusfeber siden: Begynte litt mer seriøst med poengsanking etter SAS sitt 70-årssalg i høst (hadde noen få poeng, så ble en tur til Helsinki for meg og fruen i oktober via dette, noe som gav mersmak), og har klart å samle opp 60K EB-poeng etter dette. Satser på å få en CT i løpet av 2017, samt nok poeng til at vi kommer oss til et annet kontinent i minimum SAS C.
    Favorittdestinasjon: Er dessverre ikke så veldig bereist, men kjørte Route 66 for noen år siden, så kunne godt tenkt meg noen flere turer vestover.

Last edited: 02. jan 2017
    drsyk, dkvt, Henrik and 12 others like this.
  20. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Dan
    Alder: 86-modell
    Yrke: Jobber i telekombransjen
    Elitestatus: EBS
    Bonusfeber siden: Hadde ca. 20 t/r jobbreiser i 2016 (overvekt innenlands). Dessverre ble jeg bitt av bonusjakt-basillen alt for sent og ligger foreløpig på 18 legs i inneværende EB-periode (mars-feb) med SAS. Opparbeidet meg en CT i 2016, men pga. treg opptjening av EB-poeng (85k nå) kan jeg ikke booke noen tur enda. Usikkert om jeg klarer å tjene 100k+ per år fremover.
    Ikke rukket å sette meg inn i diverse hotellavtaler enda, men de aller fleste returer er samme dag så blir ikke så mange hotellnetter i året.
    Favorittdestinasjon: Har kun vært i San Francisco og Kenya utenfor Europa, så har mye å oppleve fremover :)

drsyk, dkvt, Henrik and 10 others like this.

Del denne siden