Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

  1. Leknes

    Leknes Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Leknes
    Alder: 31
    Yrke: elektro
    Arbeidsted: Oslo
    Elitestatus: EBB, A3G
    Bonusfeber: fulgt med lenge, men ikke deltatt
    Favorittdestinasjon: venter fortsatt paa denne... barcelona saa langt.
    Annet: Min samboer mener jeg maa vaere fra sunnmoere... elsker en god deal. Foodie. Spiller poker. YNWA.
     
  2. Flystasjon

    Flystasjon ideas is my thing

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Penger
    Alder: 15
    Bosted: Oslo
    Yrke: En stor norsk bank og et stort eple selskap! plus fulltid skole.
    Elitestatus: SAS Eurobonus Gold, Club Carlson Gold, AMEX Black Card.
    Bonusfeber siden: april da reisingen begynte på alvor.
    Favorittdestinasjon: Stor by mye folk, hvor som helst det går fly til.
     
    drsyk and watchaddicted like this.
  3. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Erik
    Alder: 22
    Bosted: Tromsø
    Yrke: Student/folkevalgt/div.næringsinteresser
    Elitestatus: EBG(har masse reiseaktivitet foran meg, så er nok EBD godt før kval.perioden min går ut i august neste år :)), CCG
    Bonusfeber siden: Kjent til bonusfeber i over eit år, men blei først medlem tidligare i år.
    Favorittdestinasjon: Sannsynlegvis DPRK.
    Annet: Reiser som regel innenlands, men blir litt utenlands også, særleg den siste tida.
     
    drsyk, watchaddicted and Misterix like this.
  4. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Thor
    Alder: 64
    Bosted: Bodø
    Yrke: Pensjonist
    Elitestatus:
    EBG, og bonusjeger..
    Bonusfeber siden: Ung alder :)
    Favorittdestinasjon: Torrevieja og København. Island er også å anbefale.
    Annet: Følger med daglig på bonusfeber. Håper det snart blir lounge i BOO.
     
    Last edited: 16. jan 2019
    drsyk, watchaddicted and Aussie74 like this.
  5. luftbusspassasjer

    luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Terje
    Alder: 49
    Yrke: bussleder og miljø iso revisor
    Bosted: Lørenskog
    Elitestatus: EBG
    Bonusfeber siden: som så mange andre; smugleser/ støttemedlem først og så meldt meg inn i år. Veldig bra forum!
    Favorittdestinasjoner; svalbard, Italia og Kina.
    Annet; elsker å reise, oppleve nye kulturer, stor fan av god mat og tilhørende drikke.
     
    Last edited: 28. sept 2015
    drsyk, Aussie74, Shyneno and 2 others like this.
  6. Fisc

    Fisc Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    317
    Bonuspoeng:
    53
    Navn: Fisc
    Alder: 25
    Bosted: Stavanger
    Elitestatus: EBG, CCG, HHG
    Bonusfeber siden: Har vært smugleser i et års tid. Har endelig tatt til motet med å registrere meg, etter å ha vært her inne flere ganger daglig for å lese nyheter og andre diskusjoner på forumet.
    Annet: Har relativ høy bonusfeber om dagene, ble plutselig EBG i høst, dette ga stor mersmak på reiseaktivitet med fast track, lounge etc. Ender på ca 80 legs med WF/SK i inneværende år. 95% av disse er innenlandsreiser, ingen reiseaktivitet i regi av arbeid. Har heller ikke fått benyttet meg av Widerøe sitt sommertilbud. Jakter nå EBD for alle penga, mangler bare 30 legs innen april.

    Planlegger å skrive litt om hvordan staten finansierte mitt gullkort, og travel hacks som kan være litt utenfor regelverket.
     
    Last edited: 12. des 2015
  7. deaf_leopard

    deaf_leopard Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Raymond
    Alder: 36
    Bosted: Oslo
    Yrke: Telefonselger
    Elitestatus: SAS Eurobonus Gold, HHonors Gold, Nordic Choice Gold
    Bonusfeber/Insideflyer siden: Idag :)
    Har sidan sommaren 2010 reist 10-12 uker privat i året.
    Favorittdestinasjon: Las Vegas er min favorittdestinasjon. Er meget glad i USA. Så har reist mest der og i Canada.

    Annet: Ser mange konserter når vi reiser og har sett opp imot 30konserter i USA og Canada sidan 2010.
     
  8. TO-777

    TO-777 Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Tommy
    Alder: 26
    Bosted: Oslo
    Yrke: Key account manager i et mediebyrå.
    Elitestatus: QR Silver (snart gull :))
    Bonusfeber/Insideflyer siden: Lest her inne i godt over et år, men kun noen måneder siden jeg ble en bruker. Lenge leve denne fantastiske galskapen!
    Favorittdestinasjoner: Filippinene og de Britiske øyer.

    Vil takke for alle tips og reisebrev som blir delt! Dette gir stor inspirasjon/kreativitet på reisingen :)
     
    drsyk, watchaddicted, geddi and 4 others like this.
  9. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Stefan
    Alder: 32
    Yrke: Jobber med regnskap i et stort logistikkfirma
    Bosted: Oslo
    Elitestatus: Ingen
    Bonusfeber siden: Jeg har fulgt med på dette forumet noen måneder, meldte meg inn i dag. Før dette har jeg vært medlem på "naboforumet" 15 år, helt siden AoN-tiden.

    Når det gjelder den andre typen bonusfeber startet dette med innmelding i Trumf høsten 2014, så har det gradvis tiltatt. Etter at min samboer tok meg med på CT/bonusreise til USA i C i vår har feberen fortsatt å stige! Dessverre blir det overhodet ingen jobbreiser på meg, så jeg satser alt på opptjening av ekstrapoeng via kredittkort etc.

    Favorittdestinasjoner: Jeg liker å reise til nye steder, men både USA og England er land jeg stadig reiser tilbake til.
     
  10. mikkle

    mikkle Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Mikkel
    Alder: 27
    Yrke: Student
    Bosted: Oslo
    Status: A3 Gold, EBS, HHonors Gold, CC Gold
    Bonusfeber siden: 2012 etter å ha reist Asia rundt i business med DM (blir aldri helt det samme å reise økonomi på long haul etter det:)

    Jeg har fulgt forumet i litt over et år og tenkte jeg skulle starte å poste litt mer selv. Etter nevnte rundtur i Asia fikk jeg lurt meg til A3 Gold 4 dager før programmets opptjeningskrav ble endret, så nå er jeg en av sikkert mange nolduser som samler poeng i flere program i samme allianse. Ergrer meg stadig bittert over å ikke å ha søkt på flere kredittkort før jeg og samboeren fikk boliglån og kredittverdighet lik Island.

    Favorittdestinasjon: USA og Japan
     
  11. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Elmo
    Alder: 36
    Yrke: doc
    bosted: trondheim
    bonusprogram: eurobonus gold, sixt platinum
    Annet:
    Reiser et par turer til USA i løpet av året, hovedsaklig i forbindelse med jobb. Har vært medlem her siden 2015.
     
    drsyk, Henrik, Travellingalf and 3 others like this.
  12. jens97

    jens97 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Jens
    Alder: 19
    Bosted: Bærum
    Yrke: Befal, Militæret.
    Status: SAS EBS, Prioritypass ;) Telles kanskje ikke (Nordea Platinum).
    Bonusfeber siden: Første gang jeg fløy alene med min far, som var innehaver av SAS pandion. Etter å ha kjent på den fantastiske servicen man får har jeg vært Statusstruck siden. Grunnet min unge alder har jeg ikke fløyet meg lenger opp i systemet enn til SAS sølv.
    Favorittdestinasjon: Geneve- Chamonix.

    Annet: Aktiv alpinist frem til i fjor, noe som medførte en del reising.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Navn: Andreas
    Alder: 38
    Bosted: Oslo
    Yrke: Byplanlegger
    Elitestatus: EBG
    Bonusfeber siden: Medlem i EB siden 1997, men mest for å snylte på poengene til far som reise MYE. Bodde en stund i California, og skaffet meg Amex og Diners Club for å opparbeide poeng på alle kjøp der borte. Det hjalp å fly frem og tilbake California-Norge noen ganger også. Reiser stort sett bare privat, men det holder til EBG likevel.
    Favorittdestinasjon: Barcelona, Los Angeles
    Annet: Mer enn gjennomsnittlig interessert i by og infrastruktur, og tar heller bilder av parkeringsplasser enn statuer når jeg reiser.
     
    drsyk, Aussie74, mathiasfe and 4 others like this.
  14. euroboms

    euroboms EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Kristoffer
    Alder: 43
    Bosted: Oslo
    Yrke: Fotograf og nettsidesnekker
    Elitestatus: EBG, CC Gold, BW Diamond
    Bonusfeber siden: Medlem i EB siden 2012. Oppdaget dette altfor sent, men hadde allerede opparbeidet meg en god del poeng og reiser. Jager bonuspoeng i alle bauer og kanter nå :)
    Favorittdestinasjon: New York, Tokyo
    Annet: Reiser mye i Europa på treningssamlinger (kampsport) og jobbkonferanser, og innenlands på ulike arrangementer. Har bodd mye på Airbnb, men det blir nok mer hotell fremover.
     
  15. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Robin
    Alder: 28
    Bosted: Oslo
    Yrke: Brannmann og PT
    Elite status hos: EBG, CCG, Hilton Diamond, BW Diamond, Amex Plat
    Bonusfeber siden: Juli 2015
    Favorittdestinasjon: Thailand
    Annet: Fikk EBG på en heldig måte, av en som hadde EBD. Hadde da en flyging med Sas til USA like etter og så hvor deilig det var å reise med status. Har siden den gang stort sett benyttet sas og klarte nå nettopp og kvalifisere til å beholde EBG neste peiode. Sånn er det altså å bli bonushekta! Har klart å spare opp til min første CT og sikler nå etter destinasjoner i Asia. Alle statuser og reiser er opptjent privat. Lært utrolig mye gjennom denne siden, og alle statusmatcher, bonuser og andre opptjenninger er deres skyld ;) Jeg liker å tro at det har spart meg for mye penger.. men tror sannelig at det koster å bli bonushekta også :rolleyes:
     
    Last edited: 14. april 2016
    drsyk, LineE, Aussie74 and 3 others like this.
  16. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Stian
    Alder: 30
    Yrke: Ingeniør
    bosted: Bergen
    bonusprogram: EBS, Avis presidents club, Hertz GC, Sixt Platinum, Flying blue petroleum
    Bonusfeber siden: 2009
    Annet:
    Reiser nok til å kunne få sølv men akkurat for lite for gull hos sas.
     
    Last edited: 16. jan 2019
    drsyk, LineE, Aussie74 and 2 others like this.
  17. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Icarus (vel, kanskje ikke helt, men...)
    Alder: 27
    Yrke: Programmerer
    bosted: Oslo
    bonusprogram: EBG
    Bonusfeber siden: 2015
    Annet:
    Ble nylig EBG, så dette virket som et greit tidspunkt å registrere meg her. Jeg har alltid flydd en del innenlands, og fra og med i fjor hadde jeg plutselig grunn til å dra til USA ganske ofte (forunderlig hva kjærligheten kan gjøre med prioriteringer innen privatøkonomien...), og har tatt turen over i overkant av en gang i måneden siden da, et par-tre ganger i jobbsammenheng, men mest privat. I starten tenkte jeg at EBG ville bli ganske vanskelig, ettersom billetter med SAS var såpass mye dyrere enn alternativene at jeg heller ville ha noen ekstra turer over enn å betale det dobbelte. Men så oppdaget jeg dette forumet, og med det de hyppige tilbudene til SAS. Senere oppdaget jeg Optiontown, og deretter ble oppnåelse av EBG nesten et spill som jeg til slutt vant med grei margin. Jeg har lurket her i forumet i omtrent et år, og registrerer meg nå siden jeg har hoppet på kredittkort/CT-kjøret, samt at jeg grunnet planer om et litt endret reisemønster over det neste året, og tap av Optiontown, nok blir nødt til å tenke litt mer kreativt enn "billigbillett OSL - EWR - BOS - EWR - OSL + Optiontown = Gull" i fremtiden. Da kan jeg nok være tjent med å tilbringe litt tid her.
    Ellers elsker jeg heldigvis å fly, i luften er et av få steder jeg klarer å slappe helt av, og er kortvokst nok til at jeg ikke har noe i mot å fly i Go. Jeg er derimot litt hektet på lounge (en nødvendighet i EWR), og er veldig glad i å ha en komfortabel stol å lese eller jobbe i, samt tilgang på snacks og te, når jeg venter på flyplasser.
    Det skal bli gøy å delta her på forumet. Jeg gleder meg!
     
    drsyk, geddi, watchaddicted and 14 others like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,686
    Bonuspoeng:
    293
    Navn: Eddie
    Alder: over 60
    Bosted: Bergen (Oslo)
    Yrke: sivilingeniør
    Status: EBD
    Har aldri egentlig hatt bonusfeber, poengene har på en måte kommet "av seg selv". Har vært medlem av Eurobonus siden 1993, jobbet da som bedriftsrådgiver fra vest i USA til sør i Afrika ...
    Hadde i flere år gullkort hos SAS og Braathens ....
    Har flydd så lenge at jeg frydet meg når jeg kom inn på et SAS fly et sted i verden og opplevde en fantastisk service, enten det var i Dar es Salam eller i Chicago ... opplevde det fantastiske løftet for oss passasjerer da Janne Carlson kom inn som konsernsjef og vi alle fikk små kollorerte klesklyper til å holde serviettene fast i slipset ..
    Den tiden da Braathens serverte vin på fredagsflygningene og hadde varm middag på ettermiddags flyene fra Oslo til Nord-Norge.
    SAS har definitivt tapt seg, og det er mest av gammel vane at jeg fortsatt flyr med dem. Servicen er på et lavmål og jeg flyr helst ikke SAS utenriks.

    Nå på mine gamle dager, siden 2003, reiser jeg jo nesten ikke (117 legs med SAS i 2015) ...dvs. jeg har hus i Bergen og har leilighet og jobb i Oslo .... hjemmesjefen forventer at jeg hver fredag ettermiddag står på trappen i Bergen eller hytten.
     
    drsyk, geddi, Shyneno and 9 others like this.
  19. Millemor

    Millemor Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Ellen
    Alder: 35
    Bosted: Drammensområdet
    Yrke: Kjøkkenkonsulent
    Elitestatus: Ingen steder. Har blå kort fra EuroBonus, Miles & More og Emirates Skywards og har ikke håp om at de får edlere farge, ettersom jeg ikke reiser nok til å oppnå det. Har vel et entry-level kort fra Club Carlson i lommeboka også, fikk det da jeg bodde på Radisson Blu Royal i Køben for et års tid siden.
    Bonusfeber siden: Tja, siden jeg begynte å reise mer for tre-fire år siden, men jeg har ikke store forhåpninger om å oppnå spesielt høy status siden jeg ikke reiser nok.
    Favorittdestinasjon: Sør-Afrika. Har tilbrakt mest tid i områdene mellom Pretoria og Johannesburg, da vennene mine bor der, og trives godt der. Første gang jeg var i Sør-Afrika tok de meg med til Cape Town og området rundt og dit vil jeg tilbake. Fantastisk område!!
     
    drsyk, geddi, watchaddicted and 5 others like this.
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Kunne ikke ha vært mer enig. Ett fantastisk land som har alt.
     

Del denne siden