Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

  1. Haellis

    Haellis Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Halvor
    Alder: 29
    Bosted: Bergen
    Yrke: Doktor som forsker
    Elitestatus: Lite, fikset EB AmEx plat for å få poeng når vi skulle ha nytt kjøkken i fjor - fant ut i kassen at IKEA ikke tok AmEx. Waste! Fikk allikevel CT når jeg betalte familiens tur til USA.
    Bonusfeber: Besøkt Bonusfeber siden min AmEx - IKEA incident, og tenkte tiden var moden for intro. Jeg har satt stor pris på mange god tips og bra lesning, håper jeg kan bidra med noe etterhvert.
    Favorittdestinasjon: Nye byer! For tiden ekstra glad i Wien, Berlin, Savannah (GA), SF og Tromsø
    Annet: Oppvokst i norsk fjellheim. Har kone og snart 3 barn.
     
    drsyk, Ruby, Baldrick and 3 others like this.
  2. MathiasH

    MathiasH Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Navn: Mathias
    Alder: 22
    Bosted: Oslo (Pendler aktivt mellom Frogner og Torshov.. #Olivenoljerudå?)
    Yrke: Student (Medievitenskap og retorikk ++)
    Elitestatus: EBS, ECB og Leaders club-medlem. (Teller Steen & Strøm, Harrods og kaffekort? Tenkte meg det...)
    Bonusfeber siden: Dette er første post etter å ha snoket på trygg avstand en god stund! Har alltid vært både reiseinteressert og -lysten, med vag bonusfeber fra 2010-ish.
    Favorittdestinasjon: Som regel det stedet jeg besøkte sist! Ellers London, Milano, Portofino, Amsterdam og Tel-Aviv. Og Ålesund for innflyvningens skyld.
    Annet: Elsker stamsteder, følelsen tilhørighet og av å være hjemme når en er borte, være seg kaffebarer, hoteller, butikker eller gallerier.
     
    drsyk, Henrik, Ruby and 3 others like this.
  3. knujoh79

    knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Navn: Knut
    Alder: 35
    Bosted: Oslo
    Yrke: Koordinator
    Elitestatus: EBG etter en kombinasjon av jobb, privat og Widerøe norge rundt.
    Bonusfeber siden: Sommer 2014
    Favorittdestinasjon: New York
    Annet: litt forskjellig.
     
  4. matsdanielsen

    matsdanielsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Navn: Mats
    Alder: 22
    Bosted: Stavanger
    Yrke: IT-konsulent og politiker
    Elitestatus: SAS EuroBonus Gold, Nordic Choice Club Silver, Sixt Platinum, Hertz #1 Gold Club
    Bonusfeber siden: Årsskiftet 2012/2013 når jeg begynte i jobben som omreisende IT-konsulent
    Favorittdestinasjon: København og USA generelt
    Annet: Jeg tok en t/r Oslo i juni 2013 for å sikre meg det siste leget jeg manglet for EBG
     
    drsyk, Ruby, Aussie74 and 3 others like this.
  5. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Remi
    Alder: 32
    Bosted: Rælingen, rett ved Lillestrøm
    Yrke: Heismontør/selger for modernisering av eksisterende heiser i norges største heisbedrift.
    Elitestatus: EBM
    Bonusfeber siden: Har vært rundt her en stund, og lest som "uregistrert", men dette er da min første post.
    Favorittdestinasjon: New York, Dublin, København, Thailand
    Annet: Har i mine leveår alltid flydd billigst mulig (som 90% av Norges befolkning), men har den siste tiden latt nerden i meg bli inspirert av hvilke goder man kan få av å være medlem i f.eks EB.
    Flyr noe i jobb, men mest privat med min kone og 4 år gamle sønn.
    Er ellers lidenskapelig opptatt av eksklusive klokker og sykkelsport.
     
    drsyk, yukho, watchaddicted and 3 others like this.
  6. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Tor
    Alder: 74 modell
    Bosted: Sola
    Yrke: Sitte i den grønne buå i Hertz og Europcar på Sola Lufthavn.
    Elitestatus: United 1K, Marriott Gold Elite, Hertz President Circle(fikk det gratis av United)
    Bonusfeber siden: Da jeg tok min første flytur fra Melbourne til Norge i 1980 på en British Airways 747-100 var jeg solgt.
    Favorittdestinasjon: Jeg elsker Hawaii :)
    Annet: Jeg har to Hellig Birma katter som betyr verden for meg. Etter å ha reist sykt mye med United så har jeg nå bare 11500 miles igjen for å bli en million miler. Gold for life! :D
    Ellers så elsker jeg å reise til forskjellige byer og ruter bare for å få nye streker på kartet på flightmemory kontoen min......crazy hobby, I know, men blir bra når den store plakaten bestilles.
    Glad i å jobbe med mennesker så derfor har jeg holdt ut i bilutleien på Sola i snart 18 år.
     
    Last edited: 02. okt 2015
    drsyk, mhsalv, watchaddicted and 9 others like this.
  7. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,842
    Bonuspoeng:
    183
    Navn: Oddvar
    Alder: Pensjonist, med god margin
    Bosted: Kongsberg
    Yrke: Pt handyman, hundevakt og barnevakt, reiseleder for eks-forloveden. Tidligere diverse militært og olje, med basis i noen år på NTH
    Elitestatus: EBG lifetime, Centara 1 Gold, Radisson Gold (aksjejuks) og Scandic Level 3
    Favorittdestinasjon: London og Hua Hin er tilbakevendende mål
    Annet: Har fløyet med DC3/C47, Metropolitan 340/440, DC6, DC7, Friendship, Fellowship, Caravelle + noen moderne greier. Trives godt med klassisk musikk. Har hatt siameserkatter.
     
    Last edited: 16. jan 2019
    drsyk, watchaddicted, Fnate and 7 others like this.
  8. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Helene
    Alder: 37
    Bosted: Det blide Sørlandet.
    Yrke: det er så mangt, fortiden assistent på yrkesfaglig mekaniske fag i videregående. Men stadig innom både matte, samfunnsfag og engelsk timene.
    Elitestatus: ikke særlig på meg men mannen reiser stadig med jobb og plukker poeng.
    Favorittdestinasjon: Chicago, på langturer og chania på kortere sprett.
    Annet: Ukuelig optimist og velger og se positivt på det meste, selv denne sommeren her sør syns jeg er fin.
    Har tre tenåringer (det kan ta hardt på optimismen i meg) 2 jenter og en gutt. Liker forumlivet og er Admin ett annet sted, sikkert mye akkurat fordi mannen reiser så mye med jobben.
    Bor landlig er glad i sjøen på sommeren og fjellet på vinteren.
     
    drsyk, Cecilie, Fnate and 7 others like this.
  9. dnnisp

    dnnisp Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Dennis
    Alder: 25
    Bosted: Moss
    Yrke: Dataingeniør
    Elitestatus: NSB sølvkort
    Bonusfeber siden: Startet nylig i dette "gamet". Så stor fordel ved å registrere seg på bonusprogrammer! Det kreves ikke mer enn ett par minutter om dagen :)
    Favoritt destinasjon: Har ikke reist så mye enda, men alt nytt er spennende!
    Annet: "Sporty geek". Elsker å drive sport som fotball og volleyball, men innerst inne er jeg en skikkelig datanerd :cool:
     
    Last edited: 06. aug 2015
    drsyk and Henning like this.
  10. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Frode
    Alder: f.1975
    Bosted: Oslo
    Yrke: Utdannet dataingeniør, jobber som leder
    Elitestatus: Flying Blue Ivory, BA Blue, EBG og Nordic Choice Club Gold
    Bonusfeber siden: Oppdaget denne siden for ca en uke siden. Vært gira på bonuspoeng siden jeg begynte å bli oppgradert til suiter hos Petter Stordalen! :)
    Favoritt destinasjon: USA
    Annet: Kombinerer gjerne litt ferie med humanitært arbeid og får da oppleve steder i verden, som nordmenn flest stort sett ser på Dagsrevyen!
     
    Last edited: 04. sept 2015
    drsyk, geddi, Baldrick and 7 others like this.
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Snart vært medlem i et halvt år, så det er vel på tide å skrive litt om seg selv.

    Navn:
    Mads
    Alder: 22 år ung
    Bosted: Norge moralske hovedstad Trondheim
    Yrke: Student og noen strøjobber for å finansiere reisingen.
    Elitestatus: EBG og CCG
    Bonusfeber siden: Den gangen jeg så stefar vifte med et gullkort i serviceskranken til Lufthansa i Frankfurt. Det resulterte i at familien på fire ble oppgradert fra eco til biz på reisen Frankfurt-Vancouver. Da skjønte jeg at det var muligheter.
    Skjønte i sommer at jeg virkelig var bitt av basillen. Da jeg endte opp i en krangel med madammen, siden hun hadde handlet på "feil" butikk.
    Favorittdestinasjon: Vancouver, London (Arsenal) Frankofil (sykkel) Alltid topp å reise til USA og Canada for å se NHL.
    Annet: Generelt veldig interessert i sport. Tidligere skuddredd hockeykeeper, nå går det mest i sykkel og løping. Forøvrig er jeg et skikkelig matvrak som aldri sier nei til god mat og drikke. Elsker å prøve lokal mat og eksotiske retter. Har satt meg et mål om å besøke et nytt land hvert år.
     
    drsyk, DanH, geddi and 12 others like this.
  12. Jornaa

    Jornaa Photo, seat 61K on BA 747-400, LHR-LAS

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Jørn
    Alder:
    49 år
    Yrke: Controller
    Arbeidssted: Nøtterøy
    Hjemsted: Barkåker, Tønsberg
    Elitestatus: Finnair Plus Platinum / OneWorld Emerald
    Bonusfeber siden: August 2015
    Favoritt destinasjon: Bangkok
    Annet: Liverpool-supporter. Gift med Thai. Familien reiser normalt årlig til Thailand. Ellers forsøker jeg å holde liv i status ved å ta lange "dyre" flyturer som gir mest mulig poengverdi pr. kr. brukt.
     
    Last edited: 17. jan 2019
    drsyk, pgaa, geddi and 4 others like this.
  13. bunkersct

    bunkersct Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Tore
    Alder: 44
    Yrke: finans
    Arbeidsted: København
    Elitestatus: EBG (snart EBD), CC Gold, Nordic Choice silver (snart Gold), lavere nivå på diverse (Hertz, Hilton, Scandic)
    Bonusfeber: helt ny, oppdaget forumet samt interessen for emnet sommeren 2015
    Favorittdestinasjon: veldig mange, både storbyer og beach-resorts
    Annet: vin, mat, fotball. Hyppige reiser til London og Hamburg. Har kone som ikke liker å fly (!)
     
    drsyk, geddi, Ruby and 4 others like this.
  14. wash

    wash Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Wasif
    Alder: 32
    Bosted: Oslo
    Yrke: Gründer
    Elitestatus: Qatar Airways Privilige Club Silver. IHG Platinum Amabassador. Hilton Honors Gold. Diverse medlemskaper som jeg ikke jager etter.
    Bonusfeber siden: Startet med min første medlemskap i Priority Club i 2008 når jeg bodde seks måneder i Asia men tok det virkelig seriøst etter at jeg dro på en lengre Asia/Australia tur to år siden som førte til at jeg året etter flyttet 1 år til Sør-øst Asia. Er mer hotellprogram nerd enn fly men har hatt mange flyvninger i de siste to årene og har flere planlagt så begynt å satse mer seriøst på dem.
    Favorittdestinasjon: Hong Kong, Bangkok, Singapore, Berlin
    Annet: Min største lidenskap er reise (overraskende nok). Utforske byer, ikke bare besøke. Er ikke interessert i en kjapp fire dagers tur. Liker å bruke mest mulig tid som mulig og få en følelse for byen, ikke bare se på forskjellige sights. Street food, veldig glad i å lese meg opp i diverse business, politikk, klokker og livsstilsbøker, magasiner og nettsider (Blinkist ftw!). Trener boksing som har ført til en interesse i MMA og UFC og ellers bruker jeg altfor mye tid på å planlegge hvordan jeg skal gå opp til neste nivå. Planen i år er å komme meg opp til IHG Spire (teit navn), beholde HH Gold, hvertfall komme opp til SAS EBS (har kun 2 segmenter der), og karre meg opp til QA Privilige Gold/Oneworld Sapphire.
     
    drsyk, geddi, watchaddicted and 8 others like this.
  15. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Stephan
    Alder: 36
    Bosted: Oslo
    Yrke: Finans/forsikring
    Elitestatus: SAS Diamond, Air Berlin Gold, CC Consierge, IHG Gold Ambassador, Hertz President circle + masse som jeg ikke jager!
    Bonusfeber siden: Ganske så ny. Har lest forumet (og siden) lenge, men først nylig tatt steget fullt ut og blitt medlem. Har en bror som er like interessert i "bonusjaget" som meg, så vi pusher hverandre fremover. Fremad, oppad - marsj!
    Favorittdestinasjon: Tokyo, Berlin, Portland, London
    Annet: Jeg reiser +- 100 turer i jobbsammenheng i året (dessverre kun innenlands), slik at etter endringene i opptjeningen hos SAS, er det ikke mye poeng å hente der. Fyller derfor opp med +- 20 utenlandsturer i året! Av interesser så har jeg to favoritter som deler 1. plassen: reiser og klokker. Når det gjelder reiser, har jeg et mål om å oppleve ett nytt land hvert år. En plan jeg foreløpig greier å følge. Når det gjelder klokker, så er interessen mot de litt mer "udde" merkene. Favorittene per dags dato er en Amundsen Oslo No # 1 (jeg greide å få tak i nummer 7 i en serie på 100 - veldig fornøyd), og en Radium Sabotør MkII.
     
    drsyk, geddi, Henning and 5 others like this.
  16. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Rune
    Alder: I tredveårene
    Bosted: Hokksund
    Yrke: Konsulent
    Elitestatus: BA Gold og SAS Silver
    Favorittdestinasjon: Boston, New York, Singapore og London
    Bonusfeber siden: 2015. Leste forumet et år før det.
    Annet: Mine lidenskaper er reiser, vin og klokker. Har vært medlem av Eurobonus siden 2003, men fløyet lite med SAS de siste årene. Flyr en del med BA i privat regi.
     
    Last edited: 08. febr 2017
    drsyk, geddi, Henrik and 5 others like this.
  17. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Adrian
    Alder: 21
    Bosted: Trondheim
    Yrke: Student, roter rundt med IT-sikkerhet
    Elitestatus: EBS
    Bonusfeber siden: Begynnende feber som oppsto i vinter, når det var et par måneder til min aller første langdistansetur. Snikleste en god del på forumet før jeg bare hoppet inn i sommer.
    Favorittdestinasjon: Amsterdam, tar gjerne en lyntogtur til nærliggende byer i samme slengen.
    Annet: Oppvokst på nordlige breddegrader, svak for propellfly i drittvær. Startet på et punkt å takke pent nei til familiens årlige chartertur, til fordel for litt andre destinasjoner. Slår i hjel tid med løping, lesing og bedre mat.
     
    Last edited: 08. sept 2015
    drsyk, geddi, Henning and 4 others like this.
  18. Thberget

    Thberget Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Thomas
    Alder: 41
    Bosted:Oslo
    Yrke:
    leder/direktør
    Elitestatus: EBG osv
    Bonusfeber siden: et års tid, har ikke fått feber helt enda (elsker dog å reise) men forundres over det tilsynelatende ekstreme engasjementet som enkelte legger I om det oppnås gratis/ikke gratis saft i SAS GO for EBD...
    Favorittdestinasjon: Hong Kong, Tokyo, Colombia/Cartagena, Beijing, Jamaica/Montego Bay, Indonesia/Lombok..
    Annet: glad i flymaskiner, digger fly jagerfly, glad i golf og har hatt muligheten til å reise dit jeg ønsker (dog en før/etter barn greie)..
     
    drsyk, bighc, Aussie74 and 8 others like this.
  19. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Geir
    Alder: 41
    Bosted: Bergen
    Yrke: The national oil kåmpany of norway
    Elitestatus: EBD, CCG og noen lekestatuser (les:sølv)
    Bonusfeber siden: Fant Bonusfeber gjennom reiserelaterte google søk. Begynte så smått å få "feber" i sommer og har nå alvorlig grad av bonusfeber.
    Favorittdestinasjon: Korea, Thailand og Hawaii. En høydare var Salto Angel, Cainama, Venezuela. Ingen andre turister, alene med mitt reisefølge og guide midt inne i jungelen og nyte verdens høyeste fossefall.
    Annet: Etter å ha posted 140 ganger har jeg funnet ut at dt er på høy tid å "offisielt" presentere seg her på forumet. Vil jo ikke fremstå som udannet :p Digger et godt reisekupp og Bonusfeber. Har vært så heldig og fått reist mye rundt omkring. Elsker å planlegge reiser, tar alltid på meg reiselederjobben (familie + venne reiser) og bruker mye tid på søkemotorer, Bonusfeber og Tripadvisor. Er fotballfan, liker å stå på ski og være i aktivitet, noe det har blitt altfor lite av etter at det kom småtroll i huset.
     
    drsyk, Aussie74, Adrian E and 7 others like this.
  20. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Line
    Alder: 85-modell
    Bosted: Nordvestlandet
    Yrke: Konsulent
    Elitestatus: EBS (11 dager unna EBG! :D), klatrer i etasjene til Scandic
    Bonusfeber siden: Googlet God knows what i sommer, og har sniklest siden. Innså at det faktisk kunne være verdt en innsats å klore til seg gullkortet, og gikk på med dødsforakt. Mistenker at feberen har kommet for å bli, og melder meg derfor inn for å kunne mene, ikke bare lese.
    Favorittdestinasjon: Singapore, men forelsket meg i Vietnam sommeren 2013 og drømmer om en måneds loffetur nedover kysten her.
    Annet: Reiste Asia rundt uten å logge et eneste poeng.. forbanner meg selv den dag i dag for å ha oppdaget Star Alliance-samarbeidet for seint...
     
    drsyk, watchaddicted, Shyneno and 9 others like this.

Del denne siden