Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

1. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Edin
    Alder: 45
    Yrke: Cumtroller
    Elitestatus: EBG
    Bonusfeber siden: Smittet på nytt i 2013 da SAS gjeninnførte bonuspoeng på innenlandsreiser.
    Favorittdestinasjon: Neste reisemål. Nytt land, ny flyplass og nye opplevelser.
    Annet: Jeg ble medlem hos EB i 1997 og fikk første gullkort i 1999. Med innslag av flyskrekk + manglende opptjening innenlands ble det et statusløst liv mellom 2002 og 2014. Ble kvitt flyskrekk i 2009 og har siden det hatt 50 - 90 flyturer per år.

Jeg og kona har de siste årene klart å gjennomføre minst en IC-tur + en storby Europa hvert år. Jeg prøver også å komme meg til Liverpool en gang i året. Da er det en av mine tre gutter som er reiseflølge.

Jeg bruker formuet mye for å finne gode priser, tips til reisemål og hvordan skrape sammen nok poeng til neste års IC. Et bra forum!

drsyk, geddi, watchaddicted and 5 others like this.
  2. frankling

frankling EBG, OW Sapphire, BWD, CCG, HHD, klokker, Caffè

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Frank
    Alder: ingen hindring
    Yrke: Jobber som en tyrker i ny og ne, ellers tar jeg livet med ro uten bekymringer.
    Elitestatus: EBG + status match greier
    Bonusfeber siden: 2014, da jeg midt under sommerferien fikk greier på at jeg var sølv, og fikk smaken på livet i loungen.
    Annet: digger bøker, klokker og kaffe. Drikker aldri alkohol før lunsj. Det ender ofte med veldig tidlig lunsj ;)

Last edited: 25. april 2016
    drsyk, geddi, Shyneno and 6 others like this.
  3. Mortenaue

Mortenaue Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Morten
    Alder: 25
    Yrke: Servicetekniker
    Elite status hos: EBM, HHonors Diamond, Club Carlson Gold Elite, Hertz Presidents Circle, Nordic Choice Club Platinum, Best Western Reward Diamond.
    Bonusfeber siden: Et par år siden jeg fikk sansen for dette, og fikk meg en drøm om en tur i business på poeng. Det nærmer seg nå, med CT oppnådd i år (SAS Amex Plat). Må bare spare opp litt flere poeng :) Alle statuser er jukset, matchet eller kjøpt :oops:

drsyk, geddi, LineE and 7 others like this.
  4. Kenneth79

Kenneth79 EBD, FBG

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Kenneth
    Alder: 37
    Yrke: Staten
    Elitestatus: EBG
    Bonusfeber siden: 2010
    Favorittdestinasjon: Palma, NYC, Alpene.
    Annet: Bruker forumet for god og oppdatert info om tilbud, reisemål og poengopptjening. Reiser både på jobb og fritid.

Last edited: 31. okt 2016
    drsyk, LineE, Travellingalf and 3 others like this.
  5. Fomp

Fomp FNG

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Thomas
    Alder: 27
    Yrke: Staten
    Elitestatus: EBB
    Bonusfeber siden: 2000 (2013)
    Favorittdestinasjon: Frankrike, Praha og Longyearbyen
    Annet: Vært aktiv leser på forumet over en lengere stund, men har nå funnet ut at jeg også skal begynne å være litt aktiv bidragsyter. Har hatt flere år med lite reising på grunn av mye jobb og studier, men det ser nå ut til å bli mer fremover. Det er også mulig det blir jobb som gjør meg avhengig av å ukependle litt innenlands, så da får vi jo se om jeg får pyntet på denne statusen min.

drsyk, RemiWM, LineE and 8 others like this.
  6. Beate

Beate Nytt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Beate
    Alder: 26
    Yrke: Smilende resepsjonist på hotell i nord
    Elitestatus: EBS (men veldig veldig snart gull igjen)
    Bonusfeber siden: 2013, men også etter at jeg klarte å få tak i gullkort året etter og opplevde godene med det. Har familie i Tyskland som jeg prøver å besøke så ofte jeg kan, og når de har en million ønsker om ting de ønsker jeg skal ta med fra Norge så var det supert å ha mulighet til å ta med tre kolli på reisen.
    Favorittdestinasjon: Norge og Tyskland.
    Annet: Jeg har vært en relativt aktiv leser og snik her på forumet over en tid, som blant annet Thomas over her, og sikkert flere andre, og jeg har lenge tenkt på å ta det første skrittet og skrive noe. Så nå er jeg offisielt i gang, og gleder meg til å se hva jeg kan bidra med her inne.

Last edited: 23. nov 2016
    drsyk, RemiWM, Travellingalf and 12 others like this.
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Næ, de har jo ikke tørrfisk, tran og brunost :)

Are liker dette
  8. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Martin
    Alder: 23
    Yrke: Daglig leder i eget selskap
    Elitestatus: EBS
    Bonusfeber siden: 2015
    Favorittdestinasjon: New York
    Annet: aktiv leser på dette forumet en stund nå. Bidrar ikke nødvendigvis så mye selv enda, men det endrer seg kanskje etterhvert. Har ikke flydd så mye før i 2015-2016, så har kastet meg på SAS sitt program da jeg føler det er det som er mulig å få mest ut av. Glad i å fly og reise, både med jobb og en del privat. Straks EBG hos SAS.

9. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Hans Christian
    Alder: 34
    Yrke: Produktdesigner i Norges største mediehus
    Elitestatus: SAS EBG + en del greier jeg aldri får bruk for
    Favorittdestinasjon: Stillehavet og Asia generelt
    Annet: Forsøker å nøste opp i hele dette bonusjaget gjennom min lille blogg som ligger i min signatur. Er også sjefsrådgiver i kompisgjengen når det kommer til booking av ymse bonusreiser.

10. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Ole Andreas
    Alder: 28
    Yrke: Tillitsvalgt.
    Elite status (nevneverdige): EBG og Thon/GHA Black.
    Bonusfeber siden: jeg oppdaget hvor mye det kan utgjøre å bruke litt tid og energi på å sette seg inn i bonusordningene for å få mest mulig ut av dem. Er i tillegg nysgjerrig av natur og liker å komme til bunns i hvordan ting fungerer.
    Favoritt destinasjon: Så langt har vi reist litt innenlands men vet det kan være dårlig utnyttelse av poeng, utvider horisonten etter hvert. Har ellers vært flere ganger tidligere, før bonusjakten begynte, i USA og har nok ikke vært der for siste gang.
    Reisevaner: Ukependler TRD - SVG med SK i deler av året gjennom mitt tillitsverv, flyr også jevnlig i min ordinære stilling i bedriften. Booker de fleste reiser og opphold selv gjennom ViaEgencia og benytter TPC (TravelPassCorporate - pay as you fly).

Last edited: 13. jan 2017
  11. Orjan.eldor

Orjan.eldor EBD

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Navn: Ørjan Eldor
    Alder: 16
    Yrke: Student, Service& samferdsel. Lærling hos Stordalen. Quality Hotel Pond.
    Elite status: EBG, AB silver, Alitalia Gold, BestWestern Diamond, CCG, TKG Choice privileges Platinum, Emirates Silver
    Fav destinasjon: Veldig usikker
    Annet: Bilselger om noen få år er planen! Oppnå EBP er drømmen.

Last edited: 30. nov 2016
    drsyk, Travellingalf, kiev and 3 others like this.
  12. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde ikke bilselgere var de som fløy mest i jobben? Eksklusive biler? Ingen får vel EBP gjennom private reiser..

Fredrik81 liker dette
  13. Orjan.eldor

Orjan.eldor EBD

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    De flyr lite med jobb ja. Det er sikkert vanskelig å oppnå EBP gjennom private reiser. Men umulig er det ikke. Må jo sette seg noen mål :) F.eks Fredrik Nordbø, han fløy vel ikke så mye med jobben da han fikk sitt første EBP i 2014-2015.

14. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,840
    Bonuspoeng:
    183
    Reknar med at du siktar til den Fredrik Nordbø som er delvis aktiv her på forumet. Han har vel strengt talt aldri hatt EBP, sovidt eg har forstått stammar vel EBP bagtags frå far (?) med same namn?

For all del, bra med høge mål, men EBP på private reiser høyres ut som eit dyrt prosjekt!

Fredrik81 and Orjan.eldor like this.
  15. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,423
    Bonuspoeng:
    183
    Og ikke minst dumt :)
    Da kan man like gjerne fly inn HON-circle. Det klarer man på ca. halve prisen

16. Orjan.eldor

Orjan.eldor EBD

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg mener han er EBP. Men uansett. Jeg får se hva fremtiden bringer. EBD må jeg klare på privat reiser. Men EBD er drømmen å ha til jeg blir 18. Det forutser at jeg mottar det av en Pandion, fordi jeg som 16- åring har jeg ikke mulighet til å fly meg til det nå. Men dersom det finnes en utrolig snill pandion kunde som leser dette. Jeg kjøper gjerne et EBD av deg! :)

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Slik jeg ser det, har man penger nok til å finansiere en Pandion på privatreiser, så er det egentlig ingen relevans, for da kan man like godt kjøpe seg til alle fordeler når behovet oppstår uansett.

18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan får du HON for 150k?
    Det er vel umulig?

SASlovah4evah liker dette
  19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Litt (for mye) regning viser at man klarer HON for ca 535k i F.
    Det er sikkert mulig å klare det på 400k et sted, så flyr du riktige ruter kan du faktisk få HON billigere enn EBP, men du må være unormalt glad i å fly OSL-SIN med Swiss F.. :)
    Samtidig, du får jo F-lounge med en gang når du kjøper F, og etter bare 14 turer til NOK 38272,- så er du i mål. Posisjoneringen koster jo litt, men hørte at DY flyr billig til OSL... heh...

Om du foretrekker å fly intra-europa trenger du lusne 300 internationale flights for å dra inn HON. Om man f.eks. ukependler OSL-MAD i business (D) skal det gå greit. Koster ca det samme som med Swiss F. Dog koster det nok litt mer i hotell..

Alt i alt kan vi da si at man kan få HON billigere enn EBP, men tviler på at de fleste HONer har fått det billigere.. :)
    Med eurobonus får man jo også "EBP-poeng" i eco, hos Lufthansa må du opp i C/F for å få HON-poeng.

Alt i alt skal man være svært reiseglad om man flyr seg opp til EBP/HON på privaten.

Insomnia4u and RoadKing like this.
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Mye som er relativt poengløst her i livet :)

Henrik, SuperVC10, Berlioz and 2 others like this.

Del denne siden