Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

  1. FrkNord

    FrkNord Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    13
    Det stemmer
     
  2. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Ola
    Alder: 48
    Bosted: Oslo
    Yrke: Media
    Hobbies: Reiser. Og gjerne med golfbag
    Elitestatus: EBG
    Bonusfeber siden: 2017 da gullstatus ble oppnådd for første gang. Og det er godt å kjenne på at man vil rekvalifisere til en ny gullperiode innen fristen går ut i 2019 på grunn av økt reisevirksomhet. Så da bør kanskje EBD være det neste målet?
     
    drsyk, thool and Travellingalf like this.
  3. NyPoengJager

    NyPoengJager Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Kristoffer
    Alder: 30
    Bosted: Oslo
    Yrke: IT-konsulent
    Status: EBB
    Bonusfeber siden: desember 2017.
    Har startet i ny jobb som vil involvere en del mer reising enn tidligere. Har trålet forumet her og fått masse god informasjon. Så nå tenkte jeg det var på tide å bli medlem for å introdusere meg og ikke minst takke alle ringrever her for tips og triks!
    Kom i gang litt sent med poengsanking, så når bare EBS før opptjeningsåret går ut i juni. Men satser på å ihvertfall klare å karre meg til EBG neste periode. Etter tips herifra er MC Premium på plass samt noen pluss-turer på tilbud.
    Mål: EBG 2019
     
    drsyk, Stuttfeiten, Eddie47 and 8 others like this.
  4. Leifen1980

    Leifen1980 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Leif
    Alder: 38
    Bosted: Vestfold
    Yrke: Ingeniør
    Status: EBB.
    Bonusfeber siden 2012.
    Reiste mye tidligere og var på nippet til å oppnå Eurobonus Diamond.
    Etter oljekrise og ny jobb har det blitt betydelig mindre flyreiser.
    Har klart å spare opp godt over 100 000 eurobonuspoeng i løpet av 1 år på 1 lang reise og generell kortbruk. (Amex, Viatrumf og trumf)
    Mål: Fortsette å opptjene companion ticket og 100k eurobonuspoeng hvert år uten opptjening via flyreiser.
     
    drsyk, NyPoengJager, DanH and 3 others like this.
  5. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Eric
    Alder: 40+
    Bosted: Stavanger
    Yrke: Stor interesse for salg og kunderelasjoner innenfor oljeservice.
    Elitestatus: EBG
    Bonusfeber siden: i fjor da jeg for alvor fant veien inn på dette forumet takket være et par heller tvilsomme venner. All galskapen og de fantastiske reisebrevene inspirerte meg til å booke en MR til Singapore i SQ biz i fjor høst og dermed kvalifiserte til ovennevnte status. Med Gullstatus har reisingen blitt myyyye hyggeligere innenlands når firmaet så og si alltid booker i GO, men jeg kan likevel flyte gjennom fast track og slappe av i den nye loungen på OSL.
    Favorittdestinasjon: Er ikke alltid så nøye med destinasjoner, er vel så viktig hvem man reiser med. Syntes også at selve reisen ofte i seg selv kan være vel så viktig. Det sagt, jeg skal tilbake til Singapore for et litt lengre opphold enn de 24 timene sist gang. Har også ganske høyt på listen min en langtur rundt på New Zealand for å se både nord og syd.

    Vil også få til flere turer til Reims og tilhørende områder for å nøre opp under en stadig voksende interesse for dette spesielle boblevannet som lages der nede.
    Mål: I tillegg til SAS MC har jeg nå skaffet AMEX Platinum, så målet er å opptjene CT i år som da planlegges for 2019.
    Annet: Stor takk til alle dere herlige, gale og fantastiske mennesker her inne som deler raust av tid og kunnskap som kommer et større fellesskap til gode.:)
     
    Last edited: 19. mars 2018
    drsyk, geddi, Eddie47 and 12 others like this.
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Stig
    Alder: 32
    Bosted: Oslo
    Yrke: Strategi/Tech/Finans
    Elitestatus: EBG
    Bonusfeber siden: 2018, da jeg innså at jeg kunne booke Asia-tur på First til meg og min kjære. Har ordnet en Japan-tur i mai, som for tiden skal optimaliseres med håp om LH First ut og TG First på returen.
    Mål: Mulighet for årlig tur til eventyrdestinasjon på First. Neste år blir forhåpentligvis Sør-Amerika eller Australia.
     
    Last edited: 16. jan 2019
    drsyk, petterel, geddi and 7 others like this.
  7. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Navn: Tarjei
    Alder: 40
    Bosted: Oslo
    Yrke: Siv. ing, transportsektoren
    Elitestatus: EBS
    Bonusfeber siden: Det begynte egentlig i 2012, da jeg for første gang fløy biz (bryllupsreise til Asia). Synes det var stas at man kunne glede seg til selve reisen og ikke bare til å komme fram. Første høydepunkt var i 2013 da jeg fikk nyss om at man kunne kjøpe Dividend Miles fra US Airways i 2-for-1 salg og fly forholdsvis rimelig første klasse. Kom dessverre litt sent inn i det, men fikk en bra tur med Asiana og Thai i F før muligheten forsvant. Siden fikk jeg barn og har fulgt halvveis med fra sidelinjen, men interessen våknet igjen i fjor - jeg skaffet AmEx Platinum og andre kort, benyttet Avis-kampanjer, handlet på Viatrumf, og vipps så hadde jeg tjent 350K på under et år.
    Mål: Jeg er matnerd. Har lyst til å bruke poeng til å komfortabelt dra langt av gårde på tur til spennende destinasjoner for å spise. Japan er en gjenganger her og går aldri lei av det, men på listen er steder som Chiang Mai, Penang (Georgetown), Chengdu/Chongqing, Taipei, Hanoi - og mange steder i USA. Liker kortere, intense turer og synes det ofte er verdt det å legge penger i bedre hoteller og andre komfortfaktorer.
     
  8. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Tommy
    Alder: 34
    Bosted: Oslo
    Yrke: Ansatt i staten
    Status: EBG
    Bonusfeber siden 2015.
    Favoritt-destinasjon: Manchester. Er litt over snittet interessert i den rød fotball delen av byen, så blir noen turer i året over dammen for å se fotball. Ikke den fineste byen, men masse sjarm ;)
    Mål: Siden jeg er bitt av basillen, blir vel målet en CT med C i året fremover..

    Hadde min første C tur mellom OSL-EWR med Sas. Innså at jeg var en idiot som ikke handlet fornuftig (Les trumf, amex) Var vel først i 2016 at det virkelig tok helt av. Amex, sas mc, viatrumf, og hele pakken.
    Flyttet inn i ny leilighet ifjor. Samboeren trodde jeg var gal, da jeg sa at handling på Skeidar ikke kom på tale..Måtte bli Bohus, de tar jo amex?

    Siden den gang har hun bare ristet på hodet av galskapen min. Men har vel blitt rimelig vandt med begreper som: viatrumf, amex, trippel trumf og "bruk point earner kortet ditt":rolleyes:

    Har vært "skapmedlem" her siden 2015, men er vel først i det siste jeg har begynt å bli litt aktiv her..Booka min første CT med SQ F igår, så nå er det ingen vei tilbake..
     
    sness, drsyk, Travellingalf and 12 others like this.
  9. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Kristian
    Alder: 32
    Bosted: Oslo
    Yrke: Business Controller
    Elitestatus: EBB
    Bonusjeger: Fra februar (2018)

    Helt ny her, og har lest mye siste ukene. Jeg ble frelst da jeg oppdaget at man kunne booke bonustur på First. Dette er et mål jeg skal nå.

    Jeg ønsker gjerne tips og triks fra dere som kan alt om å sanke poeng. Ultimate målet hadde vel vært den nye kabinen til Singapore Airlines (First), men det tar vel litt tid før den kommer til Europa.
     
    Leon, petterel, drsyk and 10 others like this.
  10. HaraldTOS

    HaraldTOS Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Harald
    Alder: 17
    Yrke: Skoleelev
    Elitestatus: EBS
    Bonusfeber siden: Jeg ble sølvmedlem i EuroBonus 2017
    Favorittdestinasjon: Har ingen favorittdestinasjon. Synes ofte reisen er det beste.
    Mål: EBD innen 5 år.
    Liker: Sport og reising.
    Annet: Ønsker å bli flygeleder eller jobbe innen flybransjen.
     
    Avixlo, flying_all, drsyk and 11 others like this.
  11. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Eli
    Alder: 50
    Yrke: Ansatt i helsevesenet
    Elitestatus: EBG (fått av min mann som er EBD. 2 av våre tenåringer har opptjent EBS selv; den siste tenåringen har fått EBS av meg)
    Bonusfeber siden: 2018. Har nå Dnb Mastcard som gir Eurobonus. Fryktelig irriterende å tenke på at jeg i mange år har betalt med debetkort for alt mulig fordi jeg via media, luksusfellen osv hadde fått det for meg at det var uheldig å handle med kredittkort.....
    Favorittdestinasjon: Kjøpte hus i Florida i 2013, og jeg har brukt uendelig mange timer gjennom de siste årene på å søke etter de beste billettene frem og tilbake til Florida. Har familie i Nord-Norge og har funnet ut at man får mye mer igjen for bonuspoengene ved å bruke poeng innenlands. Eksempelvis koster en tur-retur billett i Go til Nord-Norge i skoleferien mellom 3.000 og 4.000 kroner; eller 10.000 Eurobonus poeng. En tur-retur billett i Go til Florida koster gjerne det dobbelte; men man må til gjengjeld ut med 60 000 bonuspoeng!
     
    petterel, drsyk, Aussie74 and 10 others like this.
  12. Baard

    Baard Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Bård
    Alder: 30
    Bosted: Østlandet
    Yrke: Ingeniør
    Elitestatus: 1. august gikk det fra gull til sølv i sas-appen :(
    Bonusfeber siden: Det har kommet og gått, men på grunn av overnevnte, steg feberen akutt og alvorlig for fire dager siden. Fastlegen min sier at diagnosen ennå ikke finnes i den norske legehåndboken? :eek: Behandling må visst derfor skje på egen regning, og dermed endte jeg opp her.
    Mål: Etter å ha snoket her på forumet har jeg innsett at det ikke er umulig å reise på F med fruen. Lufthansa F via FRA virker kanskje som beste selvmedisinering? Venter spent på hva som skjer med American Express og CT etter nyttår - jeg rekker ikke å tjene opp nok poeng i år.
    Annet: Har bestilt Shell MC + nytt trumfkort og installert Payr, så får vi se hvor dette ender...
     
  13. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Christian
    Alder: 42
    Bosted: Toten
    Yrke: Innkjøp
    Elitestatus: EBS
    Bonusfeber siden: Det begynte rundt 2014 hvor jeg for første gang fløy foran gardinen med SAS til SFO. Dette skjedde via Optiontown-oppgradering og poengoppgradering. Og da var jeg solgt (selv om det var gammel konfig av kabinen)! Så nå spares det Trumf i bøtter og spann da det flys lite ellers. Har benyttet en CT sammen med kona i SAS til HKG så heldigvis er hun blitt delvis smittet av bonusfeberen, men langt mildere.
    Favorittdestinasjon: Både jeg og resten av familien er veldig glad i USA og har lagt flere ferier dit. Spesielt SFO er jeg glad i og har valgt det som destinasjon for en egotrip i oktober.
    Mål: Nå har jeg to kommende CT’er å glede meg til: Med F (SQ/TG) til Bali i desember sammen med kona og med resten av familien (2 gutter) til Bali i C (TG) til påsken. Etter dette må vel målet være å prøve LH F og SQ Suites. Men mulig at en destinasjon i Stillehavet kommer foran.
     
    drsyk, rookietrader, Aussie74 and 9 others like this.
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg anbefaler gruppeterapi.
    Insideflyer øl&ogflybonus er et godt sted å starte.

    Nei så absolutt ikke! Det er mange andre i samme lounge med tilsvarende sykdom så du vil antakeligvis være sykere ved ankomst enn ved avreise...
     
    drsyk, Eddie47, Baard and 4 others like this.
  15. vetleh

    vetleh Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Vetle
    Alder: 45 (deler av 2018)
    Bosted: Oslo
    Yrke: IT
    Elitestatus: EBB

    Bonusfeber siden: Juni 2018
    Begynte med en kompis som brukte poeng på solbriller i stedet for reise. Da sjekket jeg saldoen og fant ut at jeg også hadde poeng som går ut.
    Og deretter begynte jeg å tenke at det er dumt poeng går ut, kan jeg få mer ut av poengene, kan jeg få mer poeng ut av "livet"

    Mål: Finne alle smutthull som jeg kan bruke for å tjene masse poeng :)

    Metoden så langt:

    SAS Eurobonus MC (med velkomsttilbud)
    Shell MC
    Venter på SAS AmEx Platinum (med velkomsttilbud)
    Fjordkraft bestilt for noen måneder
    Payr med Shell MC for poeng for regninger
    Vipps med SAS MC (foreløpig) for poeng, bytte til Shell
    KIWI Pluss for 15% bonus på grønt
    Joker Glad for 5% bonus hver mandag
    Dobbeldipping på bensinstasjon med trumf og shell mc
    Passe på bonustilbud på Meny (dersom jeg først trenger vare seff)
    Bruke ViaTrimf for nettbestillinger der jeg kan (Expedia og hotell f.eks.)
     

    Attached Files:

    drsyk, Ombo, Aussie74 and 12 others like this.
  16. ndr9is_traveller

    ndr9is_traveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Nadire
    Alder: 26
    Bosted: Oslo
    Yrke: Student for tiden
    Elitestatus: EBB

    Bonusfeber siden: Det begynte rundt 2014 hvor jeg for første gang fløy med KLM og kunne ha en gratis baggasje som medlem, og så at folk som er SkyTeam Elite er prioritert (noe som jeg aldri merket før), og man kunne bruke bonus på mange ting når jeg tok Lufthansa for første gangen. Og der har jeg begynt å oppdage en større univers med 3 allianser som tilbyr alt mulig man kan tenke under reisen, kanskje på hverdagslivet også...

    Favorittdestinasjon: Må være MUC. Først og fremst pga fotball, noe som gjør byen enda sjarmerende, og flyplassen liker jeg skikkelig med bra service og fasiliteter. Dessverre har jeg ikke prøvd Lounge enda, men håper at det skjer i framtida.
    og London, kjærlighet for London vokser og vokser hver gang jeg besøker byen.

    Har mye steder å oppdage til så de to er favoritt så langt ;)

    Mål: enkelt---Å reise så ofte som mulig og utforske verden. Ikke minst å oppleve bonus fordeler for medlemmer(noe som jeg gleder skikkelig til etter å ha en bedre betalende jobb). Men så langt må jeg bare reise med Economy og oppleve verden rundt...

    Annet: Helt ny i flyverden selv om jeg har vært på reisefoten siden barneskolen med mamma som har vært ofte på forretningsreise (tenk at hvis jeg kunne vet om flyverden 10-15 år tidligere :() .

    Reisemål er selvfølgelig langt, men jeg gledelig deler reise planene mine fordi alle her elsker å reise:
    Vinter: kjapp tur til London, og litt varmere delen av Tyrkia.
    2019: en uke i Japan, og Paris tur som en "gratulasjonstur" hvis jeg lander en fast jobb.
    2020: tur til Sveits og Tokyo for OL
     
    Last edited: 15. aug 2018
    drsyk, Edvard, Ombo and 8 others like this.
  17. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Etter 156 innlegg her så får jeg vel presentere meg bedre enn det jeg har gjort til nå;)
    Navn: Markus
    Alder: 20
    Bosted: Tromsø (Nordens Paris), men enn så lenge folkeregistrert i hjembyen Sandefjord (TRF!)
    Yrke: Student
    Elitestatus: SAS Eurobonus Sølv, Flying Blue Explorer, Trumf, Norwegian Reward, har medlemskap hos British Airways (uten å ha brukt det), hotels.com miles & more (Men nå er det EB som gjelder)
    Bonusfeber siden: Tja, første gang jeg flydde var 2004 til Granka med familien også var det Tyrkia i 2007 og 2007, London i 2013 og Stuttgart i 2014. Meldte meg inn i Miles & More før jeg skulle til Japan med TG i 2015 (Men angrer idag at jeg ikke begynte å spare poengene hos EB) FB meldte jeg meg inn i 2016 da jeg reiste til Paris fra TRF via AMS. EB ble først i 2017 og siden har jeg lært og blitt mer og mer bonusdilla
    Favorittdestinasjon: Den er vanskelig. Jeg reiser de fleste steder helst et sted jeg ikke har vært før. Men denne skal jeg komme tilbake til i framtiden når jeg har reist med
    Annet: Geografi & historie nerd. Er Speider. Fly interessert og Jernbane interessert :) Screenshot_20181031-062536_Chrome.jpg
     
  18. TOAO

    TOAO Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    83
    Navn: Andreas

    Alder: 25

    Bosted: Trondheim

    Yrke: Trubadur uten sangstemme.

    Bonusfeber siden: Jeg passerte 1,90 på strømpelesten og innså at å reise langt i trange økonomiseter var utfordrende.

    Elitestatus: EBG og Expedia VIP MASTER PLUS. Fikk 20% avslag på spatjenester ved sist overnatting. Følte meg som en meget verdsatt kunde:p

    Favorittdestinasjon: Hong Kong, Georgia og San Francisco.

    Annet: En stor del av gleden med denne hobbyen er planleggingen. Der hvor mange av mine venner sitter med sine dataspill nyter jeg sammensyingen av nye turer.
     
  19. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Se her ja, har ikke sett denne tråden før, så da får vel jeg som litt halvaktiv deltager her inne avsløre litt om meg selv også...

    Navn: Arvid

    Alder: 51

    Bosted: Jessheim - (men har vel fortsatt en nogenlunde trøndersk dialekt etter snart 25 år på Østlandet)

    Yrke: Tja si det... Lyder den litt intetsigende tittelen "Technical sales senior representative". Det betyr i praksis at jeg jobber i et firma som selger laboratorieutstyr til sykehus (Bioingeniør + bedriftsøkonom + noe småtteri av utdanning). Har en Nordisk stilling, så det blir jo en og annen tur...

    Elitestatus: EBD og NCC Platinum er vel de som betyr noe

    Bonusfeber siden: Tja, Eurobonusmedlem siden mars 1996. Hadde den første større bonusturen da jeg betalte billett for 3 av 4 i familien med bonuspoeng til Florida i 2008. Etter at jeg i mange år så på dette med å spare nok poeng til å reise første klasse til fjerne himmelstrøk som en umulighet har jeg utviklet alvorlig bonusfeber i 2-3 år, etter at en kollega smittet meg og introduserte meg til dette forumet.

    Favoritt-destinasjon: Vanskelig å nevne noen få, men Roma og Barcelona er blant favorittene. Likte meg i Australia og er veldig glad i Florida. Så får vi sjekke hva Tokyo har å by på nå i høst. Elsker ellers selve prosessen med å reise.. Planleggingen og følelsen av å være underveis til nye opplevelser (og å reise i F gav jo dette en ny dimensjon)

    Annet: Bor til hverdags alene nå for tiden, så utfordringen er å få nok omsetning på privatøkonomien for den største poengfangsten, men har da klart en CT tur med F de seneste 3 årene (inkl. årets tur). Har delvis klart å smitte den bedre halvdelen med lett bonusfeber også, etter fjorårets F-tur til Maldivene. Takk til SAS for point-sharing :D
     
    flying_all, Stuttfeiten, DanH and 8 others like this.
  20. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Alexander
    Alder: 35
    Bosted: Sørlandet
    Yrke: Ingeniør, IT/Telekom
    Elitestatus: Asiana Club Diamond, Flying Blue Petroleum, Hotels.com Rewards Gold
    Bonusfeber siden: Småfeber siden 2014, men mer fokus på poengsamling fra 2019.
    Favorittdestinasjon: Singapore, Miami og sikkert flere etterhvert.
    Mål: Årlig bonusreise i first på CT og/eller høyeste FlyPremium status, Lifetime status hos Star Alliance.
    Liker: Piker, vin og sang
    Annet:

    Asiana Club Diamond i noen år, men bestemt meg for å satse på SAS Eurobonus når ny periode starter 1. Mars i år på grunn av Point Sharing, Lifetime Gold, CT/FlyPremium og ikke minst mulighet for å samle poeng med kredittkort/Trumf.

    Kommer nok likevel til å vedlikeholde status hos Asiana noen år til selv om det blir litt dobbelt opp når begge er medlem av Star Alliance. Status har uansett blitt mindre viktig da jeg stort sett reiser i Business privat, men greit på jobbreiser hvor det er krav om billigste hensiktsmessige reisemåte.

    Ingen ambisjoner om å spare penger på bonusfeberen, men ser for meg det kan bli noen ekstra turer i løpet av året.
     
    Stuttfeiten, petterel, drsyk and 4 others like this.

Del denne siden