Det er kort og enkelt å ta en bil inn til Zona Rosa. enten Uber, eller betal og ta en drosje via de små bodene ved utgangen. Begge er trygt og koster omtrent det samme. Didi har forøvrig ofte bedre priser på drosjer en Uber.
Jeg foreslår at dere bor i området sør for selve sonen, selve sonen er litt utelivspreget. ta utgangpunkt i rundkjøringen
maps google mexico city - Google-søk
Så har du et sentralt område med masse tilbud og som er trygt å være i hele døgnet.
Dere har bare et døgn, men hvis dere vil se stein er Teotihuacán veldig fint. Dit går det bussturer, men det er en halvdagstur, så da går det endel tid, med mindre dere finner et opplegg med privat bil, som jeg vil foreslå for å ha tid til noe annet en den turen.
ellers er en båttur på Xochimilco også fint. Dit kan dere ta t bane/ forstadsbane og forhandle om å bli med på en båt tipset mitt er å finne en båt og dele med flere.
på den turen kan dere besøke Fria Kahlo huset, som jeg syne er medium bra, når det gjelder selve kunsten du ser der. Men som er fint om en liker henne og stilen som kunstner.
Vis alt...