Mexico

Tråd i 'Reisemål' startet av aboerr, 05. febr 2017.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Done.
     
    Xflipper liker dette
  2. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som nylig har vært innom Mexico City. Hvor lett er det å få til en hurtigtest som er godkjent for innreise til USA?
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,260
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, enkelt og koster 30$ og tar 15 min med svar på e-post, evenuelt får du printet svar mens du venter.

    Det er vesentlig apotek som har teststasjon. Lobbyen hos meg kunne peke på 2 stk i kort gåavstand fra hotellet.

    Det er forøvrig enkelt og masse mobile stasjoner her i Yucatan.
     
    tobeornot999 and mrt like this.
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    En annen ting, leste at noen (kanskje det var deg @ccurrahee) som fikk eskorte av politet hjem pga at det hadde blitt mørkt... Hva med morgenen? Ser for meg å unngå mest mulig bytting av døgnrytme pga et par dager, så prøver å finne en måte å makse døgnet på :-D
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,260
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok veldig område avhengig. Hilton ligger ikke perfekt til. Går du tur på morgenen er det nok mere vanlige folk ute. Folk skal tidlig på jobb. Men bo i middelklasse områdene sør for zona rosa så er det generelt tryggere på gatene.
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,916
    Likes mottatt:
    8,251
    Bonuspoeng:
    183
    Ser på muligheten for å reise en tur til Mexico i slutten av november, ca 1 uke.

    Noen som har tips til hvor man evt kan dra? Tenkte å reise enten til Cancun med Tuekish eller Mexico City og videre derifra.. får inntrykket av at Cancun er som Mallorca for oss nordmenn? Hvor kan man evt dra hvor reisevei ikke blir så vanvittig lang ettersom det blir bare 1 uke.. er prisnivået greit i Mexico?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,260
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Mexico er billig, om du ikke bor oppå amerikanerne i Cancun. Da er det usa dyrt.

    Glem Cancun med mindre du vil på all inclusive.

    Lei en bil eller bruk transfer. Steder som Holbox og Tulum har mer Thailand følelse en Mallorca.

    Du kan fly videre fra Mex til mange destinasjoner, jeg har ikke funnet noe med *A videre. Så da blir det egne billetter. Derfor er CUN super som destinasjon.
     
    paramberg liker dette
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,916
    Likes mottatt:
    8,251
    Bonuspoeng:
    183
    Takker! Skal definitivt sjekke ut de to plassene. Playa del Carmen er vel nedover mot Tulum - erfaring ifra den plassen?
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,260
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Det er Kanariøyene det. Tenk egen gate med klubber utendørs med go go dansere. Men bor du på et lite yoga sted på stranda utenfor? Så er det noe helt annet.

    Skal du bare ha sol? Eller kultur ? Opplevelse?
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,260
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Det er store forskjeller på områder og øyene på yucatan og ikke minst følelsen på byene der det er lite turister, les deg opp på hvem som drar hvor og hvilken følelse det er på stedene.
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,916
    Likes mottatt:
    8,251
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde tenkt ett lite chic hotell :cool: Sol og mexicansk kultur med god mexicansk mat :Dikke noe store opplevelser, kommer hjem ifra Tokyo og Hanoi to uker før denne turen :eek: Men må være sånn at man har noe å holde på med den ene uka der, at man ikke blir lei etter to dager ..
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,260
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    absolutt best mat har jeg fått i byene der det er mindre turister som Merida. Sjekk øyene Conzumel isla mujeres eller holbox som enklest alternativ så er det Strand og matmuligheter og lett uteliv. Og amerikanere :)
     
    mariusberg89, paramberg and Xflipper like this.
  13. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Det ccurrahee sier, eller kom deg ned til Tulum! Er der nå, helt nydelig!!
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,211
    Likes mottatt:
    3,149
    Bonuspoeng:
    113
    Me2. Helt nydelig på stranda her nede.
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,260
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Vil tro at @mariusbb kan si mere om riktige hotelltyper for den ferien en jeg kan ;)
     
  16. Trippeltrumf

    Trippeltrumf Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Vil anbefale Stillehavskysten, små lugne steder, noen store resorter, men mer type Boutique-resorter og mye mindre Mallorca/Thailand-tendenser enn Playa del Carmen og Cancun.
    Her er det også masse folk som faktisk bor og mexicanere som ferierer på helgetur i småbyene.
    En del amerikanere i høysesong oktober-april men en helt annen vibe enn på karibien-siden. Og her betaler du i pesos :D

    Det enkleste for førstegangsreisende er å fly til PVR og ta det derfra
     
    Last edited: 14. mars 2022
  17. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har vært i MEX nylig, som vet om United lounge (eller finnes det andre for *A), som er åpen?
     
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,549
    Likes mottatt:
    25,998
    Bonuspoeng:
    183
    Noen med råd/erfaringer vedrørende leiebil Mexico?

    Tanken er bestille leiebil ved avreise hotell Cancun og levering tilbake 2 døgn senere i Playa del Carmen, der vi har hotell nummer to.
    Planen er da ta en dagstur til Chichen Itza istedenfor guidet turistbuss.
    Er dette en god plan?
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Mye korrupt politi. Finpuss spansken og ha en neve pesos klar.
     
    Maggie liker dette
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,211
    Likes mottatt:
    3,149
    Bonuspoeng:
    113
    Mye dårlige firmaagenter i avgangshallen på CUN er min erfaring, samt mye skrik og bråk gjør det veldig uoversiktlig.

    Hadde bestilt med rentalcars.com og hadde forsikringene jeg ønsket i orden selv og via dem.
    Ble nektet og hente ut bilen uten å betale 50-70 USD dagen for dems egen standard forsikring da de mente rental cars ikke hadde.
    Var selvfølgelig ikke lett å få tak i rentalcars på den tiden av døgnet, men etter 30-60 min i tlf fikk jeg avbestilt leiebilen(selv om det ikke var mulig i følge vilkår hos rentalcars).

    Endte med å gå til Avis og prute/bestille en bil rett derfra til nesten halve prisen av hva jeg hadde bestilt på forhånd.

    Det var flere som stod der og hadde akkurat samme problem som oss men som hadde brukt andre booking sider. Kudos til rentalcars.com som ordnet opp.
     
    Maggie liker dette

Del denne siden