New York-tråden - what to do, where to stay?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 05. okt 2013.

  1. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tipset og hjelpen, men med 400 + skatter + 200 for Ambassador blir det ca 4000 kr totalt. Går heller for Hyatt-hotellet ved Hudson eller noe på Hotwire da. :) Det hadde vært veldig praktisk å bo mer sentralt, men ferien er allerede totalt sett veldig dyr, så bremsen må (dessverre) komme inn på et tidspunkt.

    Takk for tilbudet, men får altså ikke bruk for det.
     
  2. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Vittig at du skulle nevne et lite sted som Upper Montclaire. Har nemmelig bodd der i ett år :D

    Men man reiser da ikke til New York området får å se Upper Montclaire. New York City har jo så mye å by på.Vist man har vedlig lite å finne på å vil jeg heller foreslå å ta seg en dagstur til Philly eller Atlantic City. Som tar ca 2t med buss. Og bussbilletter koster så lite som 1$.

    Beklager vist innlegget ble litt krast, men smaken er jo som baken ;)
     
    Fnate liker dette
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Oppfatter det overhodet ikke som krasst. Som du sier er ikke de småstedene en attraksjon. Men det kommer litt an på hvor mange ganger man har vært på attraksjoner. Når man har sett noen tusen pyramider og Great Waterfalls er det en adventure å se hvordan folk egentlig har det.

    Greit at du påpeker at det ikke akkurat er "go-to destinasjoner" så ikke halve forumet kaster seg på toget til Woodbridge og tror de får se noe stort. ;)
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Noen anbefalinger på hotell i Jersey City-omegn? Vi er 7 som skal på familietur til NY, NJ, MD, PA, DC i mars. Vi trenger nok 3 soverom så helst ikke så superdyrt. Vi ser for oss 2-3 netter i forbindelse med NYC før vi durer videre til friends&family.
     
    AndersB liker dette
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd på Hyatt Jersey City, det var toppers. Hender det er dyrt, andre ganger billig. Sjekk AAA-rates, har fått rom der for USD 140 inkl. frokost tidligere.
     
    Cecilie liker dette
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hyatt Regency Jersey City on the Hudson? Ser de skal ha rundt 190 USD per natt + tax per rom. Definitivt ikke noen upris til en så god lokasjon. Takker for tipset!
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    SASlovah4evah liker dette
  8. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Hva med å bo hos sørlendingen Jarl. http://www.nyc-jc.com/
     
  9. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Har funnet grunnen til det - New York Marathon i morgen. Er masse folk i udelikate shortser overalt. ;)
     
    SASDC8 and tommy777 like this.
  10. Scanflyer

    Scanflyer Medlem

    Innlegg:
    135
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Julegaven til meg selv var SK907 19.01-23.01. Har kun hatt ett US besøk tidligere, så jeg er skikkelig grønn på det meste. Et kjapt hotellsøk gir meg Radisson Martinique i Midtown til 150 daler natta. Er CC Concierge og Hilton Gold. Regner med det er greit? Noen andre tips? Hva er must do for en NYC-jomfru i 4 dager?
     
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ingenting om hotellet, men til den prisen samt Concierge-status, så er det vel bare å bestille ASAP.
    Radisson NY.JPG
     
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    New York

    Aktiviteter:
    - Central Park
    - Gå The High Line Park (hvis den er åpen om vinteren). Gå ovenifra og ned så du ender opp i Meatpacking District (Gansevoort). Der er det mange bra restauranter og barer, f.eks. Dos Caminos med hundrevis av tequilaer :)
    - Helikoptertur rundt Manhattan og frihetsgudinnen
    - Ground Zero

    Mat:
    - Smith & Wollensky (De har en fine dining-seksjon og en grill. Velg grillen.)
    - Peter Luger. Visstnok beste steak house i NY. Jeg har ikke vært der selv. Ligger i Brooklyn, så dette kan kombineres med en omvisning på Brooklyn Brewery.
    - The Spotted Pig.

    Kombinert restaurant og nattklubb:
    - Beauty & Essex
    - Lavo
    - Spice Market

    Hvis du har iPhone kan du laste ned SAS Crew Guide med bl.a. NY: http://www.flysas.com/en/Travel-info/Mobile-services/Apps/SAS-Crew-Guide/
    Ellers kan du se et utdrag her.
    Evt. kan du trolig kjøpe SAS Crew Guide New York ombord på flyet.

    Dette var bare det jeg kom på i farta. Andre kan sikkert bidra med flere tips.

    Husk ESTA.
     
  13. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Den skal være åpen ja.

    - Resturanten Pastis ligger i meatpacking. Veldig bra og annerkjent resturant. Skal dog stenge på ubetsemt tid fra feb. Så siste sjanse til å få med seg den på en stund....
    - Kan anbefale deg Lettermas show i januar. Billetter til Letterman er ellers i året veldig vanskelig å få tak i, men i januar er det mye færre turister i byen. . Billettene er free of charge. Gjør en in-person-request. Sjekk denne linken: http://www.cbs.com/shows/late_show/tickets/
    - Ta en gåtur fra battery park(utsikt til statue of liberty) opp broadway til ground zero. Da passerer du wall street oksen og du får Wall-Street på høyre side. Du kan også shoppe på Centuery21, som ligger rett ved ground zero.
    - Ellers i året er der mindre kø til Top of the Rock enn til Empire. Men i januar er det ikke særlig mye kø til empire heller.
     
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Mat:
    Colicchio and Sons i Meat packing district. Ikke helt gratis, men fantastisk bra. Bord må bestilles litt i forveien etter at den plutselig ble nr 1 og 2 på Trip Advisor. Contemporary American dining.
     
  15. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom man ønsker en hyggelig og god italiensk opplevelse i Midtown kan Basso56 anbefales. Kanllbra mat og service, samt en god italiensk vinliste med et godt utvalg av vin som kan kjøpes per glass.

    Ligger i West 56th. street mellom Broadway og 8th. avenue.
     
    Dash liker dette
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    På årets sommertur til NY med fruen tenker jeg noen netter på full out luxury, men trenger også en 4-5 netter på mer "vanlig luksus"..

    Spørsmålet er: Hvor får jeg mest for pengene? Hva ville dere anbefalt? Prisene for rommene er ca. samme, så om man ser bort fra pris, hva er det beste alternativet??

    1) Standardrom på Waldorf Astoria. HHonors Gold.

    2) Standardrom på Ritz Carlton Battery Park. Ingen status.

    3) Standardrom på IC Times Square. IHG Platinum Ambassador.

    Har litt lyst å bo på Waldorf Astoria, mest pga navnet :p. Men er interessert i meninger her!'
     
    Last edited: 26. febr 2014
    Fnate liker dette
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ritz på Battery Park er strålende og mye bedre enn Waldorf.

    ellers ville jeg også myst på Kimpton Eventi og Andaz 5th Avenue. Begge er topp moderne indulgence, og står ikke tilbake for mye i byen.
     
    Jørgen liker dette
  18. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Min favoritt ifht. "kost/nytte" er Andaz Wallstreet (selv om mange synes det er langt nede i gokk), dog er prisene ofte 30% lavere enn Andaz 5th i helgene.
     
    Dash and Jørgen like this.
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med Grand Hyatt? Er det bra i NY?
     
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tommy skryter av det, og det ligger greit til. Jeg har ikke bodd der, men har vært inne der og det ser flott ut. Ikke et hotell med særegenhet, men god kvalitet.

    Om du ville gjøre "skikkelig luksus" og kjenne det på kroppen, ville jeg nok mye heller valgt Ritz Battery Park.

    Du kan bestille "Liberty View rom" (et artig ordspill fra Ritz side), og ha fantastisk utsikt.
    [​IMG]
     
    Jørgen liker dette

Del denne siden