New York-tråden - what to do, where to stay?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 05. okt 2013.

  1. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Har bare vært på kurs/konferanse der, men det er ett hotell jeg gjerne kunne bodd på. Fin beliggenhet, og hotellet ser veldig bra ut.... Det ligger også rett over gaten for min foretrukne dinner; Pershing Square.
     
    Jørgen liker dette
  2. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Har bodd bla på Affinia Manhattan. One bedroom Suite på 55m2 til 200$ natten off-peak. Flott standard og beliggenhet.
    Bortsett fra de standard turistattraksjonene, blir det alltid brukt en del tid på mat og øl av en eller annen grunn ;)
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Radisson Martinique ligger på 6th og 32nd. Veldig fin beliggenhet og et relativt bra hotell må jeg si. Fin frokost buffet.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som kan anbefale ett selskap for New York sightseeing med helikopter som de har gode erfaringer med?
     
  5. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    RemiWM and Travellingalf like this.
  6. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Enig!
    Har flydd med dem tidligere. Proffe folk med hyggelig pilot som pratet i vei under hele turen.
     
    Travellingalf liker dette
  7. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Første replikk fra piloten var: "hi Im Jose, Im your pilot for this tour. This is my first day on the job". Dermed var standarden satt. Kjempetur. Satt foran og hørte på ATC-frekvensen og prata shit med piloten. Anbefales!
     
    Travellingalf liker dette
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    114,459
    Bonuspoeng:
    350
    Orka ikke å lese hele tråden, så våger meg å komme med et spm.
    Ankommer EWR med SAS den 21/11 og har 7:30 før neste flight (UA til LAX)
    Hva blir kjappeste måte å komme seg en tur down town? Er det tog?
    Tenkte å tasse litt i Central Park og ellers være turister noen timer før vi drar til EWR igjen. Rekker å se litt på noen timer vel?

    Tore
     
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ta toget. Ender på Penn station som ligger på 31 og 8. Da er det en kjapp taxitur og så er du i parken.
     
  10. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som har erfaringer fra Waldorf Astoria? Det klinger godt i mine ører, men etter å ha gjort litt research får jeg følelsen av at de lever på navnet og gammelt rykte?

    Skal ha fire netter i NYC, 13/4-17/4. Jeg har gullkort hos Club Carlsson og Hilton, og trekkes naturlig nok mot disse. Har sett litt på Radisson Martinique on Broadway, men fikk ikke umiddelbar kløe i bookingfingeren. Anbefalinger mottas med takk!
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har litt av den samme oppfatningen som deg vedrørende Waldorf Astoria. Hadde planer om å prøve det i fjor eller året før, men endte da opp på ett annet sted. Nå før jul hadde jeg faktisk booket på Radisson Martinique on Broadway (er selv CC Concierge), men etter å ha lest litt mer om hotellet og "oppgraderingene" andre har fått der og ikke minst den såkalte loungen man kan få tilgang til så droppet jeg det også og avbestilte.
    Endte i stedet for opp på Ritz-Carlton Battery Park og var veldig fornøyd med det. Har også hatt noen døgn på New York Marriott Marquis som har en beliggenhet midt i "smørøyet" rett ved Times Square og det var helt ok, men personlig så liker jeg bedre å bo litt lengre unna de aller mest hektiske områdene.

    Hadde også noen døgn på Hilton Garden Inn Times Square for ett par år siden og det var også helt ok og med en veldig god beliggenhet om man liker seg midt i "smørøyet".
    Ett annet hotell som overrasket både meg og madamen positivt var Trump SoHo. Ett veldig fint område og hjørnerommet vi fikk var stort og fint og med en fantastisk utsikt både oppover og nedover Manhattan.
     
    Aussie74 and Shanker like this.
  12. Yeager

    Yeager Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, jeg har sett flere litt negative omtaler av WA. Jeg har bodd på Waldorf Astoria to ganger selv, og jeg må si at jeg likte det godt. Synes det har en fin historisk atmosfære, og så liker jeg godt den litt gammeldagse stilen på innredningen. Har begge ganger bodd høyt oppe, 24. og 25. etg med flott utsikt mot Park Avenue. Sist gang hadde jeg bestilt billigste rom, men spurte pent om rom med utsikt, noe jeg fikk. Følte vi ble tatt godt imot begge ganger. Jeg er HHonors medlem, men hadde ingen spesiell status. Synes beliggenheten er god. Og så kan man risikere å treffe f eks Brad og Angelina i heisen ;-) Det skjedde ikke oss, men noen jeg kjenner.
     
    Aussie74 liker dette
  13. Torkjell Andersen

    Torkjell Andersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Da blir det New York igjen til uka. CT er brukt på SK 907 til EWR, med en litt kreativ retur via IAD og SK 926 for å sikre C-klasse begge veier. Anyways; planen er å kjøre classic brunch på lørdag, med Mimosa ++. Sist var vi på Crooked Knife på 30th str. Gastropub med god mat og "bottomless" tilgang på Mimosa. Det blei skikkelig juhu! :p MEN; de er fullbooket neste lørdag. Krise! Tar derfor i mot tips til andre gode brunch-plasser på Manhattan. :)
     
    Aussie74 liker dette
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Beauty and Essex er ganske livat. Balthazar skal være bra (aldri vært)
     
    Torkjell Andersen liker dette
  15. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har noen tips hva angår å komme seg greit fra EWR til Manhattan på en fredag ettermiddag (SK907)?

    Er uber er ok alternativ, yellow cab? Tog?
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Syns tog var veldig lett. Går rett fra EWR(kanskje 5-10 minutter gange) og inn til pennsylvania station og tar rundt 30 minutter. Billig er det og ;)

    Anbefales
     
    kalleballer liker dette
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,974
    Bonuspoeng:
    183
    Kom nettopp hjem fra New York. Brukte uber under hele oppholdet. Betalte 55 dollar (450kr) for Uber fra flyplassen ned til Millennium Hilton One UN som ligger rett ved FN bygningen på øst siden av Manhattan. Uber farting rundt i Manhattan koster typ 8-15 dollar spørs hvor langt du skal.
    Problemfritt og veldig enkelt.
     
    kalleballer liker dette
  18. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Skal du med flyet i morgen? Jeg også.
     
  19. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hva synes du om hotellet? Sjekker inn der i morgen.
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    7,974
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig fornøyd, fikk først rom i 28 etasje. Ringte ned til resepsjonen og de flyttet meg til 37 etasje. Hyggelig Concierge og ellers ok rom. De kaster ikke søppel under rengjøring av rommet, rer bare opp sengen...

    Men beliggenheten var bra, og alt i alt ett bra hotell :)
     
    KristianR liker dette

Del denne siden