New York-tråden - what to do, where to stay?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 05. okt 2013.

  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Syntes Conrad ble litt vel dyrt for en langhelg. De skulle ha 17k for 4 overnattinger. Ble anbefalt NoMo Soho av en kollega, så endte opp med 4 netter der for ca 8300. Skulle vist være super beliggenhet litt unna Times Square.
     
    Maverick23 liker dette
  2. deaf_leopard

    deaf_leopard Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Rooftoppen der er meget bra. Vi bodde der i Januar i nokon dagar og da var det satt ut varmelamper. Det funka såpass at det satt folk ute å spiste mat og drakk drinker.

    Fin utsikt og relativt avslappa stemning.

    Litt stiv pris på hotellet, men om en booker lang tid i forveien så går det an å få til edruelig pris.
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med New York og omegn med småbarn? 4 og 7 år.

    Hva kan man gjøre?


    Har booket SAS bonusbilletter for Juli'19 - oppholdet er på 11 dager - kan forlenges til 13 avhengig av at riktige billetter dukker opp.

    Ser for meg to alternativer:

    1. Bruke NYC som springbrett for en ukes tur til Karibien - har siklet på Sint Maarten i mange år , mest pga Maho Beach og flyspotting :) - ser fly T/R dit blir en ekstrautgift på ~15k, ettersom resten av reisen kostet 2k totalt i skatter og avgifter må det sies å være billig tur til Karibien.
    Tenkte da dagene som blir igjen i New York brukes på 1 til 2 dager i byen og 1 eller 2 dager i en Six Flags park eller lignende.

    Har også sett på Atlantis Paradise Island i Bahamas - virker også og kunne være ett alternativ mtp barna

    Noen med erfaring fra steder i Karibien med barn i samme aldersgruppe?





    2. Ett par dager i New York og så leie bil og utforske områdene rundt, gjerne bo på type beach resorts eller lignende (dette virker vanskelig å finne i New York,Maryland og deromkring) Tips til ting å gjøre, steder og bo?


    har vurdert Cruise også men har ikke funnet noe som passer på datoene vi skal dit.
     
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    New York kan være veldig kaldt (først og fremst vinden) i februar..
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    New york med kids; no stress.:)
    Utfordringen vår var hotellrom.
    Bodde nær brooklyn bridge, og det var studio. Minste var rett over halvt år, så litt sånn at vi la oss når han la seg:eek:
    For vår del var det helt OK. Tidlig morgen, og hele dagen ute, hjem å dusje og skifte og ut til middag. Da er det passe OK å bare legge seg tidlig. :D
    Hadde vel 3-4 netter i New york, og gjorde bucketlisten. Var plenty lenge.

    Skal bort igjen i desember for å se på julegalskapen der og Washington.​
     

    Attached Files:

    awt, NoLimit, Kristian and 4 others like this.
  7. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    St James Hotel er billig, gammelt men rent, bråkete a/c, 5 min. fra Times Square. Om man ikke trenger å ha på a/c ville jeg bodd der igjen. Om man vil bo rimeligere og kan ta subwayen noen få stopp til Manhattan er Long Island City greit.

    Aladdin musikalen er å anbefale.
     
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    kikker på overnatting i desember og vurderer vest for manhattan.
    da kan jeg få en suite med soverom til overkommelig pris.
    reiser med 3 kids på 1,9 og 11 år.

    tenker så langt nord som north bergen ned mot union city og til hoboken.
    erfaringer her noen mtp reising inn til manhattan?
    se flere samarbeider med div shuttle busser, samt det går ferjer over hudson.

    evt brooklyn om det er bedre?

    vi gjorde new york i fjor, så denne gang er det rockefeller center som er eneste vi "må" inne i gryta
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,735
    Likes mottatt:
    21,927
    Bonuspoeng:
    293
    30.000 er ikke nok fra go til business
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Minstebud pleier å være rundt 35 000

    Dvs du må betale mer poeng om du kjøper Go billetter - enn om du finner bonusbilletter i utgangspunktet.

    Finner du datoer som passer lønner det seg helt klart med bonusbilletter
     
  11. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hoi!

    Setter meg på SK907 om drøye 14 dager og skal da tilbringe noen dager i NYC.

    Har vært gjennom det meste av turistløypa før, men min far som er reisefølget har fått for seg at han ønsker å besøke frihetsgudinnen.

    Etter hva jeg har forstått er det da følgende operatør som tilbyr dette:
    https://www.statuecruises.com/#/. Etter hva jeg kan se er en slik tour ikke tilgjengelig den aktuelle datoen (12. oktober).

    Så jeg lurer da på om noen kloke hoder har noen god idé til hvordan man kan "besøke" frihetsgudinnen og få mest mulig ut av det. Er det noen alternativ vi bør se på?
     
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183

    Såvidt jeg vet er Statue Cruises de eneste som har lisens for å frakte passasjerer ut dit.

    Billettene med tilgang inni frihetsgudinnen blir solgt ut lenge i forveien så tror dere er litt sent ute.

    Det er ledige "Reserve" billetter som iallefall lar dere få komme på øya og se frihetsgudinnen på nært hold.

    Her er en oversikt hva dere har tilgang til med forskjellige billettyper https://www.statuecruises.com/statue-liberty-and-ellis-island-tickets?bid=standard#/


    EDIT: Ser ut som at hvis dere tar dere bryet med å reise fra New Jersey havnen så er det ledige billetter "Reserve with Pedestal" som gir tilgang til selve statuen
     
    Last edited: 26. sept 2018
  13. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    @scav0r
    Takk for info. Det var det jeg fryktet.

    New Jersey kan helt klart være et alternativ, men jeg lurer nå på om det er noen her som har vært med på denne touren til statue cruises? Er det verdt tiden?
    Eller er det nesten like greit å bare ta en ferje som dupper litt i Hudson og se det hele derfra?
     
  14. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    vi tok ferje over til jersey og spaserte bort til avgangen fra statue cruises. den går fra two towers ca, og koster minimalt. hyggelig tur over.
    den går derfra til ellis island, hvor du velger om du vil gå i land eller ei, og så videre til frihetsgudinnen.
    vi gikk i land og brukte ganske mye tid der. synes det var sterkt og flott.
    vi hadde biletter som nevnt over. tror det er meeeeget begrenet med bill til helt øverst, i tillegg hadde vi med infant som ikke har lov helt opp.
    utsiktsmessig så er det helt ok+ i forhold til bakkenivå, men tenker jo at man må opp når man først er der.
    vi tok ferja tilbake til manhattan, var ingen som sjekket noe bilett.
     
    kalleballer liker dette
  15. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Vi var med StatueCruises fra BatteryPark, Manhattan, i sommer. Utrolig lang kø, men vil tro det er bedre nå utpå høsten. Unngå de aggressive selgerne i området, de er noen luringer. Vil anbefale statuecruises. Hopp av ved Frihetsgudinnen, gå rundt øya og ta dine bilder, hopp på båten igjen og kjør til Ellis Island museet, så tilbake til BatteryPark. Fin tur.
     
    kalleballer liker dette
  16. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Har 4 dager i NYC til sommeren med familien. Ungene er 8 og 10. Har kikket etter hotellrom og det er faktisk overraskende mye å velge mellom selv om kravet er seng til fire på Manhattan med a/c til ca 3k/natten. Vil gjerne ha +vip gjennom Expedia også, eneste statusen jeg har... Noen som har erfaring eller anbefalinger?

    K
     
  17. martinsen78

    martinsen78 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Fant endelig noen ''langhelg'' billetter i C til New York i februar! Reiser fredag til mandag og ønsker å bruke minst mulig tid på transfer... Noen som har noen gode tips til overnatting nær Madison Square Garden/Penn Station?
     
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    heisann godtfolk.

    vi skal over om noen uker og jeg klarer ikke komme i havn med hotell.
    da vi har med en infant ønsker jeg veeeeldig mulighet for soverom på rommet.
    i tillegg til at jeg ikke ønsker å bruke 20laken på 3 netter begrenser det seg en del.
    vi er totalt 2 voksne, 2 barn og nevnte infant.

    jeg har i grunn slått meg til ro med at vi ikke bor på manhattan, men kikker litt rundt.
    har nå nesten booket på embassy i Secaucus, NJ.
    de skriver taxi/uber bruker ca 30 min til manhattan, og de skryter av god bussforbindelse like utenfor evt.

    dette hotelllet har igrunn alt vi ser etter, både ifht flyplass transport, shopping på outlet og walmarts, samt hotellfasiliteter for alle.

    det er bare dette med denne transporten til manhattan da......
    om infoen som skrives stemmer, så føler jeg dette er et kupp for bra til å ligge til denne prisen:eek:

    så kort og godt; noen som har bodd i området, og har referanser å komme med?
    PS: PATH går lenger sør i NJ inn til manhattan så det er ikke alt. Heller ikke vannveien er alt.
     
  19. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Går jo tog fra Newark til Secaucus, og videre til Manhattan, Penn station. Kanskje må dere ta en bil fra hotel til tog også, ev. buss rett til byen. Da blir det jo fort nok med en tur til Manhattan om dagen, litt stress med flere.
     
  20. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    takk for det. du har ikke tilfeldigvis en link til denne togruten?
    så kan jeg sjekke lokasjoner for stasjon etc?
     

Del denne siden