New York på budsjett!

Tråd i 'Reisemål' startet av mathiasfe, 05. mars 2017.

  1. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Hei! Har lest gjennom de andre New York-trådene, men det var svært mange dyre forslag der, så derfor lager jeg en ny tråd.

    Reiser med en kompis på fredag og vi blir tre netter. Første natt er booket på Doubletree by Hilton Times Square (på poeng) og så to netter på Millenium Hilton (pre-paid rate), så hotell er bestemt.

    Men hva gjør vi, hvor spiser vi og hvor drikker/fester vi, til en billigst mulig penge?
     
    Bjoern In America liker dette
  2. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Punkt 1 for Budget i New York vil jeg si er å ta ferja fra Manhattens sydspiss til Staten Island.

    Ferja går hver halvtime og er gratis. Den tar deg forbi Ellis Island og frihetsgudinnen, samt gir deg flott skue over Manhatten Skyline. Når du kommer frem til Staten Island (båtturen tar ca 20-25 min) så er det bare å gå rett på ferja tilbake igjen.

    God tur!
     
    lMartin liker dette
  3. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Om det er første gang i New York bør enten Empire State Building, eller Top of the Rock. Å besøke en av de holder. Ellers er "The High Line" ganske kult for en spasertur, gammel t-banelinje som er omgjort til park, så også gratis.
     
  4. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Top of the Rock og Empire state building koster penger. Det gjør også One World Observatory, men den er fantastisk. Husker ikke prisen på noen av de, men det finner du selv. Til og med heisen der er kul. Very so.
     
  5. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Ift å spise så bør dere i hvert fall teste Shake Shack, gjerne den orginale i Madison Park (om den fremdeles eksisterer) Om ikke er det en rundt 8ave og 43rd st ca, rett ved busstasjonen.
     
    Chrisbgg liker dette
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Skal man bruke penger på ett utsiktspunkt så vil jeg absolutt anbefale Empire State Building. One world trade center er så latterlig tilgjort at det rett og slett er blodharry. 34 dollar er verdt prisen. Her kan man stå lenge og nyte at dag blir til kveld:
    upload_2017-3-5_20-36-12.png

    Guggenheim kan man gå inn i aulaen uten å betale bare for å se på den fantastiske arkitekturen. Ellers er det rett og slett bare å traske rundt og suge inn hvor fantastisk byen er :) Ellers hadde le pain quotidien ganske ok priset mat synes jeg, ligger spredd rundt byen og den beste kaffien er Box Kite Coffee :)
     
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    MOMA har gratis inngang på fredager etter klokken 4, et fantastisk museum med noen av verden mest kjente kunstverk, blant annet Jackson Pullock, One: number 31 som er min avatar ;)

    https://www.moma.org/visit/discounts
     
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Top of the Rock, Emipre State Building og One World Observatory ligger på ca 34 dollar.

    @Upsaker nevnte Rainbow Room i Rockefeller Plaza i en annen tråd. Da kan man reservere bord, ta seg en drink og få nesten samme utsikt som på Top of the Rock, bare til en lavere pris (drinker lå på ca 20 dollar + tips). Tror vi gjør det. Må bare reservere bord først og det ser ut som at søndag er det eneste alternativet.

    Er det ingenting å gjøre der annet enn å returnere når man først er der?

    Vet du hvordan The High Line er på denne tiden av året?

    Shake Shack er selvfølgelig på listen. Har vært på Shake Shack i både New York og Miami tidligere og det er alltid en drøm. Skal prøve å få testet ut Burger Joint i Le Parker Meridien også.

    Skal lufte stemningen for det!

    Takk for alle tips så langt.
     
    Upsaker liker dette
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at Brooklyn Brewery har gratis omvisning i helgene. Noen som har vært der og prøvd det?

    Er ikke mulig å reservere på forhånd og det står at det kan være mange om beinet for å få billetter. Lørdag er det flest omvisninger, så tenker at det må være den beste dagen å dra på, eller?
     
  10. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var på brooklyn brewery på gratis omvisning, var supert! Anbefaler å komme tidlig, så kan dere ta en øl mens dere venter, dere blir registrert og får en plass på neste ledige omvisning. Mener å huske at det var billig øl der og.
     
    holmen liker dette
  11. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93

    Sjekk www.MittNewYork.no der finner du masse tips.
     
  12. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Sist jeg var i New York var i januar for 2 år siden, det var regelrett surt og jævlig ute. Sur og kald vind. Så håper det er litt bedre i mars! Men jeg aner ikke hvordan High Line er nå, den har jeg bare besøkt på sommerstid. Men om solen skinner en dag er det en kul opplevelse, og er det kaldt trenger man jo ikke å traske gjennom hele veien :)
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer! Man må heller ikke reservere bord eller kjøpe noe å drikke. Øl var enda billigere.
     
  14. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gikk High Line for en måned siden. Kaldt i skyggen varmt i solen, uansett en fin tur. Drar man til NYC på denne tiden av året har man uansett varme klær med seg.

    Det var det eneste jeg gjorde på budsjett, så ingen ytterligere tips...

    K
     
  15. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,248
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ta en tur på The Metropolitan Museum of Modern Art. Gå opp på taket, og du har en flott utsikt over Central Park og deler av Manhattan (ikke like spektakulært som de andre naturligvis).
    Brooklyn Bridge Park har også blitt flott, og gir en fin utsikt over Manhattan.
     
  16. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Angående skyskrapere synes jeg Top of the Rock gir bedre utsikt enn Empire State building da du ikke har noe gitter mellom deg og utsikten. Helt magisk under/etter solnedgang. 193CFD84-93B7-4454-A30D-74B4789445CB.JPG
     
    Maggie liker dette
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
     
  18. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke at noen har nevnt Central Park spesifikt som etter min mening er et must av gratiskativiteter, uten at jeg har vært der på denne tiden av året. Spesielt når det blir varmere i været er Staten Island Ferry en fin tur. Likeså Coney Island, selv om det er litt reisetid med subwayen.
     
    phileas liker dette
  19. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hopp på Subwayen ut til Queens på dagtid, smell nedpå en Burito fra en av FoodTrucksene, og spaser om været er OK. var der i November med Solskinn, helt supert...

    Etterpå kan du stikke ned til Hipsterene i Williamsburg.. Masse kafeer og barer for å slukke tørsten...

    C
     
    OttoL liker dette
  20. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Brooklyn Brewery var konge!

    Vi kom like før åpningstid på søndag formiddag og det var kø utenfor. Når de startet å slippe inn folk var det greit å få billett til guidet tur. Kjøpte oss 5 bonger (til 20 dollar) og ventet til omvisningen startet kl 13.00.

    "Drinking is highly encouraged during the tour, so grab yourself a beer".

    Kul guide som fortalte om historien til bryggeriet og viste litt rundt. Varer ikke så kjempelenge, hvis noen er redd for det.

    Man kan også ta med medbrakt mat inn i hvor det serveres øl.

    Anbefales!
     
    Chrisbgg liker dette

Del denne siden