Fikk nettopp denne på mail: "Hvis du ikke ønsker tilgang til lounge, kan du få en utbetaling på 40 euro per person isteden. Du velger mellom lounge og pengeutbetaling når du registrerer reisen." Om man eventuelt har tilgang på lounge på andre måter, gjør det jo ikke noe med litt ekstra lommepenger... Link for mer info: https://www.gjensidige.no/tjenester/smartdelay
Dette virker umiddelbart som et veldig bra tilbud. Jeg har registrert en hel haug med flights nå, og det gikk veldig greit og raskt. PayPal-utbetaling skal nok komme godt med om det dukker opp forsinkelser, og selv om du ikke har gratis loungetilgang og må kjøpe selv gir den vel i de fleste tilfeller mer penger enn det koster å kjøpe seg inn selv med LoungeKey?
Helt riktig, men det forutsetter at man har LoungeKey i utgangspunktet. Så for oss flynerds er det vel god butikk å velge utbetaling, mens de som reiser 1-2 ganger i året kanskje heller tar Lounge. Merk også at det står i epost "* Forsinkelse må finne sted i én enkelt varsling, ikke en samling med flere mindre forsinkelser.". Det syntes jeg var litt artig. Når du først legger ut et såpass raust forsikringstilbud, hvorfor prøve å spare penger på en så kunstig begrensning? Kan godt hende det begrunnes i at man ikke hadde dratt i lounge'n uansett dersom avgangen blir skjøvet på litt og litt, men for kontant kompensasjon burde det være total-forsinkelsen som gjelder i mine øyne. Merk også at kanselleringer heller ikke gir rett til utbetaling / lounge.
Gjaldt ikke for yrkesreise og fritidsreise inkludert i bedriftens reiseforsikring. Kun tegnet privat.
Kjekk tjeneste, men det som virker tungvindt er at man ikke kan registrere en hel utreise/hjemreise i et registreringsløp. Man må legge inn alt på nytt for hver flyvning etter hva jeg erfarer...
De har en liten pluss-knapp som du kan bruke for å legge til flere flyvninger Du får en separat epost for hver leg, så regner med at det er likegyldig med å registrere alle separat.
Hva koster forsikringen, og er dette innført som en fast fordel eller gjelder det bare i sommer? Kan ikke tenke meg at noen med tilgang til lounge separat og litt over middels reisevirksomhet kan gå i minus på denne dealen
Jeg betaler 1278kr/år for Reise Pluss. Lurer på det samme, står ingen plass hvor lenge dette tilbys, men det var mulig å registrere reiser etter sommeren, jeg fikk registrert en del reiser også i November.
Men det er maks 4 legs på en runde. Så man kan ikke legge inn alle fremtidige bookinger i samme runde. Jeg la inn 14 legs, og ble lei. Så må ta en bolk hver dag fremover.
Har de fjernet denne muligheten? Jeg får ikke opp dette når jeg legger til flight (skjermbildet er identisk foruten "+Legg til flyreise")
Jeg skulle akkurat til å spørre om det samme. Tenkte jeg skulle legge inn en passe mengde bookede jobbturer, avgang torsdag ettermiddag og veldig rinse-and-repeat med å flytte dato 7 dager frem og all annen informasjon lik, men neida… Strafferunde med individuell registrering nå.
Verdt å nevne at denne finnes for Storebrand forsikringer også: https://norsk.smartdelay.com/Storebrand
Men, en annen ting, i registrerings e-post står det: * Forsinkelse må finne sted i én enkelt varsling, ikke en samling med flere mindre forsinkelser. Men i vilkår https://d3pyhjntl5kcs.cloudfront.ne...ndConditions/Norsk/Terms_GJENSIDIGE-nn-NO.pdf står det: Definisjon på forsinkelse: Hvor lang tid flyet ditt må være forsinket for at du skal være kvalifisert til å motta kompensasjon. Forsinkelsesterskelen kan defineres som en enkelt forsinkelsesperiode eller som følge av flere sammenhengende kortere forsinkelser. Forsinkelsesterskelen er på 60 minutter. Forsikringen er underlagt norsk rett så kanskje verdt å forfølge ved behov.
Jeg fikk testet denne hjem fra BCN forrige uke. Hadde valgt lounge siden jeg ikke har det med SAS hjem fra BCN. Flyet var ca 15min forsinket inn til BCN, ble stående en stund med "boarding" på skiltet på gate uten at noe skjedde, så boarding ca en halvtime forsinket og nye tre kvarter på bakken før vi kom oss fra gate. Fikk ikke beskjed om forsinkelse fra SAS. Det tikket da inn en epost om at jeg nå kunne gå på lounge og vise frem min lounge-key. Den eposten ble sendt nøyaktig en time etter original avgang. Hadde jo selvsagt ikke så mye bruk for lounge der jeg satt faststroppet i flyet og ventet, men systemet er tydeligvis på. K
Talk for rapport. Dette viser vel også at Paypal er beste valget uansett, 40 euro får deg inn i de flest lounger, eller gjør seg godt på konto. Alternativt får man vel halvannen øl til flyplasspris også.
Ser ut til at man må godta at Airhelp behandler evt EC 261/2004 krav og stikker av med 35% av en eventuell refusjon, som i alle tilfeller vil være mer enn de 40€ man får ut hvis det ikke finnes lounge. Eller kan man aktivt velge bort Airhelp selv når man bruker smartdelay? Vurderer å sjekke forsikringene mine her nå