Torsdag morgen og stengt luftrom over Sør Norge

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 25. april 2024.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Røyken ser ut til å være slått ut og Avinor vet ikke hvor lenge det bil vare!
    Fra VG:
    "Avinor ber reisende om å følge informasjonen fra flyselskapene.
    – Det er umulig å si hvor lenge dette vil vare, sier kommunikasjonssjef i Avinor Cathrine Framholt til VG.
    Årsaken til at flytrafikken står torsdag morgen er en teknisk feil ved Oslo Kontrollsentral som ligger i Røyken, forteller hun.
    Dette påvirker flytrafikken i hele Norge. Alle fly til og fra Oslo er berørte.
    – Det forventes vesentlige forsinkelser. Varighet er for øyeblikket ukjent, skriver Avinor i en pressemelding.
    – Vi beklager ulempene dette medfører. Dette er all informasjon vi har for øyeblikket. Vi kommer tilbake med mer informasjon, legger de til."

God tur til dere som skal ut og fly!
    IMG_4636.jpeg

Last edited: 25. april 2024
  2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra SK1461 taxende på CPH, fikk brukt diamant fordelen på og flytte fra 0710 avgangen OSL-CPH til 0600 flyet..

Angrer ikke på det nå.. luftrommet stengte noen minutter etter vi var i lufta..

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen
    Håper dette ikke forplanter seg til i morgen da er det kjærkommen sol og varme på gang på undertegnede.

4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Nidaros badet i strålende vårvær!

Kan se ut som om eneste rute sørover fra TRD per nå er østover via Sverige...
    Ligger an til massive forsinkelser og kanselleringer, håper som nevnt over at det ikke forplanter seg for mye til i morgen da man skal ut og få luft under vingene igjen da...

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    I følge Norwegian vil ikke luftrommet bli åpnet før kl 11 (NRK-Hordaland)

Flymunda, NorFlight, Ruby and 2 others like this.
  6. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Grei dag for North Sea Lounge, SVG. Får value for money i dag.

Flymunda, NorFlight, Malmo and 5 others like this.
  7. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,667
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra MBT. I dag skulle jeg egentlig på launch event for LH’s nye A350 med Allegris i Munchen, inkludert omvisning ombord.

Sa ifra meg plassen i går formiddag, angret jo litt så helt umiddelbart men når jeg ser stengt luftrom nå så er det vel likesågreit

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra vest! Her er det strålende sol og helt stille ute. Syntes det var noe som manglet ute, ikke rart når det ikke er flylyder!
    Ser de åpner litt opp, sikkert kun med backupsystemer, men dette kommer nok til å ha konsekvenser utover hele dagen.
    Ha en fredelig dag!

9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,563
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra kontoret.

Håper at alle som skal noen plass kommer seg frem! Og at Smartdelay gjør jobben sin ;)
    Var overrasket å finne 1500 poeng fra Hertz på EB kontoen, leien er mindre enn 2 uker siden. Har noe løsnet hos de? Pleier å ta mye lenger tid.
    Ellers ser det ut at jeg kan legge inn et snarvisitt med en lunsj på farsdag i Nederland. Har ikke fortalt at jeg er på vei atter en gang (fordi jeg ikke hadde planlagt å besøke slekt, siden det er en jobbtur). Snakket med broren og han reserverer bord til lunsj og skal ikke si noen ting. Dette blir artig :) Eneste forbehold er at de har planer om å reise til Norge i den aktuelle helgen, så det må jeg sørge for at de ikke gjør (er uansett jeg som skulle bestille billettene).

Ha en finfin dag!

10. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,255
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag :)
    Her var det tidlig revelje og frokosten ble inntatt utomhus i dag. Nå jobbes det på Asia-kontoret. Ganske bra utsikt kan en vel kunne skryte på seg?
    Til kvelden blir det middag ute, muligens sammen med venner fra Singapore, som er her for diverse skin care, tipper Botox :D
    Ha en herlig torsdag :cool:

IMG_2292.jpeg IMG_2291.jpeg

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,797
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag.
    Jeg skal ut og fly i dag, så satser på at dette løser seg til i kveld. :)

Mye som må fikses før avreise fra kontoret i dag, alt skjer selvfølgelig den dagen jeg skal ta ferie..

Dette er innmari irriterende når det er mindre enn 24 timer til avreise..
    upload_2024-4-25_10-37-54.png

Agenten på CT-telefonen ville ikke gi meg disse setene. :(

Men, skal få testet andre etasje på 747, så det blir nok en bra tur likevel! (Så lenge vi kommer oss i luften da..

Thomas123, EndreD, Flymunda and 4 others like this.
  12. CalmKaren

CalmKaren Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Har familie som skulle med Norwegian til Helsinki som nå er innstilt.
    Vil Norwegian evt. re-book til annet flyselskap? (f.eks. Finnair) Eller er det kun re-booking til annen Norwegian flyvning?
    Takk for hjelpen!

Sunnfjordingen liker dette
  13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bare en ting å si : i dag har damene på EEG stått opp med begge beina på feil side av sengen : og ikke bare et.

Jaja….. alt løser seg.

EndreD liker dette
  14. Alekseolsen

Alekseolsen Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Nå banner jeg vil i menigheten med en Norwegian føight i dag, men kan i allefall oppdatere at til tross for 2 gatechange og 100 minutter forsinkelse - insisterer Norwegian appen fortsatt på både første gate og første avgangstider.
    SMS med gatechange og avgang til opprinnelig tid sendes etter opprinnelig avgangstider.
    Når det kombineres med at flighten enkelt og greit forsvant fra tavlene på OSL skjønner man at det kan bli kaotisk selv med noe som burde være enkelt å forholde seg til "ingen fly går før senere"

Edit: voldsomt med typo's og oppdatert endelig avgangstid

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,158
    Bonuspoeng:
    183
    Glad jeg valgte å jobbe videre fra London kontoret noen dager ekstra, ja...

SAS jeg evt skulle tatt hjemover idag tidlig var selvsagt ikke engang kommet seg ut av OSL for dagens shuttle t/r OSL-LHR-OSL osv...

20240425_111435.jpg

EndreD, Wiolenze and Sunnfjordingen like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,797
    Bonuspoeng:
    293
    En ting som er upraktisk:
    Når Lufthansa har avgang fra D9 og D11 samtidig, men ikke er helt i sync på boarding, og det først sier "Gruppe 1 og 2", og så "alle passasjerer" på høyttaleren uten å spesifisere hvilken flight det gjelder.. =møljeboarding og mange sure passasjerer OG ansatte i gate. Tommel opp! :rolleyes:

EndreD, RoadKing, Spielhaug and 3 others like this.

Del denne siden