Røyken ser ut til å være slått ut og Avinor vet ikke hvor lenge det bil vare! Fra VG: "Avinor ber reisende om å følge informasjonen fra flyselskapene. – Det er umulig å si hvor lenge dette vil vare, sier kommunikasjonssjef i Avinor Cathrine Framholt til VG. Årsaken til at flytrafikken står torsdag morgen er en teknisk feil ved Oslo Kontrollsentral som ligger i Røyken, forteller hun. Dette påvirker flytrafikken i hele Norge. Alle fly til og fra Oslo er berørte. – Det forventes vesentlige forsinkelser. Varighet er for øyeblikket ukjent, skriver Avinor i en pressemelding. – Vi beklager ulempene dette medfører. Dette er all informasjon vi har for øyeblikket. Vi kommer tilbake med mer informasjon, legger de til." God tur til dere som skal ut og fly!
God morgen fra SK1461 taxende på CPH, fikk brukt diamant fordelen på og flytte fra 0710 avgangen OSL-CPH til 0600 flyet.. Angrer ikke på det nå.. luftrommet stengte noen minutter etter vi var i lufta..
God morgen Håper dette ikke forplanter seg til i morgen da er det kjærkommen sol og varme på gang på undertegnede.
God morgen fra Nidaros badet i strålende vårvær! Kan se ut som om eneste rute sørover fra TRD per nå er østover via Sverige... Ligger an til massive forsinkelser og kanselleringer, håper som nevnt over at det ikke forplanter seg for mye til i morgen da man skal ut og få luft under vingene igjen da...
God morgen fra MBT. I dag skulle jeg egentlig på launch event for LH’s nye A350 med Allegris i Munchen, inkludert omvisning ombord. Sa ifra meg plassen i går formiddag, angret jo litt så helt umiddelbart men når jeg ser stengt luftrom nå så er det vel likesågreit
Morn fra vest! Her er det strålende sol og helt stille ute. Syntes det var noe som manglet ute, ikke rart når det ikke er flylyder! Ser de åpner litt opp, sikkert kun med backupsystemer, men dette kommer nok til å ha konsekvenser utover hele dagen. Ha en fredelig dag!
Morn fra kontoret. Håper at alle som skal noen plass kommer seg frem! Og at Smartdelay gjør jobben sin Var overrasket å finne 1500 poeng fra Hertz på EB kontoen, leien er mindre enn 2 uker siden. Har noe løsnet hos de? Pleier å ta mye lenger tid. Ellers ser det ut at jeg kan legge inn et snarvisitt med en lunsj på farsdag i Nederland. Har ikke fortalt at jeg er på vei atter en gang (fordi jeg ikke hadde planlagt å besøke slekt, siden det er en jobbtur). Snakket med broren og han reserverer bord til lunsj og skal ikke si noen ting. Dette blir artig Eneste forbehold er at de har planer om å reise til Norge i den aktuelle helgen, så det må jeg sørge for at de ikke gjør (er uansett jeg som skulle bestille billettene). Ha en finfin dag!
God ettermiddag Her var det tidlig revelje og frokosten ble inntatt utomhus i dag. Nå jobbes det på Asia-kontoret. Ganske bra utsikt kan en vel kunne skryte på seg? Til kvelden blir det middag ute, muligens sammen med venner fra Singapore, som er her for diverse skin care, tipper Botox Ha en herlig torsdag
God formiddag. Jeg skal ut og fly i dag, så satser på at dette løser seg til i kveld. Mye som må fikses før avreise fra kontoret i dag, alt skjer selvfølgelig den dagen jeg skal ta ferie.. Dette er innmari irriterende når det er mindre enn 24 timer til avreise.. Agenten på CT-telefonen ville ikke gi meg disse setene. Men, skal få testet andre etasje på 747, så det blir nok en bra tur likevel! (Så lenge vi kommer oss i luften da..
Hei, Har familie som skulle med Norwegian til Helsinki som nå er innstilt. Vil Norwegian evt. re-book til annet flyselskap? (f.eks. Finnair) Eller er det kun re-booking til annen Norwegian flyvning? Takk for hjelpen!
Jeg har bare en ting å si : i dag har damene på EEG stått opp med begge beina på feil side av sengen : og ikke bare et. Jaja….. alt løser seg.
Nå banner jeg vil i menigheten med en Norwegian føight i dag, men kan i allefall oppdatere at til tross for 2 gatechange og 100 minutter forsinkelse - insisterer Norwegian appen fortsatt på både første gate og første avgangstider. SMS med gatechange og avgang til opprinnelig tid sendes etter opprinnelig avgangstider. Når det kombineres med at flighten enkelt og greit forsvant fra tavlene på OSL skjønner man at det kan bli kaotisk selv med noe som burde være enkelt å forholde seg til "ingen fly går før senere" Edit: voldsomt med typo's og oppdatert endelig avgangstid
Glad jeg valgte å jobbe videre fra London kontoret noen dager ekstra, ja... SAS jeg evt skulle tatt hjemover idag tidlig var selvsagt ikke engang kommet seg ut av OSL for dagens shuttle t/r OSL-LHR-OSL osv...
En ting som er upraktisk: Når Lufthansa har avgang fra D9 og D11 samtidig, men ikke er helt i sync på boarding, og det først sier "Gruppe 1 og 2", og så "alle passasjerer" på høyttaleren uten å spesifisere hvilken flight det gjelder.. =møljeboarding og mange sure passasjerer OG ansatte i gate. Tommel opp!