Hvilket Debit- elller Kredittkort er det billigste å bruke for handel i utenlandsk valuta?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 26. april 2024.

1. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har de siste årene vært av bonuskjøret og har i den sammenheng mistet oversikten over hvilket kort (eller betalingsløsninger) som er de mest økonomiske å benytte for handel i utenlandsk valuta.

Etter en rask gjennomgang ser jeg at dagligbanken min tar ett valutapåslag på 2% mot 1.99% hos DNB MasterCard. Jeg har fremdeles ett kundeforhold hos Curve og er grandfathered på Curve Black Legacy. Dette innbærer at det ikke er noen gebyrer eller månedelige grenser for handel i en annen valuta enn kortet som belastes. Hvis jeg har forstått det korrekt, så tar Curve imidlertid 1% i valutapåslag på toppen av fredagens valutakurs for handel i utenlandsk valuta i helger.

Er det Curve som er den rimeligste løsningen eller er det andre alternativer jeg bør vurdere?

2. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Er valuttapåslag for all handel i utlandet via betalingsterminaler, eller er det kun ved kontantuttak i utlandet til utenlands valutta?

Jeg kan kun finne Revolut og Curve som gir 0% valuttapåslag.
    Ellers ser jeg de beste kredittkortene i Norge har valuttapåslag på 1,75%

3. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    I det tilfellet vil det da være Curve som er det beste, ja. Med DNB MasterCard som underliggende kort.

Curve har ikke lenger valutapåslag for kjøp i helgene i GBP, EUR eller USD. Usikker på om dette gjelder alle nivå, spesielt Curve Black Legacy.

SAS MasterCard fra SEB gir ikke lenger poeng via Curve.

BendikHa and Spielhaug like this.
  4. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Hva med kort fra Revolut, fungerer det med å få poeng fra Amex og SAS MC?

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, dessverre. Revolut støtter ikke Amex og SAS MC gir ikke poeng for Revolut. Det gjelder de aller, aller fleste kort som gir en eller annen form for poeng eller cashback

6. heleriks

heleriks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    er vanlig sas mastercard SEB ikke gunstig å kjøpe med lokal valuta i utlandet f.eks sverige?

Del denne siden