Nordic Choice tilbud og kampanjer 2022

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. febr 2022.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Haha! Det var en time jeg aldri får igjen :D Takk for heads up. Dette var faktisk bookinger til og med februar, men det blir i hvert fall 12 tellende netter da :p

    Hvor ofte pleier disse kampanjene å dukke opp?
     
    Jorgen44, Grooo and holmen like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,877
    Likes mottatt:
    57,457
    Bonuspoeng:
    293
    haha :)
    Men, du får jo poeng for de andre bookingene også, bare ikke trippelt opp.

    Jeg booket en haug med opphold for en uke siden, og måtte booke om alle frem til 25. september i går. Det tok litt tid, men er absolutt verdt det! Alle rommene kostet det samme som for en uke siden.
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Ble en del ombookinger, men ingen hadde gått opp i pris.

    Må si det er ganske tilfredsstillende dette NCC-opplegget, med hotellkampanjer, kredittkortkampanjer og ikke minst trumf. Slo av trumfoverføring til EB i fjor vår og hadde vel da rundt 80k NCC-poeng mot lifetime. Nærmer meg 450k nå, har drøye 10k i trumf som bare venter på å bli overført, i tillegg til at en kompis skylder meg 9k i trumf for et par bookinger. Så med denne farten bør det være lifetime Platinum i løpet av neste år en gang :)
     
    Baldrick, tobeornot999 and Erlingni like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,877
    Likes mottatt:
    57,457
    Bonuspoeng:
    293
    NCC er relativt enkelt å oppnå status i ja. Veldig tilfredsstillende, som du sier.

    Skrudde av EB-opptjening en gang under pandemien, var vel i mars i fjor, tror jeg. Overførte nok Trumf til å bli Platinum, og har satset på NCC Lifetime status siden. Det passet veldig greit at kona måtte bo på hotell omtrent en gang i uken i fjor, jeg ble med på lasset, og tjente opp mye poeng på det. Ble Lifetime Gold før sommeren, og hvis Excel-arket mitt er riktig (noe jeg tror det er..), så burde jeg ha nok poeng/Trumf i løpet av våren til å bli Lifetime Platinum. Så gjenstår det å se om jeg skal cashe ut Trumf for å bli Lifetime Plat, eller om jeg skal porsjonere det ut. Skal jo uansett bo mer på NCC-hoteller.

    Og, det store spørsmålet: Hva skal man bruke Trumf'en på etterpå? EB? Eller finnes det noe annet lurt jeg burde tenke på? (Det gjenstår jo også å se om SAS holder skuta flytende..)
     
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Da har vi samme plan :) Jeg for min del satser alt på at SAS overlever og at jeg kan vri trumfen dit igjen straks lifetime Platinum er i boks!
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,877
    Likes mottatt:
    57,457
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle gjerne hatt em mulighet til å opparbeide status på en internasjonal kjede, som Hilton. Men uten et kredittkort (Og Trumf eller lignende) som hjelper til, så blir det ikke så enkelt. Blir nok EB for Trumfen etterhvert ja.
     
    tobeornot999 and Gullars like this.
  7. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er jeg et stykke unna enda men har bestemt meg for tilnærming etter lifetime platinum. Det blir å bruke to Trumfkontoer (min og samboerens); Bygge opp en buffer på ca. 10k Trumf på den ene og sette den andre til automatisk EB.
    Først buffer for å ha nok tilgjengelige NCC poeng som i noen tilfeller gir stor verdi, spesielt på sene bookinger med høye priser hvor garantert bonusnatt kan lønnes grovt.
    Når buffer er fylt, vri om Trumfopptjening til konto 2 som står på auto EB-konvertering.
    Brukt fra bufferkonto? Vri tilbake Trumfopptjening for å bygge opp til 10k igjen.
     
  8. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg gjorde bare en ombooking (i CPH), men den hadde faktisk gått ned ca. DKK 500 i pris. Så jeg sparte da ca. NOK 650,- og 3x bonus. Fornøyd med det!
     
    eventyrer, Grooo, Jorgen44 and 3 others like this.
  9. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Vi går kanskje litt OT her (mod må gjerne flytte deler til Q&A-tråden) men vi krysser vel fingrene for at overgangen til Strawberry innebærer planer om implementering i en internasjonal hotellallianse? Det hadde vært noe!
     
  10. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig jeg er litt for skeptisk, men jeg ville sikret lifetime platinum!

    Jeg var nylig i nøyaktig samme situasjon som deg, men da for lifetime gold. Jeg valgte å sikre det med Trumf, selv om jeg i dag uansett hadde hatt nok poeng.

    Tenker at disse ordningene fort kan endre seg med tanke på krav til opptjening etc. Overgangen til Strawberry kan også endre på dette.
    Det hadde vært sykt surt når man er såpass close.
    Jeg har dessuten en følelse av at lifetime nivåene også er synlig i bookingsystemene, slik at man i teorien kan oppleve enda bedre sjanse for oppgradering og perks når man har en lifetime status. Dette vil jo også være en svært enkel måte å targete de aller "beste" kundene på med f.eks. kampanjer og treff, hvis de vil.

    Kjør på!
     
    Baldrick, eventyrer, Gullars and 2 others like this.
  11. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    En tanke her ettersom NCC kjøpte opp Kämp (inkl. GLO hotellene) i 2019.
    GLO har jo eget program: https://www.glohotels.fi/en/discovery
    Vil GLO Discovery matche NCC platinum og dermed gi toppstatus i GHA Discovery?
    Kan være en workaround til internasjonal status gjennom NCC. Fint om man sier hvis man har testet/tester :cool:
     
    Baldrick, Gullars and Maggie like this.
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    God plan, det!

    Vil du ikke ende med å alltid ha endel poeng på bok hos NCC uansett, dog?

    Ja, du kan vri ekstra-trumf-til-NCC forbruket bort når du ikke trenger det. Men hvis man i tillegg bor litt der for penger (og det gjør vel de fleste?), så blir det litt som med SAS for min del i alle fall: det står alltid hundretusenvis av poeng jeg ikke har tid eller mulighet til å bruke opp fortløpende nok til å holde en liten saldo slik planen din legger opp til.

    Så planen er god, men den hadde ikke passet mitt reisemønster. Samtidig har jo selvsagt alle forskjellige behov for overnattinger og må tilpasse til dèt.
     
    tombom and Gullars like this.
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Helt usannsynlig, dessverre.

    Det er dyrt i franchise kostnader å delta i internasjonale kjeder, og NC må i så fall også godta endel felles kjede-vilkår som gjør at det "ramler inn" folk som har krav på bonusrom foran betalende gjester og masse andre fordeler.

    NC har også i dag garanterte bonusrom i dag, men bare for egne toppmedlemmer, de har selv oversikt over antallet, og kan skru litt om på programmet (Gud forby!) dersom de ser at revenue faller stygt pga garantien om bonusrom.

    Thon-kjeden oppdaget at det var dyrt. Og droppet jo ut av GHA etter en stund.

    Litt interessant i denne sammenhengen er det at NC/Strawberry skiller ut endel hotellet så de brandes individuelt. Lilly, Somerro, Villa CPH og sikkert flere jeg ikke kommer på i farten. Kanskje er ideen å gjøre klart for en (tenkt) ny felles markedsføringsplattform som feks samler de beste spa-anleggene i Europa eller noen lignende felles nevner?

    PS: Enig med @tombom om at vi kanskje bør flytte til Choice Q&A om vi skal gå videre på denne retningen i tråden?
     
    Baldrick, tombom and Gullars like this.
  14. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Nei klart det er en plan tilpasset mitt reisemønster som ikke inkluderer særlig mange firmaovernattinger. Hvis jeg skal estimere så tjener jeg kanskje 10-15k NCC poeng i året på firmarelatert og tilsvarende privat. Da har jeg ikke inkludert Viatrumfopptjening.
    20-30k er relativt enkelt å bruke opp, men tenker det er fint å ha en ekstra buffer i Trumf for potensielt langvarige/kostnadseffektive opphold på poeng.
    Man må se an selv, tenkte bare min plan kunne være til inspirasjon :)
     
    eventyrer and tobeornot999 like this.
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Følger resonnementet ditt. Tror man gjør lurt i å sikre lifetime Platinum — jo før, jo heller.

    Og med det overførte jeg like godt nok trumf til å vippe meg selv over på Lifetime Gold! ;) Gratulerer til meg selv :p
     
    EndreD, Baldrick, Upsaker and 9 others like this.
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig herfra også. Og jobber på de siste 150.000 til LT Platinum nå.

    Selv om det har gått litt tregt gjennom sommeren pga mye reise til helt andre land enn dem som betjenes av NC :D
     
    EndreD, Erlingni and Gullars like this.
  17. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Noen tips til å tjene Choice-poeng utover å bo, å overføre fra Trumf og å være medlem i Squeeze?
     
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Ishavskraft, 10.000 poeng ved inngåelse av avtale pluss løpende 500 per måned.
     
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,400
    Likes mottatt:
    21,142
    Bonuspoeng:
    183
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,629
    Likes mottatt:
    6,629
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir dyre poeng hvis man ender opp med å være "støttemedlem" hos Squeeze :p Men hvis man uansett ville brukt det er det jo greit å få litt poeng.
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden