Nordic Choice tilbud og kampanjer 2022

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. febr 2022.

  1. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,228
    Bonuspoeng:
    183
    Sant nok, men slik er det med alle medlemskap. Men det er noe helt annet å sette av litt tid for å legge seg ned og bli knadd på enn for eksempel sette av tid for å hive seg på en ergometersykkel og få svetten til å renne. ;)
     
    tobeornot999 liker dette
  2. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    Neppe tilfeldig. ;)
     
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Var faktisk ikke meningen :oops:

    Men takk for tips!

    Og selvfølgelig Nordic Choice MasterCard da som jeg glemte og ingen utrolig nok nevnte.

    Er det mulig å få poeng for kjøp av mat, drikke, spa osv på hotell uten at man bor der? (Utover det man får hvis man betaler med NC MasterCard)
     
    Flyingdutchman liker dette
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Apropos Squeeze-samarbeidet, er det noen som har fått 5000 poeng etter 6 måneder? Jeg begynte i starten av februar, så burde fått dem nå. Men jeg har vært medlem tidligere, kanskje derfor jeg ikke fikk dem?
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Strawberry-Hilton. :p
     
    tobeornot999 and tombom like this.
  6. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jepp, absolutt! Har vært innom et par hotellbarer uten å bo, og det gir 30p pr 100,- kr som det skal.

    Men, med nye bankterminaler (som iZettle) fungerer det allikevel ikke alltid som det skal, og gir da kun 10p /100,-. Det gjelder også når man bor, så det tryggeste er å sette alt på rommet, hvis mulig.
    Dette har jeg faktisk opplevd i barene på både Lily Country Club (to forskjellige, ute og inne) og Hotel Christiania Teater (nede i kjelleren). Har gitt beskjed til både hotellet og Choice kundeservice som "tar det til etterretning" men ingen kompensasjon så poengene er tapt. Ikke all verdens med poeng, heldigvis.
    SEB kort skylder på Choice (og det har de vel sikkert rett i).
     
    Maggie liker dette
  7. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Rookie mistake, glemte å bruke Viatrumf på den nye bookingen:(
    Kan det være derfor det ble billigere?
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke lagt merke til at prisen hos Choice endrer seg når jeg går via ViaTrumf. På Hotels.com så er det ofte forskjell i pris.
     
    Erlingni liker dette
  9. Wilbur_Wright

    Wilbur_Wright Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    28
    Evt. betale barregninga med gavekort kjøpt med NCC MC via Viatrumf. 10+(7*15 ) = 115 poeng pr hundrelapp. Så slipper man å overnatte hvis man ikke har lyst til det i det hele tatt.
     
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har gått meg hus forbi… Hvordan blir det hvis man betaler et rom booket med viatrumf med et gavekort kjøpt med viatrumf? Får man da dobbel viatrumf?

    Og får man også 30 poeng per 100 på NCC MC? I så tilfelle er det jo bra business å hamstre gavekort når det er 7% viatrumf og trippelkampanje på NCC MC. Vil vel da gi 7*15+30*3=195 poeng per 100 ved betaling med gavekort… Stemmer dette? Virker litt for godt til å være sant…
     
    Last edited: 12. aug 2022
  11. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Ja man får dobbel Viatrumf. Regnestykket stemmer ikke, du får 10 (uten kampanje) poeng/100 NOK alle andre steder enn på NC hotell.
    Så er det ofte litt styr å betale med gavekort, mange ganger vet de ikke hvordan de gjør det bak disken. Men fin måte å booste opptjening ja.
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  12. Wilbur_Wright

    Wilbur_Wright Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    28
    Men det hadde jo vært hyggelig, da kunne man dippet så mye at man kommer ut av tellinga eller ikke vet helt hva det heter. Kvintuppeldipping?

    5,4*15 = 81 (trumf for booking under 3x-kampanje)
    7*15 = 105 (trumf for kjøp av gavekort)
    100*0,9 = 90 (triple poeng på NCC MC)
    100*0,4 = 40 (bonus for kjøp på nett + plat)
    100*3 = 300 (3x-kampanje)

    Hvis jeg teller riktig blir det da 616/100, men med standard 10/100 på NCC MC blir det fortsatt en liten dipp og 536/100. Og så kan man jo fantasere om at de kjører black friday med 9,3% trumf i år også, gjerne kombinert med en 5x-kampanje samtidig, at man bestiller reise for hele bedriften (inkl. familier, kanskje til og med storfamilier) og får poeng for alle inkl. barregninga etc.

    I fjor ga de forresten 10% ekstra på gavekort da det var 9,3% på black friday, vet ikke om det regnes som en dipp, men det føltes sånn. Usikker på den formelle definisjonen av dipp, men personlig så teller jeg det som dipp hvis det fører til gniing i hender og tilfreds/slu smil.
     
    Are, jonss, holmen and 3 others like this.
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at denne ga triple poeng :)
     
    holmen liker dette
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke 30p/100kr på nettsidene også? Eller er det bare på selve nettene?


    Ja, hvis folk har fått trumf for kjøp av gavekort kan jeg ikke skjønne annet enn at det er mulig. En liten kommentar/spørsmål: Av en eller annen grunn får jeg alltid 20% «kampanjbonus» i tillegg til 30% Platinum-bonus. Lurer på om det er 10% bonus for betaling med NCC MC, men denne vil jo da forsvinne ved betaling med gavekort…

    Kan man forresten bruke gavekort til å betale på nett eller i app? Eller er det kun på hotellet?
     
    Last edited: 13. aug 2022
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Kun på hotellet.

    Men til gjengjeld er gavekortet akkurat like godt som cash/kort når man først betaler på hotellet med gave-koden.
     
    Gullars liker dette
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ofte må man lære opp de bak skranken og fortelle at de skal søke opp "gift voucher" i systemet sitt for å ta imot betalingen. Funker ikke å søke på gavekort e.l.
     
    Are, Gullars and tombom like this.
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser på vilkårene til NCC hos Viatrumf at det ikke gis trumf på opphold betalt med gavekort

    Hvis det stemmer så har jo dette lite for seg annet enn å sikre 7% eller bedre trumf for alle bookinger.
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Vi bør vel, ehhhem, ikke snakke for høyt om det.

    Men dette har ikke NC oversikt over, og Viatrumf kommer inn uavhengig av betalingsmåte (inkl gaverkort) på hotellet ;)
     
    Are, themichael, Gullars and 2 others like this.
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Okei… Her snakker vi ganske grei oppsving i opptjeningen. Hva gjør vi da? Fjerner alle de siste postene her? :rolleyes:
     
    tobeornot999 liker dette
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter stille i båten ;)
     

Del denne siden