Ikke glem at det EF viser er det SAS mater inn i systemet. Det kan fint være C7 E-6 og stå C1E1 fordi de selger flere seter i økonomi enn de har bevisst for å fylle flyet. Det er bedre å oppgradere noen økonomifolk til business enn å ha tomme seter.
Nja, jeg vet ikke helt, jeg foretrekker å oppgradere for penger også innenriks. Har gått gjennom 9 av 10 ganger for meg på strekningene OSL-SVG, OSL-BGO, BGO-SVG og motsatt på mer enn 50 legs hittil i år. Minstebud er 400SEK eller ca 380NOK, for det får man da 625 grunnpoeng ekstra. Men det er klart, har man for mange ekstrapoeng så er det vel greit. Jeg har gjort det en gang og angret alvorlig etterpå...
Er bare synd at jeg har følge på disse lavpristurene. Hun har jo ingen behov for basispoengene (blir sølv på legs - ingen sjanse på gull), men blir fort dårlig stemning hvis jeg setter meg ned på rad 1 og sender henne bakover. Så da blir fort prisen 760 NOK for 625 gunnpoeng...
Strekning: CPH-ORD Fra: Go Til: Plus Bud: 15 510 poeng Minstebud: 15 000 poeng Status: EBD i grace perioden Gikk budet gjennom: Ja, fikk svar 47,5 timer før avgang.
Strekning: LAX-ARN Fra: Go Til: Business Bud: 45 120 Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, svar ca. 47,5 timer før
Strekning: ARN-HKG Fra: + Til: Business Bud: SEK 2725x2 Minstebud: SEK 2500 Status: EBD Gikk budet gjennom: Ja, svar ca. 47,5 timer før Trekker budet for returen, da jeg aldri har prøvd verken + eller C på SAS LH. Greit med litt variasjon. Antar uansett det skal la seg gjøre å sove etter 26 timer i HK.
Strekning: OSL-LHR Fra: Youth Go Light Til: Plus Bud: 5500 Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, svar ca. 47,5 timer før Jeg kjøpte ungdomsbillett i Go til sønnen min, og Plus billett til meg. Det var ikke ungdomsbilletter i Plus og prisforskjellen på Go og Plus for meg var bare noen hundrelapper, og jeg trenger alle poeng jeg kan få for å rekvalifisere til EBG Han er 15 år og var forberedt på å sitte alene, men jeg la inn litt ekstra for å øke sjansen for oppgradering.
Strekning: HKG-ARN Fra: PLUS Til: BIZ Bud: 30 370 poeng Minstebud: 23 000 poeng Status: EBD i grace perioden Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Ja, fikk svar 47,5 time før avgang. Tipper jeg meg noe høyere enn nødvendig. 16 ledige i biz 48 timer før. Fortsatt en del ledig. Budet på vei til HKG gikk derimot ikke gjennom (24 000, men færre seter ledig før avreise), så turte ikke legge meg lavere. Ingen op-up noen av veiene dessverre.
op-up betyr operational uppgrade og gjøres ved feks overbooking osv. Det du tenker på er nok CU(Courtesy upgrade). CU skjer normalt 24timer før(?) Så om du har fått igjennom plusgrade 47,5 timer før avgang faller CU vekk
Ja, mente CU! Sorry. Jepp, har hørt om tilfeller hvor folk får avslag på plusgrade og deretter CU. Derfor jeg kan fastslå at det ikke ble noen CU denne gangen...
Strekning: ORD-ARN Fra: Go Til: Plus Bud: 16 515 poeng Minstebud: 16 000 poeng Status: EBD i grace-perioden Gikk budet gjennom: Ja, fikk svar 47,5 timer før avgang. Strekning: ARN-CPH Fra: Go Til: Plus Bud: 400 SEK Minstebud: 400 SEK Status: EBD i grace-perioden Gikk budet gjennom: Ja, fikk svar 47,5 timer før avgang.
Strekning: ALC-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 500 SEK Minstebud: 500 SEK Status: EBB Gikk budet gjennom: Ja, fikk svar 47,5 timer før avgang.
Strekning: CPH-BOS Fra: Go Til: Business Bud: 6000 SEK (5,471.22 NOK) Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, ca. 47 timer før.
Og han fikk oppgradering på hjemveien også (5500 poeng). Vi fikk til og med byttet til en tidligere flight. Pga dårlig vær dro vi tidligere til flyplassen slik at vi ankom LHR over 4t før avgang. Spurte om vi kunne bli med avgangen 2t tidligere, og det gikk heldigvis greit!
Strekning: CPH - SFO Fra: Go Til: Business Bud: 39 500 Status: EBG Gikk budet gjennom: Ja, svar ca. 45 timer før
Strekning: EWR-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 15000 (minstebud) Status: EBD Gikk budet gjennom: Ja, 48 timer før Det samme gjaldt to statusløse med samme bud.
Strekning: SK 925 CPH-IAD Dato: 6.9.2018 Fra: Plus (vip-salg) Til: Business Bud: 34115 x2 pax Status: EBG i graceperiode Gikk budet gjennom: Ja, 47,5 timer før Dro på på budet da det ble lagt inn i mai rett etter bestilling, men så da det nærmet seg at både C, D og Z hadde 9 på expertflyer - reduserte ikke budet siden poengene måtte brukes uansett. Fikk faktisk varsel om endring i bookingen i appen før mailen tikket inn.
Strekning: SFO-CPH Dato: 04.09.18 Fra: Plus Til: Busines Minstebud: 3700 SEK x 2 Status: EBD - EBB Budet gikk gjennom
Strekning: SK964 HKG-ARN Fra: Youth Go Til: Business Minstebud 38.000 Status: EBS Budet igjennom ca 47 timer før Impuls tur til HK for og sikre EBG og gøy med første tur i C. SAS Youth T/R 2630 kr fra Kjevik må sies og være billig.