Jeg har en liten mistanke om at minstebudet på kontantoppgradering kan være basert på hvilken bookingklasse du har i utgangspunktet. Evt at det er basert på noe annet som kan gjøre at det kan være tre ganger høyere på en retur der det er mange ledige plasser enn en tur der flyet er nesten fullt
Jeg har hatt to flights som jeg har booket lang tid i forveien. Ble litt forskrekket da jeg så minstebudet og tenkte at jeg skulle klare meg i Plus. 2 uker før avgang var minstebud nede på hva jeg har vært borti tidligere.
Takk for svar, godtfolk. Jeg har jo også egentlig tenkt at det kan lønne seg å vente litt, men kan ikke huske å ha sett minstebudene såpass høye 7-8 uker i forkant. Som et ledd i endringene som er gjort med tanke på opptjening i det, skulle det ikke nødvendigvis forundre meg om SAS også satt i gang andre tiltak for å gjøre det vanskeligere å opparbeide seg poeng. Klasse er forresten L foreløpig. Som både er en klasse i Go Light og vanlig Go. Forstå det den som kan. Men jeg har inkludert bagasje, så det er vel vanlig Go.
Strekning: CPH-HKG Fra: Plus Til: Biz Bud: 30025 (husker ikke hva minstebud var.) Status: EBD Antall pax: Gikk budet gjennom: JA, 47,5.
Strekning: OSL-EWR Fra: Go Til: Plus Bud: 15600 (minstebud 15000) Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, ca. 40t. før Strekning: EWR-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 15600 (minstebud 15000) Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja
Strekning: OSL-MIA Fra: Go Til: Plus / Biz Bud: 16.500 (minste 15.000) / 45.000 (minste 38.000 Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Nei, 36t før Det blir en lang dag med andre ord...
Strekning: CPH-HKG Fra: Plus Til: Biz Bud: 25790 (minstebud: 20000) Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Nei, 36t før
Strekning: CPH-HKG Fra: Go Til: Biz Bud: 3500 SEK Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, 47,5t før
Har noen her erfaring med bud som er så lave at det antageligvis er en bug hos plusgrade? Har tidligere klart å by rundt 500 eb-poeng for osl-arn. Gikk ikke gjennom. Når jeg nå sjekker plusgrade er minstebudet intra-Europa på 500, mens maksimumbudet er på 1000 poeng.
Litt usikker på hva du sikter til, men minstebudene endrer seg over tid. Jeg la f.eks. inn et bud på 25 000 på HKG-CPH, og ser nå at minstebud er endret til 40 000. Mitt bud er fortsatt aktivt, men jeg regner det som lite sannsynlig at det kan gå igjennom.
Ser man det ja! Da går jeg ut ifra at ingen sjekker disse budene manuelt, men at alt skjer via automatisk behandling. Takk for info. La inn tre slike bud for et par dager siden. Alle på 1000 poeng (maks). Får se om noen går inn.
Da håper jeg de budene aksepteres. Kjekt å potensielt kunne gå i pluss (no pun intended) på poengregnskapet etter å ha oppgradert med poeng!
Aug 2018: Strekning: ARN-HKG Fra: Plus Til: Biz Bud: 35 000 EBP Status: EBD Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Nei, 36t før Strekning: HKG-ARN Fra: Plus Til: Biz Bud: 30 370 EBP Status: EBD Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Ja, 47,5t før Sept 2018: Strekning: OSL-CPH Fra: Go Til: Plus Bud: 385 NOK Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, 47,5t før Strekning: CPH-IAD Fra: Go Til: Biz Bud: 50 140 EBP Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, 47,5t før Strekning: IAD-CPH Fra: Go Til: Biz Bud: 40 080 EBP Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, 47,5t før Okt 2018: Strekning: CPH-SFO Fra: Go Til: Biz Bud: 52 180 EBP Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Ja, 47,5t før Strekning: SFO-CPH Fra: Go Til: Biz Bud: 60 800 EBP Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Nei, 36t før Strekning: SFO-CPH Fra: Go Til: Plus Bud: 16 290 EBP (la inn lavt bud, da vi allerede hadde rad 30-seter i Go) Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Ja, 47,5t før
Når flyr du? Jeg sjekket turen min til LHR i uke 48 hvor jeg hadde lagt inn bud på ca. 5000 poeng hver vei. Kunne nå endre denne til 1000 poeng hver vei. Håper den enten går gjennom eller at buggen oppdages i forkant slik at jeg kan endre tilbake.
Eg har ein aktiv bud på oppgrading til BGO med 600 poeng(minimumsbud på 500, men eg tenkte eg kunne strekke meg til 600!), så eg finn ut om denne går gjennom i kveld eller i morgon tidleg. Oppdaterer, er god plass i plussbuss-kabinen.
Ser jeg kan by 500 for mine kommende legs mellom BGO og CPH på flygningen min til SFO andre helgen i des. Om jeg byr og får upgrade, vil det påvirke billetten min ellers på noe sett? (Gammel billett på gammel go-opptjening før de ble nerfet).
Du går opp på plusbuss-saver og tjener 750 poeng mot 250 poeng(så du "bytter" poeng...), men det påvirker ikkje andre flighter