Var vist ikke så mye hjelp hos kundeservice, så foreløpig er han stuck i Plus mens vi andre to reiser biz. Tro om det hjelper å forklare historien på flyplassen i morgen(?) Noen som har erfaringer? Han har ikke nok poeng til å kjøpe upgrade ved gaten (det koster vel 50k?).
De skal nok ha cash eller points for den oppgraderinga. Historien hjelper lite siden du faktisk må ha penger for å handle (les poeng). Blir som å komme på Kiwi med tomt minibankkort... men jeg hadde jo penger i forrige mnd
Joda, er enig med deg der. Jeg mener ikke at han skal forvente å få oppgraderingen gratis, han er innstilt på å betale for den. Poenget er vel at kunderservice opplyste han om at poengene kom til å funke etter utløpsdatoen (noe de ikke gjorde). Hadde han vist om at de ble borte, så kunne han f.eks ha fått de 7000p hos en av oss og ting hadde vært i boks, for selve oppgraderingen gikk jo gjennom, men da var det plutselig ikke poeng nok på kontoen. Spm er vel heller om han kan få litt rabatt på poengoppgradering ved gate, eller har de helt fixed pris her?
Ser utfordringen. Men så lenge det ikke er skriftlig fra en mail eller lignende gir de nok beng på flyplassen. Prisen for oppgradering er fast. Etterspørsel ved gate/innsjekk pleier å være stor, så plassene forsvinner nok. Han kan også oppgradere for cash på flyplassen om han heller vil det.
Flight: SK945 10.05.2019 Strekning: ARN-ORD Fra: Plus Til: Business Bud: 26.500. Minste bud: 25.000 Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja. Svar ca. 47.5 timer før avreise. Fra ExpertFlyer seatmap inkl. Blocked Antall ledige seter før Plusgrade: 20+ Antall ledige seter etter Plusgrade: 20
Strekning: ARN - LAX Dato: 9. mai Fra: SAS Go smart Til: SAS Biz Bud: 46 000 Status: EBD Antall: 1 Fikk JA Ser jo at jeg var vel raus med poengene. Etter upgrade og innsjekking later det til å være 12 ledige seter foran. Er uansett happy, må ha biz på denne for å klare EBD denne perioden. Neste mål: Biz på veien hjem på mandag.
Strekning: SFO - CPH Dato: 11. mai Fra: SAS Plus Til: SAS Business Minstebud: 26 000 Bud: 41 000 Status: EBD Antall: 1 Utfall: Avvist 36t før. For meg virker det som denne strekningen har utrolig godt belegg i business - selv på en lørdag i midten av mai. Jeg ser i bookingverktøyet at det fortsatt er to seter ledig, så får vi se om det blir en CU eller noe. Imidlertid er det bare halvfult i Plus foreløpig.
Strekning: LAX - ARN Dato: 13. mai Fra: SAS Go smart Til: SAS Biz Bud: 46 000 Status: EBD Antall: 1 Fikk JA Reisefølget som bare er gull bydde 40 000 og ble også oppgradert. Var vel 13 ledige seter i følge SAS bookingsider et par timer før budfristen. Dette var femte forsøk på rad til eller fra ARN/LAX der jeg fikk oppgradering fra Go til Biz. Så sammenlignet med SFO over virker det lettere å få oppgradering til BIZ på LAX.
27.04.19 Strekning: EWR-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 13 980 poeng Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Nei. Deretter fly kansellert på grunn av streik. 13.05.19 Strekning: DUS-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 965 poeng Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Nei. Kun tre rader med Plus, hvorav én tom rad. I stedet ble to tilfeldige folk flyttet frem til Plus etter boarding...
Strekning: ARN-LAX Fra: Plus Til: Business Bud: 32 040 poeng Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, 48 timer før.
Dynamisk prising både på poeng og kroner. Som helt sikkert har noe med beleggs og bud graden. På alle destinasjoner unntatt Japan. Så det er normalt. Har sett det gå begge veier.
Jeg ser at oppgraderingssiden har denne disclaimeren som jeg enten ikke forstår helt, eller ikke har sett før: "If you’re upgraded, you’ll earn EuroBonus points according to the new service class*" "* Passengers who purchased with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade. * Please note that the baggage allowance in your original ticket applies if you are upgraded" (Min uthevelse) Betyr det at om jeg byr på en oppgradering til Plus/Business, så opptjener jeg ikke poeng som den klassen jeg oppgraderes til? Tidligere har det jo vært mye prat om at man "bare" blir oppgradert til Business Saver, men det har virket på meg som at man uansett hvordan man får oppgraderingen fortsatt vil opptjene mer poeng. Er dette nytt? Er det jeg som ikke forstår?
Det de mener med dette er at bonusreiser opprinnelig kjøpt med poeng (feks plus t/r ASIA/USA for 60k poeng), som så blir oppgradert til business ved plusgrade, vil ikke gi poeng. Har man kjøpt vanlig billett for penger, for så å få en upgrade gjennom plusgrade, får man poeng for den nye klassen - plus saver / biz saver. "If you’re upgraded, you’ll earn EuroBonus points according to the new service class*"
Flight: SK926 17.05.2019 Strekning: IAD-CPH Fra: Plus Til: Business Bud: 36.020 Minste bud: 25.000 Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Nei. Svar 36 timer før avreise. Fra ExpertFlyer tilgjengelighet Antall ledige seter før Plusgrae: C4 Antall ledige seter etter Plusgrade: C3 Alle seter opptatt under flyvning, samme i Plus
Noen som har oppgradert fra Check and Go til Flex and Fast med Brussel Airlines? Hvilken klasse ender man i så fall opp i? Har opprinnelig klasse T (gir ikke EBP) fra Barcelona og via Brussel til Oslo om et par uker. Vurderer å by for å evt få poeng.
Hmm... Jeg ser at de fleste av dere har mottatt positivt svar ca. 47 timer før avreise - jeg har gitt bud på CPH-SFO fra Plus til Biz, avreise 27.05 på mårran (dvs om rundt 38h) og har ikke fått svar enda. Betyr det at det blir mer og mer usannsynlig? Det står bare "offer received" både på tur og - overraskende nok - på retur (som skjer om 10 dager).
Flight: SK908 29.05.2019 Strekning: EWR-OSL Fra: Plus Til: Business Bud: 24025x2 Minstebud: 23000 Status: EBG Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Nei. Svar 36 timer før avreise. Fra ExpertFlyer tilgjengelighet Antall ledige seter før Plusgrade: C9+ Antall ledige seter etter Plusgrade: C2