Strekning: LPA - OSL Fra: Go Til: Plus Minstebud: 5 000 poeng Bud: 5 000 poeng Status: EBG Gikk budet gjennom: Nei (svar ca. 35 timer før) Men...!: var forberedt på Go, men da jeg med boardingkortet (som viste sete 19D) i hånden ankom gate, slo det inn en "seat failure" da jeg scannet det. Personalet snakket sammen om at 19D var feil, og skrev 5C på boardingkortet istedet - jeg hadde fått plass på siste Plus-rekke. Tydeligvis en overbooking i Go. Så da ble det en lykkelig slutt likevel
Sitter og lurer på nå om segment retur fra CDG til OSL på 26. des. Vi tre er på separate bookinger pga forskjell billett, en go smart, en youth smart og en youth light. De to førstenevnte er EBS og den siste har ikke status og så langt ser det ut som 14 ledige på plus kabin. Minstebudet er 485 kr, er det god sjanse å få oss tre oppgradert, den sistnevnte kan bys på 510 kr og samt verdt å oppgradere med tanke på servering ombord og lounge tilgang og poeng opptjening? GO til PLUS.
Strekning: ARN-LAX Fra: Plus Til: Business Bud: 2540,- Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, ca 47t før
EBS har tilgang til SAS lounger i den perioden dere reiser, så da er 2 / 3 inne. Kanskje bedre å bruke noen kroner på å betale inn sistemann, dersom lounge er veldig viktig? CDG-loungen er ikke noe å hoppe i taket for, men bedre enn å sitte i terminalen. CDG er generelt ikke et sted man oppholder seg lenger enn strengt nødvendig. Plusgrade shorthaul = Minstebud. Alltid. Uansett. Verdt det? For 1500 kroner hadde jeg heller betalt for nødutgangseter, lounge for tredjemann og kost meg med "fri bar" for resten.
Takk for svaret, egentlig EBS har ikke tilgang til cdg uansett når. Jeg leste og ble forbauset over sånt det gjelder kun Norden. (Les: første punkt under Lounges). CDG er jo vel Europa, tilgang kan ikke kjøpes på nettet og dermed tilgang for 3 er (edit: 117! euro) til sammen, når det betales resepsjonen i Lounge. Den virker veldig tragisk på bilder. Vi diskuterte og tenkte oss at det gir ikke heller ekstra bagasje hvis man ble oppgradert. Så, for oss ville vi heller ha valgt mat selv enn å få vegan-kube på 10000 fots høyde og nytter oss med EBS fordelen ved Business check-in for å levere bagasje raskere. Ellers takk, nå lærer jeg. Minstebudet på alle shorthaul i Europa.
Den nye loungen er vel bedre enn den gamle, men det er jo CDG... Du kjem inn på denne med Plus-billett Om du treng grunnpoeng, så føler eg det er verdt å by på oppgradering, kuben er ikkje verdt så mykje, men ølet ombord er ganske gøtt! GTen også! Kverulanten i meg vil også seie at du må nok kanskje over 10 000 fot for å få kuben
Hehe, rotet med meter og fot. Bra at jeg var ikke piloten i det jeg sa 10k fot Takk for innspill, dere. Jeg vurderer frem til 24. des før kl 14.
Enig mht. behov for grunnpoeng. Hvis ikke man trenger det, får man kjøpt ganske mange øl og GT for 1500 kroner...
Strekning: LHR-OSL Fra: Go Til: Plus Bud: 6500 poeng Minstebud: 5000 poeng Status: EBG Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, ca 47t før
Litt lenger ned står det at det ikke gjelder SAS lounges i Chicago og New York, så virker som sas selv er forvirret over hvilke regler som gjelder Hva er vitsen med unntak for Chicago og New York hvis det bare gjelder i norden uansett?
EDIT 21.01: Det var en bug i plusgrade systemet når det ble flyplass bytte, men nå kan jeg legge inn bud igjen. Er det noen som vet om ungdomsbilletter (klasse O) på langdistanse ikke er mulig å oppgradere lenger? Skal til Tokyo i april og la inn bud får en stund siden (ble litt ivrig ) og etter at det ble flyplassbytte fra NRT til HND så har det stått "not eligible for upgrade". Jeg kan fortsatt se mitt gamle bud ved å trykke på linken fra mailen, men det går ikke an å endre eller kansellere da kommer det bare en feilmelding. Lurer nå på om dette er på grunn av mitt gamle bud eller det generelt ikke går lenger? Fly til og fra CPH kan jeg fortsatt legge inn bud på.
Strekning: LAX-ARN Fra: Go Til: Plus og Business Bud: 16.000 og 41.800 Minstebud: Hhv. 16.000 og 40.000 poeng (Cash: ca 2200 og 5800 NOK) Status: EBG + EBS Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Nei Hauger med ledige plasser i både Plus og en god del i Business både før og etter Plusgrade var kjørt (vi snakker 6+ ledige seter i Business). Oppgraderinger ved gate gikk som varmt hvetebrød (Business ble til slutt fullbooket, Plus 3/4 fullt). Strekning: OSL-EWR Fra: Go Til: Plus Bud: 10.000 poeng Minstebud: 10.000 poeng (Cash: Ca 1200 NOK) Status: EBG + EBS Antall pax: 2 Gikk budet gjennom: Nei Overrasker meg ikke om SAS prioriterer: 1. Cash (Plusgrade) fremfor poeng (Plusgrade) 2. Poengoppgradering (Gate) fremfor poengoppgradering (Plusgrade)
Strekning: CPH-HKG Fra: Plus Til: Business Bud: 25 000 poeng Minstebud: 25 000 poeng Status: EBD Antall pax: 1 Gikk budet gjennom: Ja, 48t før
Ørlite grann på siden, og jeg er litt usikker på ståa. Men jeg la nettopp inn et bud på Lufthansa via Plusgrade på samme måte som på SAS. Mener de ikke har hatt denne muligheten til å by før, bare tilbudt muligheten til å oppgradere fra øko til biz-billett i etterkant av bestilling til en ganske mye høyere pris enn et bud...
Strekning: CPH-PEK Fra: Go Til: Business Bud: kr 3795 Minstebud: kr 3750 Status: EBGx2 + EBS Antall pax: 3 Hakket over minstebud for 3 pax - ganske tom business kabin.
Strekning: CPH-LAX. Fra: Plus. Til: Biz. Bud: 29 000EB. Minstebud: 25 000EB. Status: EBD. Antall pax: 2. Gikk budet gjennom? Ja, ca. 47 timer før.
får man fremdeles poeng etter ny klasse ved oppgradering med poeng? kan ikke se at det er innført endringer enda
Upgrade e-posten jeg fikk i dag fra SAS nevnte ikke mer poeng ved ny bookingklasse. Mener det sto i upgrade e-postene før, men litt usikker. Kan poste her hvis jeg får tildelt poeng på ny bookingklasse. Reiser torsdag morgen til LAX