Hei gode venner! Noen her som har erfaring med plusgrade fra CPH-MIA siste tiden, og vil dele erfaring? Tenker hovedsakelig fra plus til biz.
Fikk tre familiemedlemmer fra Plus til Biz i starten av januar. (Dette var MIA-CPH) Bookingen var gjort med min søster som hovedreisende, hun er bare EBS, men tre personer ble oppgradert med minstebud.
Takk for rask respons! Nyttig tilbakemelding Dette er ikke helt riktig tråd, men kunne du postet meny hvis du har bilder av den?
Vi reiste fra København til Miami 1.januar. Hadde plus-billetter. Hadde fulgt med lenge på hvor mange ledige billetter det var både ved å søke på dummy-bookinger på SAS sin bookingside og ved å følge med på awardfares. Jeg visste at det var minimum 9 ledige plasser. Jeg la inn bud på kr 3500 og vi fikk oppgradering. Jeg antar at alle som la inn bud fikk oppgradering for under reisen var det fortsatt to ledige plasser i business.Jeg kunne nok derfor ha lagt inn et lavere bud men tok ikke sjansen…. På returen visste jeg at det var 5 ledige plasser ut fra at jeg søkte på SAS med h.h.v. 3, 4, 5 , 6 billetter og det gikk an å bestille 5 men ikke 6. Jeg la derfor inn et litt høyere bud på kr 3800. Men dette gikk ikke gjennom. Vi fløy derfor hjem i plus. Det gikk fint.
Noen erfaringer fra oppgradering enten i forkant eller ved gate på flyvninger fra CPH til IAD med nye A321 Business Class? Konfigurasjonen tilsier at det blir mange tomme seter for single travelers, så jeg tenkte kanskje sjansene var større ved at man var 2. Ser at det er få flights som er fulle i biz på den ruten.
Har ikke noe erfaring med det du spør om, men man kan bli litt lurt av setekartet før innsjekk starter. Siden det nå koster penger å reservere sete for andre enn EBG+, så det det ut som at det er mye ledig helt frem mot avgang.
Fløy t/r forrige uke. Ble sikkert litt lurt av setekartet som @holmen sier, for det var langt flere ombord enn jeg trodde det skulle være. Sjekket setekart hos awardfares, og det var under ti pax begge veier, men nær fullt når vi kom ombord. Minstebud hoppet litt opp og ned, var 29k lenge, var så nede på 22k et pr måneder før, så spratt det opp igjen til 29k noen uker før avreise. Ble oppgradert med reisefølge begge veier, bud ut 27k, bud hjem 29k. Begge med diamantfordel. Ble tildelt tilfeldige seter midt i bis etter oppgradering, endret til rad 1 etterpå. Klarer ikke se for meg en algoritme som foretrekker bud fra 2pax foran 1, hvis det var det du mente. Tronesetene blir booket før toseterne hver gang er min erfaring. K PS: Burde sikkert fullt inn i el mal, beklager det.
Takk for svar @holmen og @democomputer! Nyttige innspill. Jeg mente ikke at algoritmene skulle holde styr på det, men jeg vet ikke hvor attraktiv det er å booke et biz sete som ikke har aisle access. Og de blokkerer vel ikke nabosete i biz? Dermed er det ganske få seter som er aktuelle for de som skal fly biz og da blir kanskje SAS med denne flytypen ikke så aktuell for denne gruppen. Jeg har fløyet denne ruten sikkert 15 ganger og alltid fått oppgradering fra CPH (dog med A330 eller A340) men veldig sjeldent fra IAD. Prøver igjen denne gangen og kan rapporterer her om det var suksess.
Strekning: CPH - SFO Fra: Plus Til: Biz Bud: 2700 NOK Minstebud: 2650 NOK / 22000p Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom? Nei, fikk svar ca. 6 timer før avgang Expertflyer viste seks ledige seter / C6 før budrunden startet.
Strekning: SFO - CPH Fra: Plus Til: Biz Bud: 3900 NOK Minstebud: 2650 NOK / 22000p Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom? Ja, fikk svar 6 timer før avgang Strekning: SFO - CPH Fra: Plus Til: Biz Bud: 40000p Minstebud: 2650 NOK / 22000p Status: EBG Pax: 1 Gikk budet gjennom? Ja, fikk svar 6 timer før avgang Strekning: SFO - CPH Fra: Plus Til: Biz Bud: 30200p Minstebud: 2650 NOK / 22000p Status: EBD Pax: 1 Gikk budet gjennom? Nei, fikk svar 6 timer før avgang Tre ulike bookinger på samme flight SFO-CPH med C6 før budrunden. Kontantbudet ble oppgradert først og budet på 40000p ble tildelt nest siste sete. Det siste budet ble avslått i det alle setene i kabinen sto som opptatt.
Vi drar straks til ORD, minstebud spratt opp fra 26xx til 70xx. Masse ledige plasser. Normal adferd, eller blir den stående på høy frem til avgang nå?
Masse ledige plasser hvor? Setekartet til sas er ikke til å stole på som indikasjon etter at de begynte å ta betalt for sete. Opplevde økning fra 22k til 29k poeng i januar. Vant oppgradering for to med bud under minstebud. Trodde det skulle være god plass, men var stappfullt. K
Minstebudet spretter litt opp og ned. Innbiller meg at de eksperimenterer med betalingsviljen, spesielt når det er mye ledig og lite behov for å frigjøre plass i Go og Plus.
Det kan være både forhåndstildelte seter og blokkerte seter pga statuspassasjer i nabosetet osv. Flyertalk har god beskrivelse av hvordan Theoretical Seating fungerer hos BA, har inntrykk av at det er noe lignende som skjer ved T-72 hos SAS: https://www.flyertalk.com/forum/bri...theoretical-seating-blocked-seats-status.html
Strekning: ORD-CPH Fra: Plus Til: Biz Bud: 29000 og 31000 Minstebud: 7000 NOK / 29000 Status: EBG og EBB Pax: 2 Gikk budet gjennom? Nei, fikk svar ca. 4 timer før avgang. To ulike PNR