Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det med oppgradering av billett som involverer flere flyselskap (kjøpt gjennom SAS)? Dersom jeg skal fly SEA-BOS-CPH-SVG, kan jeg da by kun på BOS-CPH eller vil budet mitt gjelde for hele strekket?
     
  2. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Du byr pr. leg, så hvis du byr på BOS-CPH er det kun BOS-CPH som blir omfattet.
     
    Gullars liker dette
  3. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Når: 15Feb24
    Strekning: CPH-LAX
    Fra: Plus
    Til: Biz
    Bud: 22000
    Minstebud: 22000p
    Status: EBG
    Pax: 1
    Gikk budet gjennom? Ja, 24 timer før avgang. Opprinnelig var minstebud 29000 og det jeg hadde lagt inn, men sjekket en snau uke for avreise og så at minstebud var droppet og at det tilsynelatende var mye ledig, så reduserte mitt eget bud ned til det nye minstebudet. Ikke fullsatt i business.

    Når: 22Feb24
    Strekning: LAX-CPH
    Fra: Plus
    Til: Biz
    Bud: 30100
    Minstebud: 29000p
    Status: EBG
    Pax: 1
    Gikk budet gjennom? Ja, 6 timer før avgang. Som over droppet minstebud til 22000 noen uker før avreise og jeg flyttet budet mitt ned til det. Økte imidlertid budet mitt opp igjen og la meg bittelitt over det gamle minstebudet fordi det så ut til at det kanskje kunne bli fullt. Fullsatt i business ble det, men budet gikk heldigvis gjennom.
     
    Flymunda, Lillegutt, Trent600 and 8 others like this.
  4. marlan76

    marlan76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Får jeg ikke lagt inn bud med Thai? Bkk-Cph Opprinnelig booking klasse x. Vi flyr i dag cph-bkk business med bonus og ct.
     

    Attached Files:

  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Er dette SAS sin app? Hvis det er mulig i det hele tatt å legge inn bud på oppgradering hos Thai med en billett utstedt av SAS så må nok dette gjøres med Thai sin nettside/app
     
  6. marlan76

    marlan76 Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, i SAS appen. Da skal jeg sjekke ut Thai når tiden nærmer seg. Må sikkert legge inn en forespørsel her for å høre hva ekspertisen mener om mulighetene og potensielt størrelse på bud. Uansett takk for svar.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,595
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke Thai har bud, men fastpris på oppgradering i innsjekk. Du kan se prisen her: https://www.thaiairways.com/en/plan/travel_information/economy_to_business.page
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke noen direkte erfaring med dette selv, så for alt jeg vet så kan det hende Thai ikke har et system for oppgraderingsbud en gang, noen andre kan sikkert hjelpe med erfaringer her. I tillegg er det ikke sikkert de oppgraderer bonusbilletter og/eller billetter utstedt av andre enn Thai selv. Det blir også for penger, da eurobonuspoeng garantert ikke kan brukes til oppgradering hos Thai.

    Det er også mulighet for å spørre om det går an å gjøre en betalt oppgradering både ved innsjekk, i Lounge og i gate. Men din beste mulighet er nok å følge med på om det slippes bonusbilletter i business og isåfall ringe SAS og endre billetten. Dette forutsetter at utreisen ikke er gjennomført enda da det ikke er mulig å endre etter dette. Koster 150 kroner per reisende pluss differansen mellom X og I i poeng og kanskje litt ekstra avgifter.
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,394
    Bonuspoeng:
    183
    Antar ROP Award betyr alt av X-klasse, så ville ikke regnet med å få oppgradert en EuroBonus-reise.
     
  10. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Når: 25 Mar. 24
    Strekning: OSL-ZRH
    Fra: Go
    Til: Plus
    Bud: 490 kr x 4
    Minstebud: 490 kr
    Status: EBD
    Pax: 4
    Gikk budet gjennom? Nei. Fikk aldri noen mail om avslag, men kan se det når logget inn på sas.no. Hadde trodd sas ville se dette som god butikk, men den gang ei.

    Billetten er kjøpt via LH, usikker på om det spiller inn. Det har i allefall gjort det umulig å forhåndsbestille mat i Go.
     
  11. heleriks

    heleriks Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det garantert oppgradering med den prisen? Eller må det gjøres ved skranke?
     
  12. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    341
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, aldri garantert. By alltid på hjemmesiden/appen først, får du avslag, så gå i skranken. Priser er etter belegg. Denne prisen (i DKK) jeg fikk var på under 50% belegg i Business. Poengprisene dog er statiske over hele linjen.

    GO --> Business = 50.000 poeng
    Plus --> Business = 35.000 poeng
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,255
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er priser på langdistanse ..
    Andre priser f.eks OSL-CPH
     
  14. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Når: 21.mai . 24
    Strekning: LHR-OSL
    Fra: Go
    Til: Plus
    Bud: 5300 poeng x 6
    Minstebud: 5000 poeng
    Status: EBG
    Pax: 6
    Gikk budet gjennom? Nei, fikk beskjed om at noen hadde bydd over meg på minuttet 24 timer før avgang. Litt surt all den tid jeg hadde tenkt å bruke oppgraderingen for å gi hele reisefølget fasttrack og loungetilgang. For øvrig en interessant observasjon at SAS ikke bare flytter Plus-skiltet lenger bak og takker og bukker for poengene. Oh well, jeg sparte for så vidt poengene til en heisatur i business via flypremium.
     
    EndreD and freddyen like this.
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde vært interessant med innsyn i beslutningskriteriene, men de må nok bevare en viss uforutsigbarhet i systemet.
    Kombinasjonen minstebud (+) og 6 pax er ikke helt ideell.
    Om gardinen alltid ble flyttet bakover etter budrunden hadde ingen av oss betalt 1000 kr ekstra for en Plusbillett.
    Jeg tipper at 5300 poeng verdsettes til rundt 300 kr hos SAS, kanskje enda mindre.
     
    Sykkelthor and Flyingdutchman like this.
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,394
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgradering til SAS Plus betyr også at APD øker fra £13 til £26. Egentlig pussig at minstebudet ikke settes høyere ut fra UK.
     
    freddyen liker dette
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Da gjenstår det 150 kr per person som skal dekke fast track, lounge og servering på flyet.

    Så er sikkert mange av kostnadene faste.
    Jeg har flere ganger fått uventet oppgraderingen til Plus i gate, og da er det alltid lastet opp måltid.
     
  18. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er på ingen måte uenig og ble faktisk litt overrasket over hvor lavt minstebudet faktisk var. Og genuint nysgjerrig på hvor høyt bud jeg måtte ha sendt inn for å få det gjennom - setekartet viste plenty ledige seter i Plus så det var ikke plass det stod på i hvert fall.
     
    freddyen liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,032
    Likes mottatt:
    33,250
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde meg på et bud, Go light til Plus OSL-TRD, minstebud 610kr gikk inn.
    Ikke ledig midtsete, ikke ny Mikkeler og skarve 312 basic pts ekstra. Blir ikke å gjøre det mer nei.
     
  20. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    432
    Likes mottatt:
    1,660
    Bonuspoeng:
    93
    Oppgradering av Star Alliance-bonusbilletter på forhånd er ikke mulig. I noen tilfeller kan du være heldig på flyplassen.
     

Del denne siden