Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

1. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Bud fra København til Chicago gikk ikke gjennom med medium poengbud, men både business og plus var fullt fra før. Likevel fikk jeg mail om at noen bød høyere. Skriver de alltid det, selv om flyet er fullt?

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Ser enkelte skriver at bud med penger blir vurdert først, kanskje mer enn høyere poengbud?

3. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Mulig, men det var jo fullt før auksjon (når man prøvde å bestille på nettsiden, i alle fall). Reserverer de noen få seter til oppgradering? Tenker nå fra plus til business.
    Ser også at det nå er to ledige seter på plus der det før var fullt, så formodentlig var det to som fikk oppgradering.

4. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    961
    Bonuspoeng:
    93
    Strekning: SFO-CPH
    Fra: Plus
    Til: Business
    Minstebud: 4.680kr
    Bud: 4.700 (lavt)
    Status: EBD
    Pax: 2
    Gikk budet gjennom: Ja, 24 timer før
    Har også en bror som er EBD på samme flight, men egen booking ref som ikke la inn bud, han fikk en CU fra Plus til Biz ca 6 timer før.

5. heleriks

heleriks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei igjen, jeg har nå 14550 statuspoeng, prøver for harde livet å komme meg opp til 20k så jeg kan bli sølvmedlem. I den anledning har jeg tatt alle stegene i concious pakka og venter egentlig på at kjøp som ble gjennomført 25 november skal bli registrert og 5000 statuspoeng skal tikke inn.

Men, reisen til japan fra københavn er med sas plus, jeg ønsker å kunne forsøke å oppgradere til buisness. vi er 2 som reiser. Jeg sjekket setekartet for plus, alle vindusradene er tatt, og det er bare sånn 8 seter igjen, på buisness er det reservert 35% av setene. Jeg har per d.d 70 000 poeng, og vurderer å by med 35 000 per hode, minstebud er 29 000. Jeg vet det er vanskelig å forhåndsavklare sjanser man har, men har noen her inne gode råd til hvordan jeg skal gå frem?

Burde jeg by nå og vente til sølvstatus kommer.. Eller skal jeg bare vente til sølvstatus kommer.

Er løpet helt kjørt ?

6. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan nå få varsel hvis man blir overbydd.
    Skjermbilde 2024–12–09 kl. 11.24.57.png

I følge en kompis leste han noe om live-bidding 25-6 timer før, noen som har sett noe om dette?

K

heleriks liker dette
  7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Låst side, men SAS har tydeligvis gjort noe her den siste uken. Har også oppdatert vilkårene som gir litt mer info.
    upload_2024-12-9_12-3-20.png
    https://sassalesinfo.com/travel-extras/upgrading/live-bidding-for-upgrades
    https://www.flysas.com/en/legal-info/travel-extras/sas-upgrade/

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Som du ser av postene under din, kan du få varsel dersom du blir overbydd, og også bli med på «live» bidding.
    Når det er sagt, så vil sølvstatusen din gi 10% mer verdi på budet ditt. Ikke noe prioritering utover det. Så dersom du byr 35k som sølv, vil det telle som 38,5k. Hvis en gullmedlem byr 35k, har de 20% mer verdi og deres bud vil telle 42k. Hvis du vil være sikker å by over en diamant som byr minstebud (+30%), så må du altså by 37700 poeng. Se ellers tidligere i denne tråden på hva folk har bydd til Japan, og hva som har gått igjennom.
    Husk også at setekartet kun viser hvem som har valgt sete, det er ikke en fasit på hva som er solgt. Det finnes verktøy som kan gi nøyaktig hvor mange seter som er igjen (awardfares feks)
    Concious traveller pleier å ta 30 dager før det tikker inn

paron and heleriks like this.
  9. heleriks

heleriks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvor i awardfares kan man se hvor mange seter som er igjen? :)

10. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,899
    Bonuspoeng:
    113
    Fra et forretningsperspektiv tror jeg dette er genialt fra SAS. Fort gjort for en reisende å tenke ‘bare to tusen mer så blir det biz’, og når neste mann tenker det samme har man budkrigen i gang. Kunden vil sitte med f.eks. bud på 40,000 poeng og tenke at det er litt sunk cost og at ‘kostnaden’ ved neste bud bare er et fåtall tusen poeng mer. Legger man litt maskulint ego på toppen får man ballen til å rulle.

runguru and btm like this.
  11. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    Lurer litt på penger vs poeng når man byr.

Gies boost bare på poeng, eller gjelder den for bud gjort med penger også?
    Hva verdsettes mest av penger vs poeng hos SAS når man byr?

12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Tools - Flight Schedules. Søker du på feks LHR-JFK 01.jan, vil du få alle flyginger den dagen. Trykker du på availability, får du hvor mange seter som er igjen i de ulike klassene. C6 betyr feks 6 ledige seter i business. C, D og J pleier å være ulike businessklasser. https://blog.awardfares.com/flight-schedules/

heleriks liker dette
  13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nå sjekket inn (fysisk) ca 15t før flight (pga separate billetter). Har lagt inn bud på oppgradering fra plus til business. Går dette uavhengig av check-in? Ser endel får beskjed ca 6t før.

Del denne siden