Strekning: OSL-EWR (Videre til LAS med United, men ikke mulig å by på EWR-LAS) Dato: 25.08.2016 Fra klasse: SAS Plus Til klasse: Business Bud (angi poeng/penger (valuta)): 3500 NOK Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: JA
Strekning: OSL-EWR-OSL Dato: 19-21.08.2016 Fra klasse: SAS go Til klasse: pluss Bud (angi poeng/penger (poeng)): 10050 hver vei Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: Delvis, fikk avslag til EWR, men godkjent hjem til oslo.
Strekning: CPH-NCE Dato: 22.08.2016 Fra klasse: SAS go Til klasse: SAS plus Bud (angi poeng/penger (valuta)): 35 euro Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: NEI. Prøvde plusgrade til meg og fruen.. ikke suksess. Ble i tillegg flybytte slik at forhåndsvalgte A og C ved nødutgang ble til 25 E og F..
Strekning: DUS-ARN Dato: 21.08.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud (angi poeng/penger (valuta)): 55 EURO Eurobonusstatus: EBS Gikk oppgradering gjennom: JA Minstebud, gikk igjennom uten problemer. Ganske tomt på Plus så fikk 1F helt alene. Strekning: ARN-BGO Dato: 21.08.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Plus Bud (angi poeng/penger (valuta)): 45 EURO Eurobonusstatus: EBS Gikk oppgradering gjennom: JA Minstebud igjen, og gikk igjennom like etter DUS-ARN. Treseter på 4A helt alene.
Vil påstå at dette er dårlig butikk. 920kr for å oppgradere to legg. På de billettene jeg har sett på så ligger forskjellen på en golight og pluss på 400kr per vei(OSL-ARN-DUS) eller 200 per legg.
Ser ut som det er mulig å oppgradere med poeng på PNR man selv ikke er registrert på. Er det da også mulig at det ene reisefølget oppgradere med sine poeng en vei og den andre tar andre veien? Er jo latterlig dyrt å overføre poeng mellom kontoer, så tenkte dette var et greit alternativ. Er det noen som har testet dette?
Antar man logger seg inn på sin profil og legger enn Etternavnet og refnr på den man ønsker å oppgradere....
Logget meg inn på PNR(+Etternavn) der kjerringa og ungene var registrert, så da ut som jeg kunne oppgradere. Spørsmålet mitt er om noen har gjort dette eller vet at det funker. Er fantastisk når man er to venner/familie som skal ut å reise. Så kan man legge inn bud på hver sin vei. I mitt tilfelle har den jeg reiser med mindre poeng og vil da legge inn bud fra go til pluss for oss, mens jeg kan legge inn fra go til biz (og pluss) på andre veien. Da får man også oppgradere samtidig.
Om det er samme PNR er det jo logisk. Oppfattet den første posten som om en kunne belaste hvilken som helst konto.
Strekning: CPH-NRT Dato: 31.08.2016 Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS Business Bud (angi poeng/penger (valuta)): 43 685 Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: JA Dette blir min første tur i business og må si jeg gleder meg!
Strekning: OSL-LHR Fra klasse: SAS Go Til klasse: SAS PLUS Bud (angi poeng/penger (valuta)): 110 poeng (BUG) Eurobonusstatus: EBD Gikk oppgradering gjennom: NEI Fikk opp at minste bud var 110poeng når jeg skulle legge inn bud. Kunne ikke endres. La derfor inn det budet og ventet på svar. Det ble ikke upgrade, men siden flyet var fullbooket flyttet de oss frem ved ombordstigning på gate uansett til PLUS
Strekning: SVG-IAD Fra klasse: SAS Plus Til klasse: SAS buisness Bud (angi poeng/penger (valuta)): 2558 Eurobonusstatus: EBG Gikk oppgradering gjennom: Ja, ca.48 timer før. Toppen av lykke. Planlegger å bestille noen flybilletter i lufta, hvis nettet ikke er for tregt
Når jeg regner på det er det oftest billigere å betale Pluss med en gang i stedet for å oppgradere. Bestilte MOL - OSL - CPH - DUS til April 2017 i Pluss for 1373 kroner. Go var på 1500... Og å betale på hver delstrekning ekstra blir for mye. Gjorde det fra OSL - DUS - OSL og det kostet 2x55 Euro (de andre delstrekninge var for dyrt i tillegg...)